Auteur Topic: STZO - Stammtisch Zuid-Oost  (gelezen 6550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arjen

STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Gepost op: 10 november 2016, 21:39 »


STZO: Stammtisch Zuid-Oost

Na een lange rustperiode is de Stammtisch Zuid-Oost leven ingeblazen. Op 1 december 2016 was er een gezellige samenkomst in een uiterst Brabantse kroeg in de buurt van Eindhoven: het Bavaria Brouwerijcafé in Lieshout.

Het doel van STZO is om gezamenlijk Zuid-Oost Brabant en Limburg weer op de kaart te zetten bij de Transalpclub. Hierbij kan je denken aan toertochtjes in onze regio, ouderwets leuteren in de kroeg om technische ervaring uit te wisselen, goede nieuwe ideetjes te smeden en misschien wel een leuke buitenlandactiviteit met elkaar te ondernemen (wie weet).

Uiteraard kunnen we ook gezellig met elkaar naar een toertocht rijden, elders in het (buiten)land. Kortom, het draait gewoon om gezellige TCN contacten in de regio.

STZO is voor iedereen met een clubmotor. Je hoeft dus niet persé in de regio Zuid-Oost te wonen, je hoeft ook geen lid te zijn van de Transalpclub. Uiteraard verwelkomen we je graag als volledig lid nadat we goed kennisgemaakt hebben.

Meepraten/luisteren in onze Whatsapp groep? Stuur me een PM met jouw nummer, dan voeg ik je toe in de groep.

Geplande bijeenkomsten
Hieronder kan je zien wanneer we (officieel) bij elkaar komen. We zullen dit lijstje bijwerken zodra er weer een nieuwe datum is.

Donderdag 1 december 2016Bavaria Brouwerijcafé Lieshout van 19:30 - 22:00
Zaterdag 29 april 2017Allroad Toertocht (verzamelen in Lieshout) verzamelen 10:00 - vertrek 10:30


Laat gerust een berichtje achter als je van plan bent te komen, als je vragen hebt of iets anders leuks te melden hebt :)
« Laatst bewerkt op: 25 april 2017, 21:12 door Arjen »
“Never Stop Exploring”

Offline Sandor

Re: Stammtisch Zuid-Oost #1 op 01-12-16
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2016, 22:05 »
Arjen
Super initiatief!
Ik zou heeeel graag aanwezig willen zijn aangezien ik om de hoek woon.
Leuk om met gelijk gestemde te zijn, maar........
Ik ben op oefening in het hoge noorden en de 2de dec pas terug.
Volgende keer dan maar.
Xl600 PD10 '98

Offline Arjen

Re: Stammtisch Zuid-Oost #1 op 01-12-16
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2016, 15:53 »
Pech hebben Sandor, maar er komen er ongetwijfeld nog meer :)
“Never Stop Exploring”

Offline Sandor

Re: Stammtisch Zuid-Oost #1 op 01-12-16
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2016, 20:23 »
Oefening is door materiële omstandigheden afgeblazen.
Dit houd dus in dat donderdag 01-12, weer beschikbaar is.
Ik heb dus interesse!!
Xl600 PD10 '98

Offline Arjen

Re: Stammtisch Zuid-Oost #1 op 01-12-16
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2016, 22:29 »
Oefening is door materiële omstandigheden afgeblazen.
Dit houd dus in dat donderdag 01-12, weer beschikbaar is.
Ik heb dus interesse!!

Gezellig!
“Never Stop Exploring”

Offline Arjen

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2017, 20:22 »
Ik heb het topic weer een flinke update gegeven. Het idee is om op 29 april a.s. een toertocht(je) te rijden.

Heb je interesse? Laat het hieronder even weten :)
« Laatst bewerkt op: 05 april 2017, 20:46 door Arjen »
“Never Stop Exploring”

Offline Sandor

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #6 Gepost op: 06 april 2017, 15:55 »
Arjen
Ik doe gezellig een rondje mee!
Xl600 PD10 '98

Offline Arjen

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2017, 15:23 »
Inmiddels begint de toertocht voor 29 april gestalte te krijgen.

We zullen een mooie ronde rijden vanuit het start/eindpunt in Lieshout. De route heeft een lengte van ongeveer 160km en loopt door verschillende mooie natuurgebieden, waaronder verschillende heidegebieden en de peel. In de route zijn totaal 12 punten te scoren van de Landmarkrally 2017. Af en toe rijden we een stukje allroad, over goed berijdbare paden (ook geschikt voor straatbanden).

