Auteur Topic: honda 500 x  (gelezen 23148 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2017, 16:04 »
mensen kijk eens op youtube en niet naar de honda volder
en een varadero en de 700 die ik heb   heben ook geen 21 wiel
en hier laat ik het bij en ben benieuwd wat er uit komt  :)




maar we kunnen wel lang discussies voeren (is wel interessant )
laten we stemmen  bedankt  ;) 
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2017, 16:08 door luwe »

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #31 Gepost op: 22 januari 2017, 16:08 »
Precies Tuur, dat probeer ik duidelijk te maken.

Als je namelijk voor een hele club wilt bepalen dat alle Honda allroads toelaatbaar zijn krijg je per definitie de vraag wat is dan een allroad. En daar is men het meestal niet over eens. Als je het mij z vraagt zijn de 700, Varadero en crosstourer geen allroads.

Dus denk ik dat de club ipv een tijdelijke uitbreiding een meer structureel antwoord moet formuleren op dit terugkerende fenomeen.

Ik snap jouw redenatie, maar ook die van René en Arjen. Ik lig er zelf niet echt wakker van als er motoren bij de club komen of niet, ik geef mijn eigen invulling aan mijn lidmaatschap en dat staat een beetje los van welke brommers wel en niet op het forum besproken mogen worden.

Offline luwe

« Laatst bewerkt op: 22 januari 2017, 16:24 door luwe »

Offline len_tour

Re: honda 500 x
« Reactie #33 Gepost op: 22 januari 2017, 16:31 »
https://www.youtube.com/watch?v=nBMqQ...
kijk dit filmpje 8)
https://youtu.be/S7jpOMaGnps
https://youtu.be/S7jpOMaGnps
Het gaat daar over de rally raid versie. Andere wielen en vering dan de standaard versie. Je kan een kit kopen zodat de motor wel leuk mee kan doen in het terrein. En nee, die kit is niet van Honda  ;)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #34 Gepost op: 22 januari 2017, 16:36 »
dit is het laatste
welke transalp is nog we origineel  met honda onderdelen  ;)
hier dan de originele
 https://youtu.be/QiH6u8hoGHw


daar kunnen wij alleen maar van dromen
op een paar na  8)
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2017, 16:46 door luwe »

Offline Ol@f_M

Re: honda 500 x
« Reactie #35 Gepost op: 22 januari 2017, 17:21 »
De club heeft zijn oorsprong bij de Transalp en de Africa Twin heeft om duidelijke redenen (beiden echte Allroads) aansluiting gekregen. Later zijn afgeleide motoren als de Varadero en CrossTourer als club motor toegelaten. In het verlengde hiervan is het moeilijk te beargumenteren waarom de kleine kleine broer 500x niet toegelaten zou mogen of kunnen worden.
Als purist zou je van mening kunnen zijn dat alleen de TA en AT bestempeld moeten worden als clubmotor maar ik denk dat het in het belang is van de club ook de motoren die het DNA hebben van de oer-motor (ook al is het maar een klein beetje) toe te laten. Daarom stem ik ja op deze vraag.
V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #36 Gepost op: 22 januari 2017, 19:18 »
Dus wat nu? Gun je iemand een 500X in deze club of niet. Als dat niet kan vind ik eigenlijk dat de dero, crosstourer, dominator en alp 700 er ook uit moeten.
Varadero SD02  2004

Offline ed84

Re: honda 500 x
« Reactie #37 Gepost op: 23 januari 2017, 13:00 »
sorry dat ik het zeg maar vind dit eigenlijk een onderwerp van niks. Snap totaal het probleem niet. Volgens mij blijft het een motor van het prachtige merk HONDA en zit hij in het segment transalp (net als de AT en de crosstourer!). Blijkbaar zijn er mensen die alleen de transalp 600 en 650 binnen dit forum willen. Zelfs de 700 TRANSALP hoort niet meer op het TA forum volgens sommigen schijnbaar.... Snap best dat het hen gaat om de offroad mogelijkheden maar kijk een beetje verder...

