Auteur Topic: Motorhelm keuze  (gelezen 12322 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #30 Gepost op: 14 januari 2017, 15:26 »
Wie gaat in vredesnaam nu rijden met een enduro helm op de openbare weg

 :angel:


Deze Nishua is stiller comfortabeler als menige integraal helm EN[who cares] ziet er super uit.

 ;)


 :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline DPC

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2017, 19:26 »
pinlock wil je absoluut hebben (geen beslagen vizier meer).
Ik vind een systeemhelm ideaal, ik rijd veel in de stad en dan wil je soms even de klep omhoog.

Ik zou niet anders meer willen. Op de K75RT rij ik bijna altijd met de helm opengeklapt. Ook op de snelweg.
Omdat de RT een lekkere kuip met ruit heeft heb je geen last van rijwind.
Als het echt heet is gaat de klep wel regelmatig naar beneden (en het windscherm) omdat de ventilatie aan de bovenkant achter het omhoog geklapte kinstuk zit en zo geen rijwind krijg :(

Op de Alp gaat de helm wel dicht bij hogere snelheid maar in de stad is het idd wel lekker met de klep omhoog.
Overigens, met dit weer is de klep permanent gesloten en draag ik nog een balaclava/bivak muts tegen de kou..

Mijn helm is een BMW Systeem 6
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline DinO

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #32 Gepost op: 14 januari 2017, 20:18 »
Wie gaat in vredesnaam nu rijden met een enduro helm op de openbare weg. Is in mijn ogen toch vragen om ongemakken tijdens het rijden, herrie en windvang. Dat ding is ontworpen voor cross en enduro, die klep heeft een functie nl je gezicht beschermen tegen stenen en kluiten.


Ik rij er dus mee. ;)
Deels vanwege de looks en deels omdat ik door mn brede zichtveld al snel last heb van de helm zelf als belemmering van het zicht.. Maar dat had ik bij de Enduro Carbon amper!
Overigens heb ik ook genoeg integraal helmen gepast, maar de Enduro Carbon zat gewoon het beste van allemaal.
Combineer de beste pasvorm met goede resultaten bij een helmentest van 1 van de grotere bladen in Duitslands, en tadaa!
Oh ja, en hij was goedkoper dan de daarna best passende helmen (Shoei modellen)..
Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp van Rob, als ik eindelijk een donor motor vind die aan de eisen voldoet en binnen het budget past, en daarna zien we weer verder!! --

Met 2 wielen is het meeste wel te doen, dus waarom zou ik per se 4 wielen onder me willen hebben??

Offline Brombeer

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #33 Gepost op: 14 januari 2017, 21:09 »
Mijn helm is een BMW Systeem 6 maar liefst 1895 euro dan waarschijnlijk

 :-X


Ik rij er dus mee.
Deels vanwege de looks en deels omdat ik door mn brede zichtveld al snel last heb van de helm zelf als belemmering van het zicht.. Maar dat had ik bij de Enduro Carbon amper!

Ik vind dan persoonlijk zo'n crosshelm met integraalfeatures (vizier) niet mooi. Alsof je wel het image wil dragen maar niet het comfort durft te verlaten.

Open crossert dus. Met dito bril. Maar, dan neemt je breedte zichtveld i.d.d. wel wat af. En wel meer ongemak.


Coolness has its price  ;D

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline DPC

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2017, 21:32 »
Mijn helm is een BMW Systeem 6 maar liefst 1895 euro dan waarschijnlijk

Coolness has its price  ;D

Inderdaad Brom  8)
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline ron overkleeft

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #35 Gepost op: 15 januari 2017, 01:02 »
Vind zelf het belangrijkste dat een helm stil is,  (heb een hekel aan oordoppen  !!)

Heb wel eens een ( nieuwe) Nolan op gehad, wat een pest herrie geeft dat ding zeg ( voor 279 euro)
Voor een stille helm moet je dus flink in de buidel tasten.

