Auteur Topic: Met een alpie na het noorden.  (gelezen 2639 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Simz

Met een alpie na het noorden.
« Gepost op: 03 november 2016, 09:28 »
Hallo mensen.
Mijn naam is Simon en vanaf 5-11 word ik eigenaar van een honda transalp uit 88. Met deze alp wil ik naar de noordkaap rijden. Ik heb nu 2 x de oude versie van de dakar gedaan met een auto en ben altijd jaloers geweest op de motor rijders. Nu ga ik samen met een maat van mij maar eens de andere kant op. Ook hij heeft speciaal voor de trip een alp gekocht. Wat mischien leuk is om daar bij te vertellen is dat ik nu 1 maand mijn rijbewijs heb. De alp is dan ook direct mijn eerste motor. De komende tijd ga ik de alp er voor klaarmaken tips en tricks zijn welkom, want in deze wereld heb ik 0.0 ervaring
« Laatst bewerkt op: 03 november 2016, 09:56 door Simz »

Offline Simz

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2016, 23:57 »
Ervaring en tips over wat ik nodig heb zijn nog steeds erg welkom.

Offline Waffie

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #2 Gepost op: 09 november 2016, 00:12 »


de belangrijkste tip!

niet de bestemming maar de reis er naar toe is al een doel
Neem de tijd om te genieten

het belangrijkste onderhoud.. zorg dat je oliepeil in orde is.

 enige echte kans op storing.... de CDI units en de spanningsregelaar

succes
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline DGrobecker

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #3 Gepost op: 09 november 2016, 09:01 »
welkom op het forum, ik ben benieuwd naar je vorderingen hou ons op de hoogte.

Wanneer wil je die kant op gaan?

gr. Daniel
'03 Honda Transalp XL650v

Offline xrvtuur

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #4 Gepost op: 09 november 2016, 09:39 »
Welkom hier, in 2014 ben ik met een maat naar de noordkaap gereden via Duitsland, Polen,Baltische staten, Finland,Russische grens, Nordkapp, Lofoten, Denemarken. Was ruim 9000 km in drie weken, was goed te doen maar wel iedere dag rijden op twee rustdagen na. Finland vond ik het leukst, mooiste route vond ik van grense jakobselv,  dat is uiterste noord oosten van noorwegen, tot de noordkaap. Is ongeveer 600 km door een heel verlaten gebied waar toen ook nog veel sneeuw lag. Overnachten op campings in tentjes of houten hutjes, hutjes zijn nauwelijks duurder als twee tentjes. Wild kamperen ook leuk maar je zoekt wel eens naar een goed plekje. Benzine is overal goed verkrijgbaar. Let vooral in noorwegen goed op je snelheid, bekeuringen zijn duur en er wordt gecontroleerd ( ervaring :(  )  vertrek met nieuwe banden want grof asfalt, het slijt hard.
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #5 Gepost op: 09 november 2016, 11:35 »
Ik vond camperen daar boven best wel fris, ook in de zomer. Ben zelf om eerlijk te zijn geen noemenswaardige controles tegengekomen (wel eens een fltspaal gezien rond Oslo maar verder viel het wel mee).

Als je in de zomer gaat kun je rekening houden met muggen, dat maakt (wild) camperen soms wat minder relaxt. Klein vuurtje maken helpt dan wel.

Verder heb je geen ervaring nodig om op reis te gaan en in Scandinavie is het helemaal gemakkelijk reizen. Wegen zijn goed, voldoende brandstof en voedsel en de rustplaatsen langs de wegen zijn ook toppie om een maaltje te maken. Gezond verstand en vooral in het noorden een beetje opletten op wild op de weg.

Offline Simz

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2016, 17:57 »
Heren super bedankt voor de reactie's nu eindelijk ook foto's van de alp. achter op staat een forum sticker, is de vorige eigenaar bekend op het forum ?

Offline Floris

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #7 Gepost op: 14 november 2016, 18:46 »
Mooie kleur Alp (furious red). Het is modeljaar 1989 en hij is geleverd in november 1988. Ik heb een Alp uit dezelfde serie en ik kan beamen wat Ad Mies schreef: let op je oliepeil. Reken uit wat-ie verbruikt en neem voldoende olie mee op reis of verzeker jezelf ervan dat je onderweg olie kunt kopen. Als je zelf gaat sleutelen: koop een werkplaatshandboek of vraag een (gratis) download. Je kunt ook sleutelles nemen bij Ad, daar leer je veel van.

Er zijn nog wel wat zaken die je voor zo'n reis moet uitvogelen/kopen: een bagagesysteem, goede motorkleding, helm, laarzen, kampeerspullen, etc. etc. Tsja, motorrijden is een dure hobby.

Veel plezier en succes.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline Jeroen

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2016, 08:03 »
Leuke alp, komt dat ding uit Dordrecht toevallig?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Simz

Re: Met een alpie na het noorden.
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2016, 22:01 »
Leuke alp, komt dat ding uit Dordrecht toevallig?


Dank iedereen , hij komt uit Culemborg.