Techniek > Honda Africa Twin

Geen spanning, dus niet starten, accu vol

(1/2) > >>

DoppieTien:
Vandaag even een proefrit gemaakt met mijn rd07b, (Die bestaan  blijkbaar ook), want ik heb er een mikuni vacuümpomp opgezet. Brandstofpomp werkt nu prima.

Een paar keer gestopt onderweg en steeds de motor uitgezet. Daarna weer starten en rijden. Bij de vierde stop geen spanning meer op contact, dus helemaal geen lampjes op dashboard. Even praatje gemaakt met voorbijganger, motor stukkie verplaatst omdat er een auto langs moest, daarna opeens weer spanning. Meteen gestart en naar huis gereden. 1x de motor naar huis drukken per week vind ik genoeg.😁

Ik verdenk de zijstandaard, want na een paar keer ertegenaan schoppen leek het probleem weg te zijn. Wat is de relatie van de zijstandaard met het starten van de motor?

DoppieTien:
Oja, dit is mijn nieuwe liefde......

robgoesdakar:
De zijstandaard heeft een startonderbreker, maar die zal niet de hele spanning van je systeem af halen.
Ik vermoed eerder een losse accupool ;)

Oldtimer:
Of corrosie bij de aansluitingen bij het start relais. ;)

DoppieTien:
Oké, dat zijn 2 dingen die ik morgen even ga nakijken. Heb vanmiddag nog even geprobeerd te starten, weer niks, maar na een goeie schop tegen het scharnierpunt van de jiffy ineens weer stroom.

Rob, de originele benzinepomp is verwijderd, dus de aansluiting/stekker ook. De overbodig geworden connector heb ik afgetaped. Kan dit problemen veroorzaken misschien?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View