Ik zeg dus zeker toelaten!

mijn bescheiden mening voor zover om mijn mening wordt gevraagd.
✔️loud pipes save lives🙉

Offline Oldtimer

Re: honda 500 x
« Reactie #38 Gepost op: 23 januari 2017, 13:41 »
Wanneer je er over nadenkt zijn er een aantal redenen voor ja en evenzoveel voor nee.

Wanneer we puur een Transalpclub zouden hebben zou ik zeggen, nee, daar houden we het bij.
Er zijn meerdere clubs die merk en type als uitgangspunt kennen, denk maar aan de diverse honda types die allemaal een eigen clubje hebben.
De Pan bijvoorbeeld, daar komt geen Varadero  tussen.

Anderzijds heeft een toenmalig bestuur ervoor gekozen om meerdere modellen toe te laten en daarmee de deur opengezet voor ook andere types binnen de V Twin allroad motoren van Honda. De AT en de Varadero als voorgangers hiervan.
Dit is dus een besluit geweest waar de leden akkoord voor hebben gegeven, net als in de laatste ronde voor de Crosstourer.

De weg terug gaat niet lukken denk ik, waarmee ik bedoel dat er alleen nog Transalpjes mee mogen doen.
Vooruitdenken is dus gewenst en de ingeslagen weg vind ik in elk geval prima.
Wel zullen we op termijn moeten bekijken of de naam nog wel de juiste is en hiermee verder willen.
In de geest van het allroad rijden en als uitgangspunt een Honda, vtwin of niet, maakt de club alleen maar veelzijdiger.

De sfeer, gezelligheid, aanbod van activiteiten en het enthousiasme worden er in geen geval minder door in de club en daar gaat het volgens mij in eerste instantie om.

Mijn stem zal dus duidelijk zijn alhoewel dit slechts een poll is en geen directe stemming.
Die zal moeten plaatsvinden in de volgende alv of anders per decreet.



PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline J-P

Re: honda 500 x
« Reactie #39 Gepost op: 23 januari 2017, 14:03 »
Ik kan me daar heel goed in vinden, Oldtimer!
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline voorstad

Re: honda 500 x
« Reactie #40 Gepost op: 23 januari 2017, 15:00 »
Bij de vorige stemming heb ik ook "nee" gestemd, omdat ik in beginsel dicht bij het DNA van de TA en AT wil blijven.

Gevolg was, omdat er een krappe meerderheid "ja" koos, vervolgens alleen de ja-stemmers hebben mogen besluiten WELKE modellen erbij mochten. Daar had je als nee-stemmer geen zeggenschap meer over. Met als gevolg dat bijvoorbeeld de Crosstourer en Dominator het wel gehaald hebben, maar andere gegadigden zoals de NC700 op 1 of 2 stemmen net niet.

Ik ben van mening dat, nu we de deur toch op een kier gezet hebben, we niet weer de deur dicht kunnen doen. En dan inderdaad beter op z'n minst alle Honda's (vooruit dan) met een TA of AT allroad DNA bij de club zouden moeten verwelkomen.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline honda2x

Re: honda 500 x
« Reactie #41 Gepost op: 23 januari 2017, 16:20 »
Heb zelf nog ook nog een Xl 500 s in aan bouw maar daar  op het xl - xr forum  was mijn  transalp ook niet welkom 
ik heb ook nee gestemd het lijkt me dan te massaal worden.

Als ik ook naar het V-strom forum  heeft ook daar de  dr 650 -- 800 ook daar niet  toe gelaten .

Misschien dan toch voor het hele moderne spul een eigen forum op richten en die zal er vanzelf toch wel komen al blijft het een beetje moeilijk  ;) de mensen zoeken toch een  forum op waar ze zich het prettigs voelen .




« Laatst bewerkt op: 23 januari 2017, 16:31 door honda2x »

Offline Yank

Re: honda 500 x
« Reactie #42 Gepost op: 23 januari 2017, 16:35 »
Wanneer je er over nadenkt zijn er een aantal redenen voor ja en evenzoveel voor nee.

Wanneer we puur een Transalpclub zouden hebben zou ik zeggen, nee, daar houden we het bij.
Er zijn meerdere clubs die merk en type als uitgangspunt kennen, denk maar aan de diverse honda types die allemaal een eigen clubje hebben.
De Pan bijvoorbeeld, daar komt geen Varadero  tussen.

