Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Nieuw lid met Varadero's en Transalp

(1/1)

Derofun:
Al een poosje forumlid heb ik me vandaag als TCN-lid aangemeld. En aangezien ik eerder het voorsteltopic over het hoofd heb gezien, stel ik me nu alsnog voor.
Ruim 35 jaar geleden als 18-jarige m’n motorrijbewijs gehaald. Je mocht toen nog naar believen rondrijden met een L-plaatje in de gemeente(s) waar je dat aanvroeg; ik schafte een KTM 175 Enduro aan. Daarna kwam een XT500 en vervolgens volgden gedurende een jaar of twintig diverse off-roads, toerfietsen en buikschuivers.
Vervolgens jarenlang niet gereden, tot ik vorig jaar een Firestorm aanschafte. Ik reed er nauwelijks op en probeerde ‘m een paar maanden geleden te verkopen. Iemand bood een Varadero bj. 2002 aan ter inruil en zo kwam ik in het bezit daarvan. Vanaf de eerste meters was ik verknocht aan deze machine. Ik bedacht dat een nieuwere met 6-bak, injectie en ABS wellicht nog beter zou bevallen. Kwam eentje tegen van bj. 2010 en schafte ‘m aan. Maar kon geen afscheid nemen van de ‘ouwe’ en besloot ze beiden maar te houden.
Daarna begonnen met aanpassingen om ze beide naar mijn smaak te maken. De 2002 zou m’n wat ruigere pekelfiets worden en de 2010 mijn nette toerfiets.
De 2002 is gewrapt, andere uitlaten met dynojet, zadel laten bekleden, hyperpro’s voor en achter, navi, handvatverwarming, witte knipperlichten, valbeugel.
De 2010 had zowel links als rechts valschade. Kuipdelen e.d. gekocht op internet. Eveneens andere uitlaten met dynokit, zadel laten bekleden, hyperpro’s voor en achter, navi, MRA-scherm met verhoger. En de valbeugel moet ik nog monteren.
De beide motoren naderen hun voltooiing.


Ik rijd wekelijks nog wel een paar keer, maar het asfalt nodigt niet echt uit voor sportief rijden. En daardoor bedacht ik, dat de zandpaden aantrekkelijk zouden kunnen zijn. Daarom heb ik gisteren een Transalp 650 bj 2005 aangeschaft. Een vorige eigenaar heeft de kuipdelen afgezaagd. Maakt me niet zoveel uit, want mooi vind ik de originele niet echt. Bovendien wil ik de machine een andere look geven, maar daarvoor open ik een ander draadje. Motortje loopt als een naaimachine, dat is belangrijker.

Hoop met mijn motoren volgend jaar mee te rijden met de diverse ritten en ondertussen geniet ik met plezier van dit forum.

Oldtimer:
Welkom, en in elk geval heb je nu keuze genoeg. Gewoon een luxe probleem dus.
Heb dezelfde ervaring gehad met de Dero, maar helaas werd deze te zwaar om te manoeuvreren vanuit de stalling.
We zijn benieuwd naar de foto's al ze klaar zijn.
Nogmaals welkom en veel plezier met je lidmaatschap en mss tot ziens bij een van onze activiteiten.

Marien

xrvtuur:
welkom en veel plezier met je brommers hier, groet uit vlissingen

luwe:
welkom uit Twente de lol komt vanzelf  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View