Auteur Topic: Welke navigatie?  (gelezen 10706 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hans Schaap

Re: Welke navigatie?
« Reactie #30 Gepost op: 03 januari 2017, 18:07 »
Eric,


TomTom kent al een paar modellen de optie kronkelroute.
In de 40 / 400 serie is daar ook nog de optie "plan een spannende route" bijgekomen.


Deze beide optie's zijn niet met elkaar te vergelijken.


De laatste optie is beter te vergelijken met On-route van Garmin.
Hier kun je een rondrit laten uitrekenen maar ook van A nar B langs de meest mooie route.
Wanneer de route door een gebied ( stad) loopt wat je niet wilt kun je door op het scherm te tikken aangeven hoe de route dan wel moet lopen en vervolgens wordt er een nieuwe route gepland zonder b.v. de stad.


Dus het verhaal ligt bij de TomTom iets genuanceerder dan alleen de optie kronkelroute ( deze is overigens ook nog aanwezig)


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Welke navigatie?
« Reactie #31 Gepost op: 03 januari 2017, 23:03 »
De opties "kronkelroute" en "spannende route" zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken. Het is ook niet mogelijk om de optie "spannende route" onder woorden te brengen. Je moet het zelf meemaken, de gelukkigen met een 400 of 410 weten wat ik bedoel.
Helaas gaan die spannende routes ook door de grote steden heen en ben ik inmiddels al beter vertrouwd met de kleinste straatjes in die grote steden dan menig taxi chauffeur en daar zou Tomtom toch eens iets aan moeten doen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Steffie

Re: Welke navigatie?
« Reactie #32 Gepost op: 24 januari 2017, 11:55 »
Afgelopen zaterdag de stoute motorlaarzen aan getrokken en van uit Amsterdam richting Elburg gereden.
Zonder navi en dat was me een avontuur.
Ontzettend mooi ritje gehad en onderweg even een heerlijke lunch genoten in Ermelo.
Aan gekomen in Elburg werden mijn vrouwtje en ik verwelkomd met een overheerlijk warm bakkie koffie en begon het kennis maken met Hans.
Hans had mij een TT aangeboden voor een fantastische prijs inclusief een mount voor de auto.
Deze moet ik na aanmelding bij TomTom dan van TomTom ontvangen.
Montage van het apparaat bleek geen hogere wiskunde, maar dat lette niet dat Hans een stekker van een looplamje knipte en een zekeringhouder tussen het kabeltje zoldeerde.
Plug and play, zoals ik het me van te voren fantaseerde is nu werkelijkheid.
Een kogel op mijn stuur en even draaien aan een vleugelmoer en klaar is Steffie
Stekker in de 12V aansluiting in de kuip en het komt tot leven.
Daar ik bij tijds weer thuis wilde zijn, geen spannende wegentjes richting Amsterdam op gezocht.
Maar wat ziet dat er goed uit zeg.
Heerlijk ontspannen op de motor met een geweldig overzicht op de TT.
Bij Muiden zat ik even in het weiland volgens TT, maar dat was omdat de 410 nog geen update had gehad.
Daar zat het nieuwe aquaduct bij Muiden nog niet op.
Hans... Mag ik je via deze weg nogmaals heel vriendelijk bedanken.
Ook voor de onbeschrijfelijke service en het feit dat je jouw looplamp sloopt om mij verder op weg te helpen.
Van deze TomTom ga ik ontzettend veel plezier van beleven.
Zowel op de motor als in de auto.
Ik zie er naar uit om in de toekomst een TCN ritje te downloaden en deze te rijden.
Voor hen die net als mij niet zo technisch zijn en op zoek zijn naar een navi.....
Ik kan door gebrek aan ervaring nu niet gaan zeggen dat dit een echte aanrader is.
Maar de degelijkheid van het apparaat en het gemak van monteren en bedienen spreken mij zeer aan.
En omdat ik bij dit apparaat wereldkaarten heb, gaat ie misschien toch wel mee naar de Filipijnen en ga ik er daar ook plezier mee hebben.
Eens kijken hoe ie het doet in de jungle
Geniet.....maar drink met je maten.