Auteur Topic: choke kabel vervangen?  (gelezen 4520 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline manoman2

choke kabel vervangen?
« Gepost op: 31 mei 2009, 09:56 »
PD06
chokekabel kan met het handeltje op het stuur maar heel iets worden aangetrokken. Net of er wat haakt. Ik zag op de tekening dat ie zich splitst onder de tank.
Wat is de waarschijnlijke oorzaak en hoe los je het sleuteltechnisch op. Motor heeft jarenlang geen onderhoud gehad trouwens.
gr
hans
Koeien roepen boeh!

xeneos

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2009, 10:56 »
Begint al een beetje op mijn alp te lijken :(, maar goed ik denk dat de binnenkabel
dusdanig roestig is en messchien ook wel een rafel heeft dat deze daarom blijft hangen.
Denk daarom ook dat vervanging de beste op lossing zou zijn, tenzij je de gehele kabelset demonteerd en deze probeert te smeren met teflonspray :-\.

Offline manoman2

Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2009, 11:32 »
okee, maar eh, dat loshalen aan de carbs. Moet die hele handel eraf? Daar heb ik eigenlijk niet zo'n trek in...
Koeien roepen boeh!

africatwinner67

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2009, 12:48 »
Nee hoor dat hoeft niet, je kunt de choke "piefjes"er zo uit draaien aan beide kanten!Sleuteltje 10 geloof ik :-)




Offline manoman2

Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2009, 17:14 »
Is inmiddels los. Past vrijwel geen sleutel op, losgetikt met schroevendraaier. Aan een kant geheel verroest, de kabel zit (nu zat) ook vast. Misschien maar een nieuwe halen. Eerst zelf nog wat prutsen met siliconenspray en Wd40.
gr en  bedankt voor de tip.
hans
Koeien roepen boeh!

africatwinner67

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2009, 17:20 »
Let wel chokekabels zijn erg duur, was voor mijn Africa twin 94,00 euro kwijt, kijk eens op www.Ebay.de kun je er goedkoper aankomen suc6 Edwin

xeneos

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2009, 19:21 »
Let wel chokekabels zijn erg duur, was voor mijn Africa twin 94,00 euro kwijt, kijk eens op www.Ebay.de kun je er goedkoper aankomen suc6 Edwin

zooo!!!! :o of je emmer leeg gooit, beter even roukama bellen Manoman 2 of die hem in voorraad hebben in hun afterparts  :-\

africatwinner67

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2009, 21:58 »
Als je goede kunt krijgen, aan de andere kant als het weer lekker werkt is het wat waard! Maar wel Fu*%$#king veel geld  >:(

Offline manoman2

Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #8 Gepost op: 01 juni 2009, 09:10 »
Hij is weer los. Niet echt rocket-science. Wel veel gepruts met wd40 en aanverwand. Er zat gelukkig geen gebroken draad in, het was alleen roest. Aan het eind van elk uiteinde zit een veertje. Daarvan was er eentje doorgeroest, waardoor hij bleef hangen. Ik heb een penneveer genomen en die aan de uiteinden wat groter gemaakt. En, verrek, het werkt... Toch mooi bedrag gespaard.
gr
hans
Koeien roepen boeh!

africatwinner67

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #9 Gepost op: 01 juni 2009, 09:29 »
Zoals Theo en Thea al wisten Creatief met Kurk  ;) Relaxed dat het zo is opgelost man!

Heb je ook de splitser los gehaald daar hoopt het zich op qua troep.

Gr Edwin

Offline manoman2

Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #10 Gepost op: 02 juni 2009, 11:28 »
De splitter heb ik gedeeltelijk losgehaald en volgespoten. Kwam weinig bijzonders uit. Als het soepel glijdt, moet je er niet aanzitten...
gr
hans
Koeien roepen boeh!

xeneos

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #11 Gepost op: 02 juni 2009, 11:45 »
Klasse manoman geld uitgeven kunnen we altijd nog vind je niet  ;D
Nou ik nog ben momenteel aan het vechten met m,n remklauw (voor),deze moet gereviseerd worden omdat er èèn remzuiger niet van z,n plek komt.
ook steekt er een stofringetje tussen de zuiger uit en èèn van glijpennen blijft steken hoezo achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar  >:(
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2009, 11:48 door xeneos »

Offline manoman2

Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #12 Gepost op: 03 juni 2009, 15:07 »
Gewoon blijven proberen. Ik heb iets dergelijks meegemaakt. Uiteindelijk heb ik de remklauw heet gestookt en de zuiger er met 8 bar lucht uitgeperst. Het is het proberen waard. Losse zuigers kosten meen ik 70 euro per stuk. Dat is veel geld. Je kunt ook eerst proberen er met een flinke tang beweging in te krijgen. Maar blijf wel aan de buitenkant, want een beschadigd exemplaar gaat later lekken. Als is echt niet wil, zit er echter niks anders op. Dan zal ie toch moeten sneuvelen.
suc6
Koeien roepen boeh!

polite

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #13 Gepost op: 05 juni 2009, 10:11 »
heet gestookt en de zuiger er met 8 bar lucht uitgeperst.

Ik heb in het grijze verleden eens een keer een remklauw mogen reviseren van een klassieke auto.

Ik heb een vetnippel op de remklauw gedraaid en met vetspuit druk je de zuiger er zo uit. Is ook minder risico vol.

robert

  • Gast
Re: choke kabel vervangen?
« Reactie #14 Gepost op: 05 juni 2009, 13:35 »
Creatief met kurk, geweldig !!  en let op : ALTIJD VAN JE AF !! ;D