Een paar indrukken:







« Laatst bewerkt op: 14 april 2017, 15:27 door Arjen »
“Never Stop Exploring”

Offline Sandor

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2017, 16:32 »
NICE!!
Arjen, ziet er goed uit! Ik heb er zin in!
Xl600 PD10 '98

Offline Leon

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2017, 00:06 »
Da's balen, ik kan helaas niet de 29e!  Tochten in de buurt zijn altijd leuk, dus goed idee!!!
Groeten Leon

Offline daytona955

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #10 Gepost op: 17 april 2017, 11:03 »
Ik zet het nog even met potlood in mijn agenda, maar ik heb zeker interesse :) maar ik ben "nog" geen tcn lid, maakt dat wat uit?

Offline Arjen

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #11 Gepost op: 17 april 2017, 13:07 »
Ik zet het nog even met potlood in mijn agenda, maar ik heb zeker interesse :) maar ik ben "nog" geen tcn lid, maakt dat wat uit?

Absoluut niet, je bent van harte welkom!
(dat lidmaatschap komt vanzelf!)
“Never Stop Exploring”

Offline Arjen

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2017, 15:56 »
Inmiddels heb ik de route voorgereden. Het is (zoals bedoeld) een mooie afwisseling tussen kleine weggetjes, af en toe even lekker doorrijden en 10-20% van de route is "allroad".

De stukken allroad zijn allemaal goed te doen en van de categorie "lang en makkelijk" of "kort en iets technischer". Ook als je straatbanden hebt is het goed te doen, maar iets uitdagender. De route is uitermate geschikt om op een rustige manier wat allroad ervaring op te doen, of (zoals in mijn geval), weer wat op te poetsen.

Er zit geen single-track in, geen modder of diepe plassen (tenzij het heel veel gaat regenen) en het is niet offroad. De verwachting is dus niet dat je met een baggerpak thuiskomt ;)

Kortom: lekker op de pedalen staan, de juiste balans en snelheid vinden en fijn over de paden tuffen om een goed gevoel met de motor te krijgen.  De nadruk zal liggen op plezier, niet op snelheid.

Aangezien we over weggetjes gaan die niet op de Garmin kaart, noch de openstreetmap staan, ben ik nog een beetje aan het stoeien met de route. Ik verwacht dat een 'broodkruimel' route wordt zoals de Hermanizer, alleen dan wat moderner (de "Arjennator"?). Dat maakt het geheel nog wat avontuurlijker.

De landmarkrally punten in de route liggen er goed bij, dus denk aan je landmarkrally postertje.

Nu nog even duimen voor goed weer!

Zaterdag 29 april, verzamelen 10:00 - vertrek 10:30
Heuvel 5, 5737 BV Lieshout
« Laatst bewerkt op: 25 april 2017, 15:59 door Arjen »
“Never Stop Exploring”

Offline Ol@f_M

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #13 Gepost op: 25 april 2017, 18:37 »
Ik woon dan wel niet in "oost"  maar ben altijd in voor een leuk ritje. Tot zaterdag!
V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Offline Arjen

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #14 Gepost op: 25 april 2017, 21:08 »
Gezellig Olaf, je bent (net als iedereen) van harte welkom!

Aan deze post versie 1 van de bestanden, voor zowel Garmin als TomTom.

Voor Garmin heb ik de track toegevoegd, maar die loopt nét niet helemaal zoals het moet. Als je hem wilt gebruiken, let dan wel op dat je hercalculeren uit zet en route voorkeur op "Off road". De track wordt bij het importeren toch altijd (min of meer) opnieuw gecalculeerd, dit hangt weer samen met je geinstalleerde kaart, het is niet gecontroleerd, kortom: ik raad het je niet aan. Het heeft allemaal te maken met de mooie weggetjes die mooi ontbreken op de kaart :)

Gelukkig heb ik voor zowel TomTom als Garmin een mooie broodkruimelroute gemaakt. Op bijna alle "afslagen" vind je een zogenaamd richtingsicoon in een bepaalde kleur (groen = rechts, rood = links) en om de 80 meter vind je een trackpunt in afwisselende grijstinten om ze zo goed mogelijk zichtbaar te maken. Nadeel is dat het geen route is en je dus niet wordt gewaarschuwd om af te slaan over zoveel honderd meter. Je moet het dus zelf een beetje in de gaten houden.

De broodkruimelroute ziet er dan ongeveer zo uit:



Zijn er vragen, laat het weten. Ga je mee, laat het weten!


Tot slot stel ik voor om een Whatsapp groepje te maken, ook voor de toekomst. Stuur me een PM met jouw nummer, dan voeg ik je toe in de groep.

