Auteur Topic: Voorsteldraadje nieuw lid :-)  (gelezen 20799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #120 Gepost op: 14 mei 2017, 18:01 »
aaaach, modderspatjes

Heftig hoor  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Trigger

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #121 Gepost op: 14 mei 2017, 20:24 »
aaaach, modderspatjes

Heftig hoor  ;)

https://youtu.be/kX761UYcfyQ

De enige pijn was het aanzicht van mijn schakelpedaal.

Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #122 Gepost op: 16 mei 2017, 05:59 »
Transalp XL600V

Offline Timy

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #123 Gepost op: 16 mei 2017, 08:05 »
Leuke ritje hoor :)

Hebben ze alleen niet geleerd hoe je je motor moet optillen? Zoals je het nu deed is de hell voor je rug en voor de conditie. Dat zou les één zijn, naar mijn bescheiden mening. Zo niet, bij deze: https://www.youtube.com/watch?v=MQpfqfzKEjE
(tikkeltje uitgebreid, maar het vanaf 31sec komt het belangrijkste deel)

Geniet van de opgedane ervaring(en).  :)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Trigger

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #124 Gepost op: 16 mei 2017, 09:03 »
Ik weet hoe het "officieel" moet, maar ik kreeg steeds hulp gelukkig :).

Transalp XL600V

Offline Trigger

« Laatst bewerkt op: 21 mei 2017, 16:29 door Trigger »
Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #126 Gepost op: 23 mei 2017, 20:01 »
Bij Pim stepjes + rempedaalverbreder besteld, en vandaag ook de stuurverhogers binnen gekregen  :D.
Ze gaan er pas op zodra ik voor de eiffel tocht nog een keer bij Waffie kom voor een balhoofdslager.

Zodra ik de achterband vervang (gaat wss niet lang meer hoeven duren) pak ik ook die piepende achterrem aan.
De lagere stepjes doe ik zelf wel een keertje tussendoor.
Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #127 Gepost op: 26 mei 2017, 15:44 »
Stuurverhogers er toch maar even op gezet, bleek een klusje van niks. Hoefde geen kabels om te leggen of iets dergelijks.
Stuur wel iets naar voren gekanteld ten opzichte van eerst, zodat de hendels iets naar beneden wijzen.

De enige 'maar' is dat de handkappen nu niet meer helemaal tegen wind beschermen, maar daar moeten toch nog een keer van die volledige kappen op komen (met staal erin).
Transalp XL600V

Offline xrvtuur

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #128 Gepost op: 26 mei 2017, 15:52 »
Je kan je hendels en kappen toch draaien tov je stuur
Varadero SD02  2004

Offline Trigger

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #129 Gepost op: 26 mei 2017, 15:55 »
Je kan je hendels en kappen toch draaien tov je stuur

Ja en nee :P.

Ik wíl de hendels juist iets naar beneden hebben, dat is makkelijker bij staand rijden. Dat kan inderdaad ook door alleen de hendels te draaien (in plaats van het hele stuur) maar de kappen zitten gemonteerd aan de hendels, dus dan gaan de kappen nog steeds 'mee'.

Maar dat is niet erg, er komen uiteindelijk toch weer andere kappen op.


Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #130 Gepost op: 11 juni 2017, 07:28 »
aaaach, modderspatjes

Heftig hoor  ;)

Zo beter Oldie? ;-)

Transalp XL600V

Offline Trigger

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #131 Gepost op: 16 april 2018, 11:53 »
Ok, tijd voor een revival.

Ik was eigenlijk voornemens om wat kleins en lichts ernaast te zetten voor het échte offroad werk, maar na het kampeerweekeind, de lessen geleerd van Rob en de andere deelnemers, ben ik erg enthousiast geworden om dit soort gebruik door te zetten op mijn eigen Alpje.

En ik ben al tijden aan het dubben over een 'revamp' ervan. Een hoop mensen zeggen 'behou dat ding, originele kleuren, straks geld waard, bijzonder etc' en dat ben ik met ze eens, er zijn weinig echt mooie originele alpjes over.

Dus... stel nou dat ik de originele delen (tank, kappen, zijpanelen, spatborden etc) nou eens demonteer, schoonmaak en veilig opberg? Dan kan ik de motor in de toekomst (of voor de liefhebber later) weer helemaal origineel maken, maar kan ik ondertussen aan zoiets denken:

http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Products/B-KCRLTR600

Ik vind die 'ronde' neus van de Alp namelijk helemaal niks. Wel vanuit historisch oogpunt, maar dit vergt minimale technisch wijzigingen aan de motor en ziet er toch heel tof uit. Ik heb verschillende bedrijven gevonden die zoiets aanbieden, met AT-style lichten en witte, ongespoten panelen die ik dan zelf kan spuiten in de gewenste kleur(en). Technisch ga ik niks wijzigen aan de Alp, ze is prima zoals ze is (vering, motor, remmen etc) en als ik er echt een Dakar beest van zou willen maken heb ik gewoon een hele andere motor als basis nodig, immers.

Wie denkt er mee?
Transalp XL600V

Offline dropken

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #132 Gepost op: 16 april 2018, 16:53 »
Gewoon zo laten en een andere Alp verbouwen zet je deze in de kamer op de kast

Offline luwe

Re: Voorsteldraadje nieuw lid :-)
« Reactie #133 Gepost op: 17 april 2018, 00:41 »
en de helm in kleur je ziet hen niet het lijkt wel een kaal hoofd geweldig
waar te koop  >:D