@PimW Niet proberen die Nishua Carbon Enduro.. Als ie goed zit dan ben je waarschijnlijk verkocht!
Ik heb er eentje en gebruikte 'm ook gewoon in de wintermaanden van de 2015 - 2016 winter, was frisjes maar gewoon goed te doen.
Hij is natuurlijk wel lawaaierig in vergelijking met een integraal, maar ik heb gewoon altijd gehoorbescherming in.
Als ik 'm op doe dan zit ie strak zoals een helm hoort te zitten, maar voelt ook heerlijk comfortabel.
@iedereen
Als de Nishua Enduro Carbon bij de vorm van je hoofd past, zou ik zeggen DOEN!
Bij mij voelde de pasvorm als thuiskomen, waar andere helmen 't allemaal net niet hadden..
De Nishua Enduro Carbon is trouwens vroeger door Uvex verkocht, en in iets andere vorm ook door BMW.
Jammer genoeg zijn ze in Nederland alleen nog op bestelling verkrijgbaar bij Motozoom (met verplichte afname).
Of je doet gewoon een ritje door Duitsland langs 1 van de Louis filialen, want Motozoom besteld ze ook bij Louis.
Ze hebben nu trouwens ook een Nishua Enduro GT van Fiberglass met ingebouwd zonnevizier en ratelsluiting, maar met die heb ik nog geen ervaring, afgezien van de informatie op de Louis website.
Korte vergelijking van de eigenschappen die verschillen tussen de 2 versies:
Helm: Enduro Carbon -vs.- Enduro GT
Prijs: €299.99 vs. €199.99 (matzwart)
Materiaal: Carbon vs. Fiberglass
Gewicht: +-1150 Gr. vs. +-1450 Gr.
Sluiting: Dubbel D vs. Ratelsluiting
Ingebouwd zonnevizier: Nee vs. Ja
Extra meegeleverd: Vizier zijcovers voor rijden zonder klep en Pinlock vs. Vizier zijcovers voor rijden zonder klep
-Dat was wat ik zo snel uit m'n hoofd weet. -
Overigens zijn er wel mensen die op fora klaagden over het feit dat de klep vrij makkelijk bewoog door de wind, maar ik vind dit juist handig omdat ik daardoor ook gewoon de klep kon laten zitten bij snelweg ritten zonder dat m'n hoofd omhoog getrokken werd. (TA650 met windscherm waarbij ik met m'n helm precies in de turbulentie zat)
Verder heb ik van mezelf een zeer groot zichtveld, maar dat werd maar minimaal beperkt door het vizier of de klep, dus alles blijft goed zichtbaar.
Als laatste is het viziermechanisme wel een klein puntje (na een tijdje veel speling tussen de verschillende openingsstanden), maar met even Google search gebruiken zijn daar ook gewoon oplossingen voor te vinden.
Met betrekking tot zonnebrillen... Probeer de HSE Sprinter modellen eens!
Door het design en de platte pootjes passen ze mooi onder je helm... Maar!! Ze zijn zo gemaakt dat je ook geen dode hoek hebt door de pootjes! Ze zijn er ook met heldere glazen en met van die gele glazen, waarvan de laatste een aanrader is voor 's avonds/'s nachts en met zware regenval en dergelijke.
Noot: Bij Voorbaat mijn excuses voor eventuele schrijffouten, maar als je zoals ik op het moment van schrijven nog wakker bent, lijken eventuele foutjes me niet zo heel raar..