Auteur Topic: Gered uit de rimboe  (gelezen 35033 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #180 Gepost op: 02 februari 2017, 20:06 »
Súper mooi motortje geworden Marien  8). Echt weer eer van je werk  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Rob de Bob

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #181 Gepost op: 02 februari 2017, 21:52 »
Heel gaaf weer, complimenten!! De nieuwe eigenaar mag in zijn handjes wrijven :)

Offline Brombeer

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #182 Gepost op: 03 februari 2017, 00:37 »
Weer strak hoor, schitterend! Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deel 4 (?) op het forum komt  ;)

Ik geloof dat hij nu es een AT ging aanpakken. Toch, Oldie..? 

Goeie gelegenheid om te 'vervellen'  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #183 Gepost op: 03 februari 2017, 08:56 »
Citaat
k geloof dat hij nu es een AT ging aanpakken. Toch, Oldie..? 

Zou zomaar kunnen Harm. Maar eerst eens een beetje meuk opruimen, want de bakken staan vol met Alp onderdeeltjes.
Veel van dat spul blijft gewoon liggen omdat er gewoon geen vraag naar is.
AT onderdelen daarentegen heb ik nog geen.


Voor de rest,  allen bedankt voor de complimenten. Worden zeer gewaardeerd.

Maar geloof nou niet dat het allemaal niets kost. De uren zijn gratis, maar de gebruikte materialen kosten nog steeds geld.
Zonder investering kun je zoiets echt niet doen.
Het voordeel van deze make-over is dat alle slijtbare onderdelen zijn vervangen, plus een ( heel ) grote beurt en dus voor de nieuwe eigenaar voorlopig geen kosten meer bijkomen.

Voor de statistieken,  Het project heeft 73 dagen in beslag genomen. Waarvan ik er 10 niet aan heb gewerkt.

Als er weer een projectje komt zal hij zeker weer hier worden gepost.
 
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2017, 09:12 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Trigger

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #184 Gepost op: 03 februari 2017, 09:34 »
Dus 63 dagen... volle dagen of af en toe een paar uurtjes? Mag ik zo brutaal zijn om naar een schatting te vragen van de kosten qua gebruikte onderdelen in dit project? Het uurloon kan ik zelf wel invullen ;).

Ik ben toch wel jaloers op het feit dat, zoals je zegt, je als berijder dan de zekerheid hebt dat er voorlopig niks mis zal gaan en dat je alle onderdelen grondig hebt kunnen bekijken/aanpakken. Ik ben nu al gek op hoe een TA rijd, en wil de mijne nog lang, heel lang blijven houden.
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #185 Gepost op: 03 februari 2017, 14:12 »
Het kostenplaatje is echt afhankelijk van de toestand waarin je een dergelijke motor aantreft.
Ik kan wel een opsomming geven van deze motor, maar daar schiet je in feite niks mee op.
Als voorbeeld:

Remschijven voor. Kosten ongeveer 80 a 90 euro per stuk. Als je die niet hoeft te vervangen.......... reken maar uit.
Het zelfde geld voor koppelingsplaten, remklauwen, remblokken, accu ,banden, pakkingen enzovoort.
Als je het topic bekijkt dan kun je zien wat er allemaal is vervangen. De prijs van een aantal onderdelen kun je opzoeken.
Wanneer je kijkt naar deze primaire zaken dan kom je met vervanging al vrij snel boven de 1000 euro uit.
Maar nogmaals, het hangt helemaal af van de toestand waarin je hem aantreft.

Ik zou als ik jou was een keer naar een van onze inspectie dagen gaan en je motor laten bekijken.
Je weet dan in elk geval waar je aan toe bent.

bytheway in uurtjes.
Ik doe wat als ik zin heb. Soms heb ik geen zin  ;) ;)
Maar zeker geen hele dagen.

Suc6

Oldie
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Trigger

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #186 Gepost op: 03 februari 2017, 15:19 »
Ik zou heel graag een keer langskomen op zo'n dag! Wanneer is de volgende? Ik heb me aangemeld als TCN lid maar heb nog geen communicatie ontvangen over de betaling.
Transalp XL600V

Offline Oldtimer

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #187 Gepost op: 03 februari 2017, 15:39 »
Citaat
Ik zou heel graag een keer langskomen op zo'n dag! Wanneer is de volgende? Ik heb me aangemeld als TCN lid maar heb nog geen communicatie ontvangen over de betaling.

