Auteur Topic: Hoi!  (gelezen 3038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arno_

Hoi!
« Gepost op: 03 februari 2017, 15:21 »
Ik ben Arno,

heb sinds december (eindelijk) mijn A diploma en ben al een tijdje aan het kijken voor een motor.
vooral de Alp en Varadero staan hoog op mijn lijstje.

Hopelijk kan ik er eentje vinden voor de eerste F1 race in europa, want dan heb ik een paar mooie plekjes om te rijden deze zomer  8)

leuk om te zien dat er nog zoveel enthousiastelingen met passie voor deze motoren rondlopen!



Offline Steffie

Re: Hoi!
« Reactie #1 Gepost op: 04 februari 2017, 09:09 »
Welkom Arno.
Gefeliciteerd met je Diploma.
Ben zelf nog niet zo lang lid maar kan het enthousiasme van de leden alleen maar onderschrijven.
Ik kan je weinig over de Varadero vertellen daar ik zelf op een Alp rij en nog nooit op een Varadero heb gereden.
Wat de Alp betreft........ de meest waanzinnige geweldige fantastische motor die er bestaat.
Althans naar mijn bescheiden mening dan.
Maar volgens mij kan je met beide motoren niet stuk
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline Trigger

Re: Hoi!
« Reactie #2 Gepost op: 04 februari 2017, 10:29 »
Je A diploma? Dus nu mag je in het diepe zwemmen?  >:D

Maar gefeliciteerd! Ik ben ook een groentje en heb als eerste motor een Transalp uit 1990 gekocht, en daar ben ik heel gelukkig mee. Je zult nog even moeten wachten tot er een Varadero kenner voorbij komt :).
Transalp XL600V

Offline Rob de Bob

Re: Hoi!
« Reactie #3 Gepost op: 04 februari 2017, 11:27 »
Welkom en gefeliciteerd!  :)

Ik kan je de Alp alleen maar aanbevelen, heerlijk motortje ja. Van de Varadero weet ik dat bepaalde types tot een bepaald bouwjaar nogal wat issues kunnen hebben.

Offline Brombeer

Re: Hoi!
« Reactie #4 Gepost op: 04 februari 2017, 11:50 »
Hopelijk kan ik er eentje vinden voor de eerste F1 race in europa, want dan heb ik een paar mooie plekjes om te rijden deze zomer  8)

leuk om te zien dat er nog zoveel enthousiastelingen met passie voor deze motoren rondlopen!

Ik rij een AT. Da's een beetje een Alp met een grote mond.

Alpjes zijn echt heel leuk! Zeker als je leuke weggetjes gaat rijden. Ik ben ook een F1-fan en ik begrijp denk ik wel dat gevoel. Vara's zijn groot en sterk maar missen 'dat avontuurlijke'  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Arno_

Re: Hoi!
« Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2017, 12:51 »
Alpjes zijn echt heel leuk! Zeker als je leuke weggetjes gaat rijden. Ik ben ook een F1-fan en ik begrijp denk ik wel dat gevoel. Vara's zijn groot en sterk maar missen 'dat avontuurlijke'  ;)

dat is dus meteen mijn dilemma (los van dat de vara blijkbaar een probleemgeval kan worden)
als ik in nederland naar mijn werk rijd is het 100km heen en ook weer 100 terug. dan denk ik dat je op een varadero wat meer comfort hebt.

terwijl als ik bij de F1 aan het werk ben lijkt de alp me ideaal (nog los van het feit dat die makkelijker in een vrachtwagen zal passen)

Offline chaos

Re: Hoi!
« Reactie #6 Gepost op: 04 februari 2017, 14:01 »

welkom,

ik heb een Alp gehad en met 200.000+ toch maar eens gekeken naar een andere motor. Dit is een varadero geworden. de vara is ideaal om de 100km enkele reis te rijden met een snelheid wat goed acceptabel is in nederland. ga je dit doen met een Alp dan merk je dat het net allemaal minder is. persoonlijk vind ik met een Alp 100km/uur op de snelweg hard zat, de Varadero rijd ik meestal tegen de 140km/uur voor het lekkere gevoel. Moet ie regelmatig mee in een vrachtwagen en is er veel kort draaiwerk met lage snelheid, hou het bij een Alp.

mee in een vrachtwagen bij F1? wat voor werk doe je dan? je bent waarschijnlijk 1 van de weinigen die dit werk in zo'n omgeving kan en mag doen. lijkt mij geweldig om zo dicht bij de nieuwste ontwikkelingen te kunnen zien en aanschouwen of misschien wel mogen ontwikkelen.