“Never Stop Exploring”

Offline ATluc

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #15 Gepost op: 27 april 2017, 21:51 »
leuk initiatief :D ik kom zaterdag!

Groeten Luc

Offline jaspersFZR

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2017, 11:24 »
Hallo allemaal!

Door een heleboel geklus de laatste tijd weinig kunnen rijden enzo... (over 4 tot 9weken is mijn vrouw uitgerekend dus komt de 2e eraan) Toch is nu het klussen klaar, en voorlopig is het lekker rustig thuis!

Het weer is heerlijk, zeker voor zwoele zomeravondritjes!

Heb toevallig voor de motorrijdende collega's op werk een hele leuke route uitgezet om na werk te rijden. De route was zo leuk dat ik hem graag ook een keertje met de transalpers wil rijden!!! Het is een 99% wegroute (1km mooie grindweg), vrij gemakkelijk aan te passen tot een 90% wegroute al naar gelang de vraag (dus her en der een zand/grindweg).

Lijkt jullie dit leuk? start en eindpunt is west eindhoven en ik denk aan een uur of 17:00 vertrekken. Eten doen we na 40km in Reusel. Vervolgens is er nog een km of 70 te gaan via erg leuke weggetjes weer terug naar eindhoven.

We kunnen een datum vastleggen, we kunnen ook 2 a 3 dagen van te voren beslissen wanneer het lekker weer word. Wie kan gaat mee, wie niet, die niet  8)

Leuk idee?
de transalp wordt steeds mooier

Offline Sandor

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #17 Gepost op: 22 juni 2017, 18:09 »
Arjen, leuk initiatief!!
Ik ben t/m 05-07 op oefening en dus niet in staat te rijden.
Daarna heb ik mogelijkheden. Kan alleen geen data geven.
Xl600 PD10 '98

Offline Arjen

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #18 Gepost op: 22 juni 2017, 22:25 »
Arjen, leuk initiatief!!

Haha, ze heten niet allemaal Arjen hè? :)
“Never Stop Exploring”

Offline Muis

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #19 Gepost op: 23 juni 2017, 00:27 »
Klinkt goed,

Ik heb wel interesse!
Laat maar wat data doorkomen!
Qua weer uiteraard liever een  8) dan een bak regen!

Offline SylAlp

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #20 Gepost op: 05 mei 2018, 12:37 »
Heeft deze Tisch een timmerman nodig om hem weer rechtop te zetten. Ik zou wel eens aan tafel willen 'zitten'. Meer liefhebbers om de tafel nieuw leven in te blazen? Groetjes SylAlp.
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660

Offline Sandor

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #21 Gepost op: 06 mei 2018, 10:15 »
+1 ;)
Xl600 PD10 '98

Offline Gilbert N

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2018, 23:34 »
+1 =2

Offline jomakra

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #23 Gepost op: 20 mei 2018, 08:04 »
+1 = 3  ;D ;D ;D

Is er een cafe o.i.d. regio Eindhoven voor deze Motortafel ?
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline Sandor

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #24 Gepost op: 20 mei 2018, 19:33 »
Eerste keer zaten we in het Bavaria café in Lieshout.
Xl600 PD10 '98

Offline ChrisMaastricht

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #25 Gepost op: 02 juli 2018, 13:06 »
Zijn er Leden uit omgeving Maastricht omgeving zuid Limburg om eens te treffen / praatje / toertje te maken?

Offline de sjeng

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #26 Gepost op: 09 juli 2018, 09:13 »
Zijn er Leden uit omgeving Maastricht omgeving zuid Limburg om eens te treffen / praatje / toertje te maken?

Weinig uit zuid limburg ben ik bang.....En ik heb mijn Alp 😳 Met enige pijn in mijn hart omgeruild voor een Pan European. Nog meer kilometers maken 😎

Toch iedereen op het forum dank voor alle hulp de afgelopen jaren. En hopelijk tot ziens (ik zie een AT in de tiekomst ook nog wel eens zitten 😉 )

Offline SylAlp

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #27 Gepost op: 01 augustus 2018, 15:56 »
Ik ook nog steeds (nu even uit de 'riding' ivm bekken breuk) maar hou de tafel toch graag warm. Regio Eindhoven vind ik prima (kom uit Tilburg).

Dus +1=4
Honda Transalp XL 650 V/Zumo 660

Offline ChrisMaastricht

Re: STZO - Stammtisch Zuid-Oost
« Reactie #28 Gepost op: 01 september 2018, 08:37 »
Veel plezier met de Pan am, en beterschap Syl