Techniek > Honda Varadero

Help afstelling Varadero ontsteking en carbarateurs.

(1/1)

TonDriesen:
Beste allen.

Mijn naam is Ton en nieuw op dit forum.
in mijn bezit een transalp xl 700 ABS uit 2008 en een Varadero xl1000 SD01 uit 2000
Mijn vraag aan jullie is alsvolgt.
De Varadero dit jaar een beurt laten geven tijdens deze beurt ging er van alles mis van het een kwam het ander.
zo zijn alle slangen vervangen ,kleppen gesteld , een 2 de hands carburateur set gemonteerd ,benzine kraan vervangen enzev enzev.
De shop kreeg het in de eerste instantie niet voor elkaar om de motor goed af te stellen ,uitlaat plofte en knalde en motor kwam niet boven de 600 toeren uit
inmiddels is dit wel verholpen . maar en nu komt het de Vara loopt een stuk duurder als voorheen ong 250 km per tank ( normaal rijgedrag )
en als de tank bijna leeg is begint de motor weer in te houden en te ploffen.
stationair loopt erg hoog 1400 toeren kortom de motor loopt niet echt fijn meer.

mijn vraag wie weet een goed adres die voor een redelijke prijs de motor eens  goed te laten af stellen?

ik woon in  de buurt van Montfoort.

Waffie:
hallo ton,
ten eerste welkom op ons forum,

Jammer dat jou problemen de reden zijn om het te delen met ons,

maar ik wil je vragen  om toch iets meer info te geven vooral vanaf het begin

varadero uit 2000

Waren er vooraf aan de beurt (welke zaken zijn er gedaan) problemen of gewoon regulier onderhoud ?
wat ging er dan allemaal mis,
welke slangen zijn vervangen
wat was er mis met de carb
welke afstelling was niet goed

de mix van het mengsel of draaide de motor  niet goed stationair
waarom is de kraan vervangen (er zitten er 2 op)
vooral dat enz enz maakt mij nieuwsgierig

ik vrees dat er meerdere zaken spelen waardoor oorzaak en gevolg niet meer duidelijk is,

het is namelijk niet een kwestie van een goed adres noemen .
Want als dit alle info is die je hebt beginnen ook die helemaal van voren af aan
het is dus zaak om uit te zoeken waar te beginnen
is het elektrisch of is het brandstof gerelateerd of een combinatie maar het kan ook een mechanische oorzaak hebben
zoals de nokkenassen verkeerd op tijd liggen en ja dan loopt het niet lekker

feit is dat het stationaire toerental ca 1100 rpm moet zijn
het brandstofmengsel  ca 0.2 CO waarde moet hebben
de uitlaat gasdicht dient te zijn

ik hoor het graag

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View