Auteur Topic: honda 500 x  (gelezen 23182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChristianG

Re: honda 500 x
« Reactie #60 Gepost op: 30 januari 2017, 18:08 »
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline J-P

Re: honda 500 x
« Reactie #61 Gepost op: 30 januari 2017, 18:11 »
Ik kan de Xrunner met de beste wil van de wereld geen allroad noemen, ook niet na de ritten die ik er mee gedaan heb. Het is gewoon een comfortabeler zittende VFR...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #62 Gepost op: 30 januari 2017, 18:31 »
waar moet ik dat zoeken xrunner

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #63 Gepost op: 30 januari 2017, 18:36 »
X = cross.

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #64 Gepost op: 30 januari 2017, 18:38 »
ik denk voor 2017 is de 500x een alroad
tijden veranderen modellen ook en  je moet met de tijd mee gaan als het kan  :D
ik heb het niet over andere modellen maar over de 500x
alleen daar kun je geen gras mee maaien  ;)
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2017, 18:41 door luwe »

Offline Brombeer

Re: honda 500 x
« Reactie #65 Gepost op: 30 januari 2017, 18:55 »
ik heb het niet over andere modellen maar over de 500x
alleen daar kun je geen gras mee maaien  ;)

Mja weenie, als je hard genoeg op z'n kant gaat..

Geeft misschien alleen wat minder net resultaat  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #66 Gepost op: 30 januari 2017, 19:14 »
x=cross  oké
kan het model xrunner niet vinden bij honda
hij bedoeld de crossrunner maar ik wil geen xrunner maar de 500x
geen appels met peren vergelijken 
en als ik het geld had kwam er een A twin  8)
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2017, 19:17 door luwe »

Offline J-P

Re: honda 500 x
« Reactie #67 Gepost op: 30 januari 2017, 19:21 »
Ik refereer naar de link van de Hondapagina die ChristianG plaatste, daarop staan de Crosstourer, Crossrunner en CB500X.  Nu is er van de CB500X echt wel een leuke allroad te maken, van de Crossrunner NIET. Over de Crosstourer zeg ik na 85000 km ervaring, ja allroad.
https://player.vimeo.com/video/66770040
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #68 Gepost op: 30 januari 2017, 19:29 »
Het meest voor de handliggend lijkt mij wat Honda er zelf over zegt in het instructieboekje, als je er mee op onverharde wegen mag rijden staat dat er in en vind ik het een allroad.
Varadero SD02  2004

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #69 Gepost op: 30 januari 2017, 19:36 »
mooi filmpje maar mijn portemonnee is niet dik genoeg en de motor  te log en te zwaar 
dan toch liever de a twin 2016 maar voor de meesten niet betaalbaar
snap wat je bedoeld maar kijk is wat je allemaal   met een standaard 500 kan
ik zit ook niet altijd in de zandbak en hij is handelbare dan de 700 
ben ook de jongste niet meer  :-[  en hij is voor mij nieuw betaalbaar  :)


ONTWORPEN VOOR OP DE WEG EN OFFROAD dat zecht honda
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2017, 19:52 door luwe »

Offline Trigger

Re: honda 500 x
« Reactie #70 Gepost op: 30 januari 2017, 19:54 »
De standaard 500X kan ook wel een grindpaadje aan, maar:

- de standaard banden zijn type asfalt (niet allroad of dualsport)
- de vering heeft relatief weinig 'travel'
- de voorband is een tikkie te klein voor obstakels

Naar mijn mening is dit echt de absolute instap voor het 'allroad' principe, ondersteund door het feit dat er dus wel ombouwkits voor zijn die hem een stuk capabeler maken.

Nu moet ik bekennen dat ik wel bewondering heb voor deze trend naar kleinere, zuinigere motoren. Ik vind de CB500 serie gaaf omdat ze A2 klasse en brandstof besparing hebben weten te combineren in een complete motor die goed smoelt en ook nog eens heel betaalbaar is, gewoon een hele goede zet van Honda.

Maar goed, dat is geen argument voor de discussie. In mijn beleving is de CB500X wel degelijk een allroad motor, maar dan gewoon een hele lichte uitvoering.

Transalp XL600V

Offline Brombeer

Re: honda 500 x
« Reactie #71 Gepost op: 30 januari 2017, 20:18 »
(..) tijden veranderen modellen ook en  je moet met de tijd mee gaan als het kan  :D (..)

Daar heeft luwe dan ook wel een goed punt.

Bedenk dat de Transalp, XRV en XLV hun roots vinden in de blik naar Dakar. Natuurlijk hebben die niet veel meer met die rallye te maken, maar wat vonden/vinden wij ze gaaf!

Tegenwoordig heb je allemaal cross-overs van verschillende typen. Het beste voorbeeld hiervan is denk ik wel de SM's, ras-enduro's op kleine brede racevelgen en dito bandjes. Dat voorwiel zie je dan weer terug in de Tigers, GS en Alp 700 enz. De benaming lijkt ook wat verschoven naar een breder toepassingsgebied, de zgn. 'Adventure's'.