Rij nou een kleine 100.000 km met een Chubert C3 op de kop en de pasvorm is nog steeds oke.
Het vizier is dan weer wel klote maar ben toch tevreden over deze helm.   (zit gewoon super)

Ben voor een nieuwe aan het kijken, zit te denken aan een BMW helm,denk dat tie de beste is (stilste ?)
Maar kost wel effe ruim 600 pl(eurie) Oeps!!!!           Weet het ook nie meer !!!???  :-[



Offline DPC

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #36 Gepost op: 15 januari 2017, 01:53 »
Wacht nog even, de systeem 7 komt in het voorjaar uit. 
De voorraad systeem 6 zal dan wel in de uitverkoop gaan mag ik aannemen?
Zijn al mooie aanbiedingen voor onverklaarbare maten, maar nog niet voor de gangbare maat

Ga van het voorjaar ook weer winkelen voor een nieuwe helm en neem ook de Shoei Neotec mee met passen.

Wat mij opvalt is dat mijn helm met het kin stuk omhoog minder herrie maakt dan gesloten.
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline jan1966

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #37 Gepost op: 15 januari 2017, 09:39 »
Op de K75RT rij ik bijna altijd met de helm opengeklapt. Ook op de snelweg.

Ik  heb meermaals gelezen dat dit bij een eventuele val voor een verhoogde kans op (ernstig) nekletsel kan zorgen.
Niet verstandig dus.

Gr. Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline chaly-dude

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #38 Gepost op: 15 januari 2017, 14:56 »
Ik  heb meermaals gelezen dat dit bij een eventuele val voor een verhoogde kans op (ernstig) nekletsel kan zorgen.
Niet verstandig dus.

Gr. Jan

Klopt, Roof Boxer helmen staan er berucht om. Vraag maar eens aan ambulance broerders wat ze goede helm vinden en durf het woord 'pothelm' maar eens te noemen. ;)
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline Ol@f_M

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #39 Gepost op: 17 januari 2017, 20:01 »
Ik heb er twee afhankelijk van het gebruik; voor ritten met meer snelweg en met duo een Schuberth (voor mij) goede pasvorm en lekker stil, voor het meer avontuurlijke werk een X-lite 551, een superlichte carbon helm.
Beide helmen met pinlock en communicatie set omdat ik tijdens het rijden bijna altijd muziek luister.

Pasvorm verschilt nogal per merk en type en het is aan te raden de helmen langer tijd op te houden om te kijken of hij nergens gaat irriteren. Succ6 met de zoektocht!
V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Offline xrvtuur

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #40 Gepost op: 17 januari 2017, 20:07 »
Ha die Olaf, welkom hiero
Varadero SD02  2004

Offline jan1966

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #41 Gepost op: 28 januari 2017, 13:34 »
Heb je al een helm gekocht?

Ik heb vanochtend op de beurs bij Motorport Hippolytushoef de HJC IS-17 Lank mat zwart gekocht.
Mooie helm met zonnenvizier en pinlock. Zat lekker. Nu nog kijken of hij na een lange rit nog steeds lekker zit ;)
Volgens de diverse helmtesten is dit een goede helm voor een schappelijke prijs.


Gr. Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline len_tour

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #42 Gepost op: 28 januari 2017, 16:38 »
Een endurohelm met vizier beviel mij prima, totdat het vol zat met krassen (eigen schuld). Met zo'n helm heb je meer ventilatie en de boel beslaat minder snel wanneer je geen pinlock hebt ivm budgetkwesties.

Ik heb nog een systeemhelm maar draag bijna altijd de endurohelm omdat ik me minder opgesloten voel in die helm. Ook op de weg is het klepje handig bij laagstaande zon. Idd op de snelweg is sneller dan honderd een goeie training voor je nek maar ik zal niet snel meer een gewone integraal kopen. Voor mij zijn de looks een leuke bijkomstigheid maar niet de reden om er 1 te dragen.

Kortom, gewicht, pinlock, lawaai (oordoppen), een prinses op de erwt zal moeilijk kunnen leven met ongemak maar dan rij je misschien ook op een saaie weg. Ben je druk met leuk rijden merk je maar weinig.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline ChrisvdSchoot

Re: Motorhelm keuze
« Reactie #43 Gepost op: 28 januari 2017, 17:24 »
Ik gebruik de Shoei systeemhelm van mijn vrouw, past me prima en is nauwelijks gebruik.
On a bike no one ever asks "are we there yet"