Anderzijds heeft een toenmalig bestuur ervoor gekozen om meerdere modellen toe te laten en daarmee de deur opengezet voor ook andere types binnen de V Twin allroad motoren van Honda. De AT en de Varadero als voorgangers hiervan.
Dit is dus een besluit geweest waar de leden akkoord voor hebben gegeven, net als in de laatste ronde voor de Crosstourer.

De weg terug gaat niet lukken denk ik, waarmee ik bedoel dat er alleen nog Transalpjes mee mogen doen.
Vooruitdenken is dus gewenst en de ingeslagen weg vind ik in elk geval prima.
Wel zullen we op termijn moeten bekijken of de naam nog wel de juiste is en hiermee verder willen.
In de geest van het allroad rijden en als uitgangspunt een Honda, vtwin of niet, maakt de club alleen maar veelzijdiger.

De sfeer, gezelligheid, aanbod van activiteiten en het enthousiasme worden er in geen geval minder door in de club en daar gaat het volgens mij in eerste instantie om.

Mijn stem zal dus duidelijk zijn alhoewel dit slechts een poll is en geen directe stemming.
Die zal moeten plaatsvinden in de volgende alv of anders per decreet.

Zo zie ik het ook en zal zeker ja stemmen.

Offline alain

Re: honda 500 x
« Reactie #43 Gepost op: 23 januari 2017, 16:37 »
We kunnen ook het beste van twee werelden combineren: de club zelf verruimen, maar het forum ontdubbelen of dupliceren zodat oude en nieuwe technologie elk een apart forum krijgen op hetzelfde digitaal platform.
Zo vindt iedereen op zijn forum gemakkelijker wat hem aanbelangt of interesseert.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #44 Gepost op: 23 januari 2017, 23:28 »
heb weer met aandacht gelezen
maar wat hebben wij als transalp club te maken wat andere clubs doen
dit is de transalp club als men mij begrijpt  ;)
en de TRANS ALP CLUB en de leden bepalen stemmen of een andere manier wat wel en niet kan of mogelijk is denk  ik   :)
en heb vanavond lekker geschaatst op natuurijs en net zo genoten als op de motor  8)
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2017, 23:30 door luwe »

Offline Steffie

Re: honda 500 x
« Reactie #45 Gepost op: 24 januari 2017, 10:17 »
Ik heb "Ja" gestemd.
Ik ben (pas geleden) lid geworden omdat de Trans Alp al vele jaren tot mijn verbeelding sprak en ik sinds oktober eindelijk zelf eigenaar ben van deze geweldige motor.
Dit fantastische forum laat geweldige topics zien van meester knutselaars die oude beestjes in nieuwstaat weten te veranderen.
(Meester knutselaars, ik schrijf dit met het aller hoogste respect)
Helaas is niet iedereen zo bedeeld en ook niet iedereen heeft de mogelijkheid of toegang tot een fantastische sleutel plek.
Zelf zal ik elke sleutel handeling midden op straat in Amsterdam moeten doen.
Met de mogelijkheid om met een 500x of iets dergelijks (HONDA) in te stappen bij deze club zal de liefde voor de "oude beestjes" makkelijker door gegeven kunnen worden aan de jeugd.
Over een jaar of 10 zullen er steeds minder van onze geweldige fietsen over zijn en zal die jeugd versteld staan van de exemplaren die bij de club rond rijden.
Waar zij begonnen met laat zeggen een 500x, zullen er zeker een stuk of wat bij zijn die het stokje over willen nemen om een fantastische Trans Alp te restaureren.
 
Geniet.....maar drink met je maten.

Offline Arjen

Re: honda 500 x
« Reactie #46 Gepost op: 24 januari 2017, 11:04 »
Geef de mogelijkheid tot erelid, transalp-fan-lid oid en laat de motor-eis los.

In al z'n simpelheid vind ik dit een briljant idee.

De die-hard Transalp-rijders kunnen zich blijvend goed identificeren en de club houdt het open karakter waar we naar op zoek zijn. Nog eens even op broeden....
“Never Stop Exploring”

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #47 Gepost op: 24 januari 2017, 16:03 »
Voorkomt in ieder geval een terugkeer van deze discussie en is imo een betere oplossing.