Offline Arno_

Re: Hoi!
« Reactie #7 Gepost op: 04 februari 2017, 16:19 »
het klinkt spannender dan dat het is, ik werk bij een bedrijf dat wereldwijd satelliet verbindingen voor televisie faciliteert.
waaronder dus ook bij de F1

Offline chaos

Re: Hoi!
« Reactie #8 Gepost op: 04 februari 2017, 20:33 »
het klinkt spannender dan dat het is, ik werk bij een bedrijf dat wereldwijd satelliet verbindingen voor televisie faciliteert.
waaronder dus ook bij de F1
en toch is dat ook erg interessant

Offline gert

Re: Hoi!
« Reactie #9 Gepost op: 05 februari 2017, 08:39 »
heb je al een alp gevonden??
heb er nog één staan die een ander baasje zoekt.

gr, Gert
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Brombeer

Re: Hoi!
« Reactie #10 Gepost op: 05 februari 2017, 09:44 »
dat is dus meteen mijn dilemma (los van dat de vara blijkbaar een probleemgeval kan worden)
als ik in nederland naar mijn werk rijd is het 100km heen en ook weer 100 terug. dan denk ik dat je op een varadero wat meer comfort hebt.

Daar zit nog een stap tussen, de Africa Twin. Staat dichter bij de Transalp dan bij de Varadero, met het verschil dat die wel probleemloos uren lang 150 kan zonder olie- of comfortverlies.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Blommetje

Re: Hoi!
« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2017, 16:54 »
heb je al een alp gevonden??
heb er nog één staan die een ander baasje zoekt.

gr, Gert

Ha Gert, maatje van mij zoekt wel iets. Dus wat heb je nog staan? (enkel effe peiling.)

Blommetje
- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline Arno_

Re: Hoi!
« Reactie #12 Gepost op: 25 mei 2017, 10:53 »
het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!



Heb sinds gisteren deze fiets van Gert kunnen over nemen.
Vanochtend meteen een flink stuk gereden. Heerlijk!

Offline The Headless Horseman

Re: Hoi!
« Reactie #13 Gepost op: 25 mei 2017, 17:06 »
Mooi brommertie  8) Veel plezier gewenst er mee Arno  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Alpenaadje

Re: Hoi!
« Reactie #14 Gepost op: 25 mei 2017, 17:41 »
Goede keus,denk ik.
Ik heb zowel een Transalp, een Afriaca Twin als een Varadero gehad en kan er dus wel iets over zeggen. Het vermogen van de Varadero en het gevoel op zo'n enorme fiets te rijden is fantastisch. Comfort is ook goed, maar het ding is ook megazwaar!
Filerijden vond ik ondoenlijk; lekker slalommen is gewoon niet te doen. En op een TA is dat een feestje. Ook vemogen zat voor alledag en het zit heerlijk.
Echter...ik denk met het meeste plezier terug aan de Africa Twin. Wat een briljante motor was dat. Het zadel was niet best😡🙄, na een half uur zat je al niet lekker meer, maar het sturen, de zithouding, het blok..was allemaal geweldig.
Heel veel plezier gewenst met je Transalp

Offline ChrisvdSchoot

Re: Hoi!
« Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2017, 19:13 »
Ik ben in het bezit van een Transalp en Africa Twin, de TA rijdt eigenlijk het lekkerste, hij schakelt soepel, stuurt soepel en ook het onderhoud is kinderspel. Maar op de AT voel je wel dat je met meer motor op de weg zit, een erge prettige motor met net dat extra stuk je vermogen dat je soms  nodig hebt, ook de zithouding is net wat hoger dan de TA. Kiezen........tja lastig hoor. Mijn TA zal ik ieder geval niet snel van de hand doen. Veel plezier met je motor.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline xrvtuur

Re: Hoi!
« Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2017, 22:37 »
Goede keus,denk ik.
Ik heb zowel een Transalp, een Afriaca Twin als een Varadero gehad en kan er dus wel iets over zeggen. Het vermogen van de Varadero en het gevoel op zo'n enorme fiets te rijden is fantastisch. Comfort is ook goed, maar het ding is ook megazwaar!
Filerijden vond ik ondoenlijk; lekker slalommen is gewoon niet te doen.

Beetje meer oefenen... van die 3 is de Varadero zeker het snelst in file fileren, en slalommen doe ik niet maar op een rotonde kom ik je op mijn varadero zowel aan de binnen als aan de buitenkant voorbij >:D. kwestie van vering en banden
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Hoi!
« Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2017, 22:38 »
Maar leuke alp, mijn vrouw heeft dezelfde gehad. veel geluk ermee
Varadero SD02  2004