Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Voorsteldraadje nieuw lid :-)

(1/27) > >>

Trigger:
Goedenavond allen,

hier een nieuw lid woonachtig in Brabant. Ik ben bezig met lessen en verwacht binnen 3 maanden een motor te gaan kopen voor deels woon/werk verkeer maar vooral toch om 'technisch' te kunnen gaan rijden. Ik denk aan trials, bossen, ruig terrein, zodra ik wat meer ervaring heb opgedaan.

Heb me onder andere geregistreerd omdat ik al redelijk zeker denk te zijn van wat ik wil ga rijden, en ik wil een 'harde' motor vinden. Ik ben niet vies van een beetje sleutelen en heb dat vroeger ook veel gedaan, maar het ding moet betrouwbaar zijn om minimaal twee keer per week een lange(re) rit te maken, ook in hartje winter.

Ik werk in de IT, maak veel kilometers (momenteel dus vooral met de auto) en heb als grote hobby paintball. Ik moet dus vrijwel altijd spullen meeslepen. Fatsoenlijke winterkleding (incl helm, laarzen, handschoenen) heb ik reeds (nieuw) aangeschaft.


Alhoewel niet ontechnisch heb ik weinig motorspecifieke ervaring, ik verwelkom daarom (aankoop)tips, omdat ik voornemens ben om ofwel een Transalp ofwel een Africa Twin te gaan rijden. Dit laat ik afhangen van het aanbod, de prijs en de looks. Als de prijs laag genoeg is ben je minder kieskeurig en verwacht je nog wel wat klusjes... maar ik weet niet voor welk bedrag je een echt goede motor mag verwachten. O.a. van de AT liggen de prijzen bij dealers nog flink uit elkaar, ondanks vergelijkbare kilometerstanden.

Ik ben benieuwd naar jullie en wat ik hier op dit forum allemaal kan gaan meemaken :-).

jaspersFZR:
Welkom ook uit brabant. Ik paintball niet meer, maar wel veel gedaan (hoogtepuntje was altijd mahlwinkel)

Succes met de zoektocht! Aankooptips zwerven hier veel rond. Kijk ook eens op motoraventurist.nl daar staan alp specifiek wat handige tips.

Trigger:
Ik heb ondertussen een leuke PD06 uit 1990 weten te vinden. Deze gaat nog een beetje vertroeteld worden, voorzien van een kuipbeugel, koffers plus rek... middenbok en handkappen zitten er al op. Ding heeft 63k gelopen en ziet er nog netjes uit.

Trigger:
Tadaa :-)



De motor is helemaal af en zal volgende week vrijdag opgehaald worden. Het was een standaard Transalp PD06 uit 1990 met alleen een middenbok, maar hij miste de duosteuntjes. Die zitten er nu op, er is een nieuwe achterplaat op gekomen (met bijpassende topkoffer), een Hepco & Becker kofferset en een paar Givi valbeugels. De banden zijn vervangen door een nieuwe set Dunlop on/offroad.

Motorrijbewijs is ondertussen binnen, alle examens van de eerste keer gehaald ;D.

luwe:
welkom hier maar dat zal wel lukken
groeten uit Twente :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View