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #48 Gepost op: 28 januari 2017, 21:42 »
zijn dit alle leden
waar zijn die andere leden  :(

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #49 Gepost op: 28 januari 2017, 22:44 »
40 stemmen is toch wel zo'n beetje het actieve deel van de club? ;D

Offline TransAlpGhost

Re: honda 500 x
« Reactie #50 Gepost op: 29 januari 2017, 00:14 »
En de CRF lijn ook toevoegen dan?
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #51 Gepost op: 29 januari 2017, 10:45 »
En de CRF lijn ook toevoegen dan?

En de HRH lijn dan ook maar want ook goed offroad en iets minder op asfalt :P
Varadero SD02  2004

Offline alain

Re: honda 500 x
« Reactie #52 Gepost op: 29 januari 2017, 12:06 »
En de HRH lijn dan ook maar want ook goed offroad en iets minder op asfalt :P

Ga je toch niet iets te ver met die HRH-lijn? Is wel off-road maar toch niet zo opwindend?

PD06(1994) - PD06(1993)

Offline ChristianG

Re: honda 500 x
« Reactie #53 Gepost op: 29 januari 2017, 12:51 »
De Honda BF250 is anders ook heel goed off-road >:D
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Trigger

Re: honda 500 x
« Reactie #54 Gepost op: 29 januari 2017, 18:37 »
Ga je toch niet iets te ver met die HRH-lijn? Is wel off-road maar toch niet zo opwindend?

Mwhoah, zo'n Honda maaier kén bést hard ;D

https://www.youtube.com/watch?v=DFo7ztlMlmg



Ik ben (nog) geen clublid maar ik zou ook denken: Er komt een tijd dat deze motoren bijna niet meer te vinden zullen zijn, ondanks onze goede zorgen, dus dat spreekt voor het (uiteindelijk) inzetten van een transitie naar een club gebaseerd op andere modellen.

Dat roept dan wel direct de vraag op: Op basis waarvan moet het lidmaatschap dan gelden? Merk? Uitvoering? Misschien wel de toepassing? Elke Honda motor die als 'allroad' bestempeld kan worden? Dan krijg je van die creatievelingen die met een paar noppenbanden ook met een CBR1000F over een modderpad durven scheuren :).
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2017, 18:51 door Trigger »
Transalp XL600V

Offline Brombeer

Re: honda 500 x
« Reactie #55 Gepost op: 29 januari 2017, 22:18 »

'Allroads' zijn natuurlijk brommers waarvan de fabrikant aangeeft dat die zowel op de verharde als onverharde weg goed en dus veilig mee kunnen komen. Ze zijn met die bedoeling gemaakt.

Van beide typen motoren (weg- en offroad) zijn dus een paar typische eigenschappen in een compromis gecombineerd.

Voor het offroad deel (deels al genoemd) geldt bijv. de afwijkende voorwielmaat, langere veerwegen, de grotere bodemvrijheid, het brede stuur enz.

Maar de belangrijkste voorwaarde is de geometrie van de motor, en dan met name de balhoofdhoek.


Denk aan die laatste maar zoals bij racefietsen, opoefietsen en mountainbikes.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Trigger

Re: honda 500 x
« Reactie #56 Gepost op: 30 januari 2017, 10:34 »
Dus... de 'allroad' classificatie zou nog best wel een zinnige richtlijn kunnen zijn?
Transalp XL600V

Offline J-P

Re: honda 500 x
« Reactie #57 Gepost op: 30 januari 2017, 11:31 »
De Honda allroad dan wel te verstaan?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Trigger

Re: honda 500 x
« Reactie #58 Gepost op: 30 januari 2017, 11:37 »
Uiteraard, Honda maakt immers de mooiste ;D.
Transalp XL600V

Offline Brombeer

Re: honda 500 x
« Reactie #59 Gepost op: 30 januari 2017, 11:53 »

Het was uiteraard maar een invalshoek in de discussie

Dus luwe, heeft in dat licht de 500x van Honda 'de allroad classificatie'..?
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin