Auteur Topic: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes  (gelezen 5408 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ella

In 2014 ben ik gestart en tot Kyrgyzstan gekomen.
In 2015 heb ik een fijn uitstapje naar Turkije en Iran gemaakt, en dit jaar, 2016...was ik weer van de partij.
Vanuit Moskou maakte ik een prachtige reis met motor, trein, vliegtuig en boot, door de fantastische landen;
Rusland, Mongolië, Zuid Korea en Japan.
Ik ben bezig met een verhaal voor de Transalper, maar dit filmpje is al gereed.

Offline varaderohuibje

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2016, 17:44 »
Zou haast wensen dat je mijn vriendin was....

dan kom ik tenminste nog eens ergens    :angel:

ben benieuwd naar je verhaal

Offline xrvtuur

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2016, 20:19 »
komt er ook nog een wat trager filmpje met wat meer motor rij beelden?
Varadero SD02  2004

Offline Floor

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2016, 22:37 »
Leuk!!

Offline Joxer

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2016, 10:07 »
Wat een fijn filmpje! Briljante zet om de motor eerder op transport te zetten.
Ik krijg het niet voor elkaar om zo lang vrij te nemen om het hele stuk in 1 keer te doen, maar zo kan het ook.
Ik ben benieuwd naar de verhalen bij de plaatjes!

Offline Rob de Bob

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2016, 11:00 »
Echt heel gaaf, mooie reis! Ik ben stiekem altijd wel jaloers op mensen die dit soort reizen maken. Chapeau! Heel benieuwd naar het reisverslag.

Offline ella

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #6 Gepost op: 18 november 2016, 14:23 »
Dank voor jullie reacties!

Inmiddels heb ik het verslag voor de Transalper ook 'ingeleverd'.
De beleving van het op reis zijn op een motor is voor mij het allerbelangrijkst. Dat ik daarbij mijn eigen vertrouwde Alp in m'n handen houd is een extra prettige bijkomstigheid.
Maar alles is belangrijk: de route, de reisgenoten, de wegen, de mensen, de afwisseling, de culturen...
En het leukste vind ik misschien wel als dingen anders gaan dan ik had gedacht. Dan voel ik me...op reis.

@xrvtuur: helaas heb ik niet het grote film-maak-talent. Meestal vind ik films van rijdende motoren niet echt spannend. Dus heb ik kleine passages uit langere saaie films gehaald.  Dat voegt een beetje beweging toe aan het geheel.

Offline V-Twin

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #7 Gepost op: 21 november 2016, 22:12 »
Onder het genot van verse oliebollen kunnen jullie straks het reisverhaal van Ella lezen in de Transalper  8)

Offline luwe

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2016, 21:39 »
mooi film heb genoten
maar hoe lang heeft het geduurd de rijs
ga volgend jaar ook met de 700
groetten en veilige km :)

Offline ella

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2016, 10:17 »
@Luwe: de reis gaat in etappes rond de wereld.
Ik ben in 2014 gestart met het traject Utrecht tot Kirgyzstan. Dat was 12000km in 7 weken.
In 2015 was het traject Kyrgysztan naar Mongolië in 3 weken en dit jaar hebben we Mongolië, Rusland, Zuid Korea en Japan in 6 weken bereisd. Mijn Alp heb ik naar Ulaan Bataar opgestuurd, om vandaar te starten met traject 3.

Het schema was: vliegen naar Moskou, Transmongolie Express in 5 dagen naar ULaan Bataar. In 7 dagen naar Vladivostok. Dan 1 dag en 1 nacht varen van Vladi naar Donghae in Zuid Korea. Na 5 dagen Zuid Korea in 1 nacht met de boot van Busan naar Fukuoka in Japan. En dan in 8 dagen relaxed naar Tokio. Je kan ook vanaf Vladi in 3 dagen  naar Japan, dat hebben Floor en Barend gedaan.
 In totaal hebben we 7500 km gereden dit jaar.

Het totaal aantal km tot nu toe is ongeveer 25.000 in 16 weken.
En dan te bedenken dat we nog (minstens) 2 jaar te gaan hebben :D


Offline Floor

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2016, 10:29 »
Je kan ook vanaf Vladi in 3 dagen  naar Japan, dat hebben Floor en Barend gedaan.

Jup! Dat was ik! Er gaat een boot van vladivostok over donghae (zuid korea), naar Japan. Prima bootlijn. Was allemaal keurig geregeld.

Wij zijn in 6 weken van hier naar Tokyo gereden door Mongolie en Rusland. 15000 km in totaal. Mogelijkheden genoeg!  ;D 8)

Offline alain

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #11 Gepost op: 28 november 2016, 12:59 »
@Luwe: de reis gaat in etappes rond de wereld.
Ik ben in 2014 gestart met het traject Utrecht tot Kirgyzstan. Dat was 12000km in 7 weken.
In 2015 was het traject Kyrgysztan naar Mongolië in 3 weken en dit jaar hebben we Mongolië, Rusland, Zuid Korea en Japan in 6 weken bereisd. Mijn Alp heb ik naar Ulaan Bataar opgestuurd, om vandaar te starten met traject 3.

Het schema was: vliegen naar Moskou, Transmongolie Express in 5 dagen naar ULaan Bataar. In 7 dagen naar Vladivostok. Dan 1 dag en 1 nacht varen van Vladi naar Donghae in Zuid Korea. Na 5 dagen Zuid Korea in 1 nacht met de boot van Busan naar Fukuoka in Japan. En dan in 8 dagen relaxed naar Tokio. Je kan ook vanaf Vladi in 3 dagen  naar Japan, dat hebben Floor en Barend gedaan.
 In totaal hebben we 7500 km gereden dit jaar.

Het totaal aantal km tot nu toe is ongeveer 25.000 in 16 weken.
En dan te bedenken dat we nog (minstens) 2 jaar te gaan hebben :D

En gaat die motor dan telkens over en weer? Of blijft hij daar ergens een jaartje staan?
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline ella

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #12 Gepost op: 29 november 2016, 10:58 »
Het idee is om met je eigen motor de wereld rond te gaan. We laten de motoren dus staan waar we eindigen.
We vinden stallingsplekken via via.
Het heeft voor- en nadelen...je moet een tweede motor hebben  :)) en je moet naast de stalling soms ook transport regelen.
Maar eigenlijk is dat ook weer een leuk onderdeel van de reis.

Offline luwe

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2016, 00:27 »
bedankt voor de info
het kriebelt  :) 

Offline michelxrv

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2017, 15:17 »
gaaf filmpje Ella en daar wil ik wel veel meer van zien.
mijn doel  is ook om veel meer van de wereld te gaan zien dus hou jullie trips zoveel mogelijk in de gaten.
en filmpjes en verslagen zat te lezen hier op TCN.

groetjes Michel

Offline wifra

Re: Geinspireerd door Ewan en Charly...Long Way Round in etappes
« Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2017, 16:39 »
erg leuk filmpje,ben benieuwd naar het verslag in de t alper vooral naar mongolië gaat mijn voorkeur naar uit.