Het was al weer een tijdje stil hier met de restauratie items.
Alhoewel het laatste jaar er verschillende leuke projectjes zijn langsgekomen en nog lopen.
Ik kan natuurlijk niet achterblijven en zo wordt er dus weer een nieuw projectje gestart.
De eerste foto's zijn al verschenen in het topic "gespot ", maar daar horen ze niet meer thuis.
Het hele verhaal begint met een opmerking van een clublid, dat er ergens langs de kant van de weg al een paar jaar een Transalp staat te verpieteren in een hele berg klimop.
Het adres opgevraagd en gewoon de stoute schoenen aangetrokken erheen gereden en de eigenaar gesproken.
Uiteindelijk een compromis gesloten en zodoende is deze Transalp PD10 afgelopen zondag op transport gezet naar Duiven.
Was wel ff aanpoten om hem in de vrij hoge bus te tillen met zijn 2'en.
Zeker omdat alles muurvast zat.
Eerst maar een flink de blazer erop en de waterslang, want blad en aanslag in overvloed.
Vandaag maar eens een begin gemaakt met een algeheel onderzoek van wat me te wachten staat.
Achter de zijkappen zitten ook nog bewoners die met wat zachte aandrang verzocht worden te verhuizen.
Overal vind je bladeren.
Handige jongen geweest. De rubberen dop waar de tank op rust is blijkbaar zoek geraakt ( hebben we vaker gehoord )
Mooie oplossing zo.
Als je dacht dit wordt een poetsklusje dan vergis je je behoorlijk.
Kijk hier maar eens.
De tol van 3 jaar buiten in een klimopheg laat echt zijn sporen na.
In elk geval was dit de oorzaak van de jaren lange stilstand.
Een gemolesteerd contactslot. Het hele binnenwerk eruit.
Nou ja, na een dagje ploeteren is het resultaat in elk geval bevredigend.
Behalve wat afgebroken boutjes, vastgeroeste moeren en wat ander klein geneuzel nog geen schrikbarende gebreken gevonden.
Veel illegaal draadwerk eruit geknipt en de originele kabels wat opgeschoond.
Een van de choke plunjers bleef achter in de carb en de remhendel zit ook vast.
Ook zit de middenbok muur vast.
Morgen maar eens verder.
Alle foto's vind je hier:
https://myalbum.com/album/2P20C2JWuu5s