Auteur Topic: Draadmaat  (gelezen 2878 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eerde jan

Draadmaat
« Gepost op: 26 december 2016, 15:47 »
Wie kan mij vertellen wat de draadmaat van de spiegels van mijn alp is?
M10 x ??

Ik wil er namelijk een setje klapspiegels opzetten.
Iemand daar ook nog tips voor? Ktm ofzo.

Offline Waffie

Re: Draadmaat
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2016, 20:37 »
Hallo

M 10 x 1.25
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline eerde jan

Re: Draadmaat
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2016, 19:41 »
Bedankt Ad. ;)

Offline Brombeer

Re: Draadmaat
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2016, 00:27 »

Een ervan is toch een linkse draad..? De rechtse?

Acerbis heeft ze. Kijk anders even bij 'de buren' die hebben daar een draadje over.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jeroen emke

Re: Draadmaat
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2016, 09:32 »
Links draad als je de trilling demper er tussen zit
still no angel found who flies at the same speed

Offline Jan F.

Re: Draadmaat
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2016, 18:02 »
Alp spiegels zijn links en rechts uitwisselbaar dus draad zal hetzelfde zijn....

Groet, Jan

Offline eerde jan

Re: Draadmaat
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2016, 19:27 »
Nou ik ben even naar mijn buurman toe geweest en gevraagd of hij het wist van de spiegels op mijn alp."Idioot waar heb je het over, ik heb niet eens een motor" was zijn antwoord  ;D ;D.
Kijk de reden dat ik er andere spiegels op wil hebben is eigenlijk omdat ik die andere alp van mij ga verkopen, en aangezien daar maar 1 spiegel opzit die ook nog eens kapot is wil ik daar de twee originele goeie spiegels opzetten.
Dus dan ben ik de trillingsdemper ook kwijt, zou dat een probleem opleveren?
Ik zal eens even verder zoeken naar die klapspiegels, kom er bij acerbis nog niet helemaal uit.

Offline PimW

Re: Draadmaat
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2016, 19:32 »
Je kunt bij louis losse trillingsdempers krijgen. Ze hebben bij japparts ook wel vrij aardige spiegels. Op de dominator zonder trillingsdemper was het niks, op de alp heb ik een klapspiegel die ik ooit kocht via pharaobike maar daarin zie ik op hogere snelheid beduidend minder dan de ori spiegel met demper.

Die klapspiegel doet t verder wel vrij goed, je moet alleen niet met je knie op de spiegel vallen dan helpt ook zon scahrnier niet meer ;D

Offline eerde jan

Re: Draadmaat
« Reactie #8 Gepost op: 28 december 2016, 19:47 »
Ik zoek eigenlijk zo iets.
En ik meen ergens gelezen te hebben dat diezelfde spiegels op een ktm zitten.
Kan iemand dit bevestigen?
Of heeft er iemand ervaring met deze spiegels.

Offline PimW

Re: Draadmaat
« Reactie #9 Gepost op: 28 december 2016, 19:56 »
Lijkt veel op de tonto spiegel die je bij pharaobike kunt krijgen. Mijn ervaring daarmee staat hierboven.

Offline eerde jan

Re: Draadmaat
« Reactie #10 Gepost op: 28 december 2016, 19:59 »
Lijkt veel op de tonto spiegel die je bij pharaobike kunt krijgen. Mijn ervaring daarmee staat hierboven.

Thanks Pim

Offline xrvtuur

Re: Draadmaat
« Reactie #11 Gepost op: 28 december 2016, 20:16 »
dit misschien nog leuk voor je:

https://www.doubletakemirror.com/build
Varadero SD02  2004

Offline eerde jan

Re: Draadmaat
« Reactie #12 Gepost op: 28 december 2016, 20:20 »
 :-\ :-\ :-\  Die had ik ook al gezien ja, alleen vind ik ze een beetje te duur. :-\
Maar ik vind ze inderdaad wel mooi. :D

Offline xrvtuur

Re: Draadmaat
« Reactie #13 Gepost op: 28 december 2016, 20:29 »
je kan ze wel de komende 100 jaar op je volgende motoren monteren, en onverwoestbaar.
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: Draadmaat
« Reactie #14 Gepost op: 29 december 2016, 00:02 »

Ik heb op de AT af fabriek ook van die verloopstukken, maar dat is 1 op 1 staal. Geen trillingsdemper. Maar, AT-spiegels hebben dat helemaal niet nodig. Ze doen dat gewoon niet  :)

Ik heb op de bijbrommers ook wel van die klapdingen gebruikt. Ze trillen als de ziekte. Desondanks laten ze wel zien OF er wat achter je zit. Als je wilt weten wát precies moet je alsnog even omkijken.


Ik zoek eigenlijk zo iets. En ik meen ergens gelezen te hebben dat diezelfde spiegels op een ktm zitten.
Kan iemand dit bevestigen? Of heeft er iemand ervaring met deze spiegels.

Die klapspiegel doet t verder wel vrij goed, je moet alleen niet met je knie op de spiegel vallen dan helpt ook zon scahrnier niet meer ;D

 ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Rob de Bob

Re: Draadmaat
« Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2017, 09:18 »
Heb eergisteren mijn motor laten vallen op de rechterspiegel.

Nu dus deze besteld http://www.mlmparts.com/nl/vicma-origineel-spiegels.html?p=2, maar dat is dus een M10 draad blijkt nu.

Ik heb even gebeld met MLM en zij geven inderdaad ook aan dat M10 origineel is bij Transalp.

Ik heb er ook een trillingsdemper op zitten van mijn vorige spiegel. Maar de spiegel die daarop zat heeft M8 en vervolgens ook een trillingsdemper ertussen die dan blijkbaar M10 heeft voor op het stuur. M10 voor de spiegeldraad is dan toch makkelijker als dat ook origineel is? Of zie ik iets over het hoofd?

Is het aan te raden om de trillingsdemper er tussenuit te halen? Edit: ik zie dat het zou kunnen, dus ik ga het gewoon proberen :)

« Laatst bewerkt op: 22 juni 2017, 09:26 door Rob de Bob »

Offline Rob de Bob

Re: Draadmaat
« Reactie #16 Gepost op: 23 juni 2017, 18:14 »
Trillingsdemper eraf, spiegel erop en rijden. Gaat uitstekend!

Alleen om en nabij de 4000 toeren zie ik resonantie in de spiegel, maar niet zodanig dat ik niet meer zie wat er achter me rijd.

Ik zag ergens op een site dat er verschillende spiegels werden aangeboden voor de PD06 en PD10, ook nog eens met verschillende prijzen. Zijn die niet gewoon hetzelfde?

Offline Oldtimer

Re: Draadmaat
« Reactie #17 Gepost op: 24 juni 2017, 09:32 »
Spiegels zijn hetzelfde.
Je kunt ook universele plaatsen.

Ik heb onlangs dit setje gekocht.
Lekker verstelbaar en als je op je plaatje gaat of iets raakt zijn ze in elk geval nog heel.

https://www.aliexpress.com/item/1-pair-Black-Custom-Folding-mirror-Rear-Mirrors-For-KTM-Dual-Sport-Dirt-Bikes-ATV-Free/32255874444.html?spm=2114.13010608.0.0.KugTdJ
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline len_tour

Re: Draadmaat
« Reactie #18 Gepost op: 25 juni 2017, 11:58 »
Spiegels zijn hetzelfde.
Je kunt ook universele plaatsen.

Ik heb onlangs dit setje gekocht.
Lekker verstelbaar en als je op je plaatje gaat of iets raakt zijn ze in elk geval nog heel.

https://www.aliexpress.com/item/1-pair-Black-Custom-Folding-mirror-Rear-Mirrors-For-KTM-Dual-Sport-Dirt-Bikes-ATV-Free/32255874444.html?spm=2114.13010608.0.0.KugTdJ
Die heb ik ook maar dan via Banggood.com (ideal betalen) . Ik ben tevreden maar kwam nog twee rijders tegen die niet tevreden waren. Ze draaiden in de wind maar ik heb geen probleem gehad maar max 110 gereden.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Oldtimer

Re: Draadmaat
« Reactie #19 Gepost op: 25 juni 2017, 18:03 »
Oei, kun je echt zo hard met een Alp  >:D

Maar ik heb nog geen problemen gehad.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline len_tour

Re: Draadmaat
« Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2017, 12:27 »
Oei, kun je echt zo hard met een Alp  >:D

Maar ik heb nog geen problemen gehad.
Was de TTR op echte noppen, met net gereviseerd blok  ;)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!