Techniek > Honda Varadero

Onregelmatig lopen en temp meter met kuren

(1/3) > >>

Pleun:
Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden de trotse bezitter van een dero 99, c.a. 70k op de klok, nu houd ie wat in / loopt wat onregelmatig rond de 3000 rpm en ook bij volgas stottert ie wel wat, volgens vorige eigenaar zijn de carbs gereinigd. Zou t zin hebben om een dynojet setje te monteren (al dan niet met een ander luchtfilter)?


Ander dingetje is dat de temperatuurmeter het niet goed doet, soms geeft ie een beetje aan, maar verder dan een kwart van de meter heb ik het wijzertje nog niet gezien! Nu heb ik zelf al bedacht dat het aan slechte contacten/ massa kan liggen, of defecte sensor, of eventueel een kapotte thermostaat, heeft iemand een idee waar ik het beste kan beginnen bij het zoeken?

Thnx,

Pleun

jan1966:
Bij mij komt de naald van de temperatuurmeter nauwelijks in beweging, zeker niet ' s winters. Alleen als het echt warm is en ik langzaam rij gaat de naald naar het midden. Heb ermee leren leven ;)

Over je carburateurprobleem kan ik niets zeggen.

Gr. Jan

Oldtimer:

--- Citaat ---Zou t zin hebben om een dynojet setje te monteren (al dan niet met een ander luchtfilter)?
--- Einde van citaat ---

Nee, ik zou eerst de oorzaak van dat inhouden oplossen.
Een Transalp hoort niet te stotteren bij 3000 rpm.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn maar ook carbs reinigen kan op veel manieren.
De meest effectieve is met ultrasoon.
Als verder de stationair sproeiers eruit zijn geweest en niet zorgvuldig afgesteld heb je ook dit soort problemen.
Gasschuiven-membramen en/of de carb-rubbers zijn vaak de boosdoeners.

PimW:
Hoe stel jij de stationair sproeiers af Oudje?
Ik denk dat de carbs of niet goed schoongemaakt zijn of slecht weer in elkaar gezet.
Wat veel voorkomt is dat de membranen niet juist teruggeplaatst worden. Ze kunnen ook beschadigd zijn. De stationair sproeiers raken ook gemakkelijk verstopt en hebben erg veel invloed op het lopen in lage toeren. Als je ze tegen et licht houd kun je pas zien of ze schoon zijn.

Als de lucht/mengsel stelschroeven los geweest zijn moeten die inderdaad wel juist afgesteld worden. Als je een werkplaatshandboek erbij pakt kun je nominale stand opzoeken en contrleren hoe ze tov dat nu staan.

Wbt de temp meter: dat is normaal. Men dent dat de meter ergens bij 0-20gr begint te meten maar in realiteit begint de schaal ergens bij 90 graden. Vervolgens zit de max slechts ~5 graden hoger. Normaal gedrag wat je omschrijft.

Oldtimer:
Hoe stel jij de stationair sproeiers af Oudje?

Sorry Pim.

lucht/mengsel stelschroeven bedoelde ik

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View