Auteur Topic: Groeten uit Amsterdam  (gelezen 5932 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sopa

Re: Groeten uit Amsterdam (CDI or not to CDI?)
« Reactie #30 Gepost op: 17 april 2017, 14:59 »
Graag nog 1 keer de overweging of t misschien iets anders dan de CDI is, want:

Na een ruime week zonder problemen te hebben gereden, vanochtend toch weer even het meisje achterop gezet voor een ritje van 10 km door de stad. Halverwege begon de motor weer op 1 cilinder te lopen. Even gestopt, allebei afgestapt en weer gestart. No problem. Paar honderd meter was ie weer aan het hinkelen en weer afgestapt en weer gestart en alles was weer goed.

Ik dacht, het is toch wel heel toevallig dat t weer gebeurd nu we er weer met zn tweeen opzitten. Zouden we misschien met onze dikke reet op een stekkertje of draadje zitten?

Maar: bij de tweede stop heb ik hem maar even op reserve gezet, want de vorige keer dat ie raar deed heb ik dat ook gedaan en zijn we probleemloos naar huis gereden (was ik vergeten te vermelden). En ja hoor, nu ook zonder problemen 15 km naar huis gereden. KM teller stond op 180km (vorige keer 170, nog niet het punt waarop je normaal naar reserve zou moeten overschakelen). TOch een benzinetoevoerprobleem? Is er uberhaubt een benzineprobleem denkbaar waardoor 'ie op 1 cilinder zou gaan lopen?
In de laatste maanden heb ik 1 keer een halve tank met forte1 gereden en ook nog een keer met een andere reiniger, het brandstofsysteem zou dus redelijk schoon moeten zijn.

Nog een reden waarom ik niet zeker ben van een CDI probleem: na de vorige keer heb de cdis omgewisseld, toen deed de toerenteller niet raar en nu ook niet.

Graag jullie gedachten bij dit raadsel

Offline PimW

Re: Groeten uit Amsterdam
« Reactie #31 Gepost op: 17 april 2017, 15:05 »
Misschien een stomme vraag, maar als je nu gaat tanken, hoeveel brandstof gaat er  dan in de tank? Heb je uitgesloten dat je niet toch stiekum geen brandstof meer hebt?

Zit de tankdop met het pijltje naar voren?


Offline Sopa

Re: Groeten uit Amsterdam
« Reactie #32 Gepost op: 17 april 2017, 16:26 »
stomme vragen zijn welkom, want dit is ook een beetje een stom probleem. Het zou helemaal superstom en genant zijn als ik gewoon geen benzine meer zou hebben  :-[ En als ik heel eerlijk ben lijkt t daar wel een beetje op...
Ik ben net even een blokje om geweest met de kraan op 'ON' en al snel hield ie in en ging ie een beetje knallen, eigenlijk wat je zou verwachten als je moet overschakelen naar reserve. Hij ging niet op 1 cilinder lopen. Op reserve was er niks aan de hand. Toen ben ik gaan tanken en ging er 13,5 liter in.

Na wat speur- en rekenwerk heb ik achterhaald dat er de vorige keer 12 liter ingegaan is. En dat was vrijwel meteen nadat er gedoe was. Dat verschil tussen 13,5 en 12 klopt dus wel, want vandaag heb ik nog zo'n 15 km op reserve gereden voor t tanken.

Maar na 12 liter al overschakelen naar reserve klopt toch niet? Meestal haal ik ook wel wat meer dan 180km voordat ik moet overschakelen. Hoewel mn verbruik soms best hoog is, omdat ik soms alleen maar stad rij.

Als t gewoon benzinegebrek is, schaam ik mij diep dat ik jullie tijd heb verdaan. Daarintegen is t wel gemakkelijk opgelost  ;)


Offline Oldtimer

Re: Groeten uit Amsterdam
« Reactie #33 Gepost op: 17 april 2017, 20:54 »
Het membraam  van de kraan kan stuk zijn of bijna stuk.
Dit apparaat werkt namelijk op vacuüm en geen vacuüm is geen brandstof.
Ook kan het vacuüm slangetje verkeerd op de kraan zitten. Je krijgt dan hetzelfde effect.
Vuil in het kraanzeefje geeft ook dergelijke  problemen.

Mijn alp moet ik overschakelen bij ongeveer 250 km en dan gaat er ook 12 liter in. Verbruik 1 op 20,5.
Echt leeg rij ik hem nooit, dus geen referentie.
Uiteraard speelt je rechterhand een grote rol. Die van mij is nogal rustig  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.