Beetje afhankelijk van wanneer je hebt aangemeld.
Normaliter moet je een machtiging afgeven voor automatische betaling.
Stuur anders even mail naar : secretaris@transalpclub.nl

De eerstvolgende dag is 1 april a.s..

http://www.transalpclub.nl/activiteiten/activiteiten-historisch-overzicht/evenement/50-inspectiedag-1
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2017, 13:10 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Knalerwt

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #188 Gepost op: 04 februari 2017, 18:37 »
Stuur anders even mail naar : secretariaat@transalpclub.nl

De eerstvolgende dag is 1 april a.s..

Vragen over lidmaatschap kun je sturen aan leden@transalpclub.nl zoals staat aangegeven op de website [1]. De eerstvolgende inspectiedag is idd op 1 april (geen grapje). Meer informatie volgt binnenkort op website en forum.

[1] http://transalpclub.nl/lidmaatschap
Citaat van: Thomas Edison, 1926
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.

Offline dhgout

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #189 Gepost op: 04 februari 2017, 20:47 »
Over de door Oldie op wonderbaarlijke manier tot leven gewekte rimboeTA heb ik iets nieuw te melden:

Mijn dochter Geerte en ik willen ons op liefdevolle wijze ontfermen over de herboren Alp, of:

Met Blijdschap geven wij u te kennen dat wij de pleegouders zijn geworden van een TA die de rimboe heeft overleefd en na een verblijf van 73 dagen in de couveuse van Marien hernieuwd het leven heeft mogen aanschouwen.

We snappen dat allerlei jaloerse (lees: bewonderende) blikken in onze richting geworpen gaan worden. Ja, Marien heeft een fantastisch werk gedaan en ja, we wrijven in onze handen van genoegen.

Offline Sandra

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #190 Gepost op: 04 februari 2017, 21:23 »
Gefeliciteerd met jullie transalp kind!   :D
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Cas

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #191 Gepost op: 04 februari 2017, 22:41 »
Mijn dochter Geerte en ik willen ons op liefdevolle wijze ontfermen over de herboren Alp

Dan is deze, in 100% perfecte staat zijnde mooie Alp, in een knus bedje terecht gekomen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #192 Gepost op: 05 februari 2017, 09:30 »
Daar hoort natuurlijk wel een geboortekaartje en beschuit met muisjes bij Dave.
We zijn in blijde verwachting daarvan. >:D >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #193 Gepost op: 07 februari 2017, 11:54 »
Zojuist is hij vertrokken. Mochten jullie op weg naar Beekbergen een zwarte Transalp tegen komen waarvan de berijder een grijs op zijn gezicht heeft van oor tot oor, blijf kalm, laat hem rustig voorbij komen. Zwaai uitbundig en haal hem vooral niet in.



 
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Robin66

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #194 Gepost op: 08 februari 2017, 09:14 »
Wat een heerlijk verhaal, van begin tot eind!

Offline ChrisvdSchoot

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #195 Gepost op: 03 april 2017, 20:52 »
Marien, hoe krijg je die voorpoten altijd zo glimmend, ik heb inmiddels wel een potje alu-poetsmiddel maar dan ben je dagen bezig, heb je een tip?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: Gered uit de rimboe
« Reactie #196 Gepost op: 03 april 2017, 21:01 »
Ja, ik heb een tip.

Ik haal eerst de blanke laklaag die erop zit eraf met een roterende koper/staalborstel en werk de boel bij met waterproof schuurpapier.
Tis wel een heel werk, maar het resultaat is dan perfect.
Pas daarna gebruik ik Belgom en als alles mooi blinkt dan ontvet ik het met thinner en spuit het geheel met blanke glanslak.

Andere optie is een spuitbus bmw alu velgen lak. deze hecht prima en het resultaat is ook mooi. Ook hier blanke lak overheen.

suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.