'Wij' (oldskool allroadeigenaren) kunnen die nieuwe trend misschien niet allemaal meer waarderen, maar blijkbaar vind het nieuwe publiek ze, net als wij toen, echt heul gaaf en identificeren zij zich daar nu mee.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #72 Gepost op: 30 januari 2017, 20:20 »
ik begin ook maar net en heb net mijn rijbewijs
en ergens moet je beginnen dus klein


de meeste alpen hebben straat banden
waar word met de transalp 600-650 het meest gereden   op straat
en welke transalp is nog origineel banden vering enz  ik denk niet een
en nu een borrel  :)

Offline Trigger

Re: honda 500 x
« Reactie #73 Gepost op: 30 januari 2017, 21:05 »
de meeste alpen hebben straat banden

De meeste ja, niet allemaal ;D.
Transalp XL600V

Offline ron overkleeft

Re: honda 500 x
« Reactie #74 Gepost op: 30 januari 2017, 21:37 »
Wat mij wel opvalt is dat iedereen de 500X een mooie/leuke motor vind ( dat heeft tie alvast mee)
Persoonlijk vind ik hem best dicht bij de Transalp staan (hij had ook Transalp 500 kunnen heten)

Ik ben voorstander van deze fiets bij TCN . ( Dat gaat weer stemmen worden op de ALV ) ;)

Offline voorstad

Re: honda 500 x
« Reactie #75 Gepost op: 30 januari 2017, 23:35 »
Net de 500x bekeken. Dan vind ik de Tiger 800 of B*W F800gs dichter bij de Transalp liggen. 

Daarnaast hebben we toch al een prachtige CRF1000l om de club geen oldtimer club te laten worden?

Hoge uitlaat, 21" voorwiel en Honda betrouwbaarheid is toch op z'n minst te verwachten van een clubmotor?   C:-)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #76 Gepost op: 30 januari 2017, 23:40 »
maar wie kan dat betalen de twin tweede hans (demo) nog gouw 13.miel
we hebben het over honda niet over andere merken

Offline TransAlpGhost

Re: honda 500 x
« Reactie #77 Gepost op: 31 januari 2017, 09:33 »
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #78 Gepost op: 31 januari 2017, 09:38 »
Dus wat wordt het dan, Honda Adventure Club Nederland  :D
Varadero SD02  2004

Offline ron overkleeft

Re: honda 500 x
« Reactie #79 Gepost op: 02 februari 2017, 00:57 »
Net de 500x bekeken. Dan vind ik de Tiger 800 of B*W F800gs dichter bij de Transalp liggen. 

Daarnaast hebben we toch al een prachtige CRF1000l om de club geen oldtimer club te laten worden?

Hoge uitlaat, 21" voorwiel en Honda betrouwbaarheid is toch op z'n minst te verwachten van een clubmotor?   C:-)
Varadero heeft ook geen 21" voorwiel ,ook eigenlijk niet nodig 98% +van alle club kilometers word
op asfalt afgelegd .

TCN is eigenlijk verdeeld in 2 kampen " Allroad en Offroad liefhebbers, beide kampen denken patent
te hebben op het DNA van onze club.
We zijn aan elkaar veroordeeld hoe je het ook wend of keert ,toch???   

Met de nieuwe AT en de nieuwe 500x erbij zijn beide kampen weer tevreden. :)  (gun elkaar de ruimte) :))
 




Offline Trigger

Re: honda 500 x
« Reactie #80 Gepost op: 02 februari 2017, 10:24 »
Dat. Ik vind de sfeer erg goed hier op het forum, en iemand die geld in een 500x investeert doet dat klaarblijkelijk (zo zie ik het) omdat hij/zij de allroad look mooi vind en/of hier ook iets mee wil doen, en dat is volgens mij helemaal in de spirit van de Transalp (die ook gekocht werd door beide type mensen).
Transalp XL600V

Offline James Bond

Re: honda 500 x
« Reactie #81 Gepost op: 02 februari 2017, 21:37 »
Ik vind de 500x een hele gave motorfiets en past m.i. prima in deze club. Stoer, slim, allroad, adventure model.
Verheug me op een nieuw techniek-topic.

En dat dit: Stel als wij allemaal nog motorrijden als wij 70plus zijn: wie gooit zijn been nog over een hoog zadel heen en wie krijgt dan zijn loaded bmw gs (die iedereen schijnt te rijden) nog in en uit de garage ?.
 Juist: h-e-l-e-m-a-a-l niemand.
En dan lach je iedereen uit met de 500x. Ik voorspel dat de prijzen van 2e-hands grote allroads kelderen zodra deze 45-plus generatie deze fietsen te zwaar vinden worden (dus over ca 10jaar). Vergelijk het met trends in de autowereld: geen particulier wil nog een zware grote diesel stationwagen hebben.

Ik heb zelf een fraaie AT maar mis de TA uit 1986 wel door zijn uniek handelbaarheid. Lichte motorfietsen zijn sterk ondergewaardeerd.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline alain

Re: honda 500 x
« Reactie #82 Gepost op: 03 februari 2017, 08:40 »
Ik vind de 500x een hele gave motorfiets en past m.i. prima in deze club. Stoer, slim, allroad, adventure model.
Verheug me op een nieuw techniek-topic.

En dat dit: Stel als wij allemaal nog motorrijden als wij 70plus zijn: wie gooit zijn been nog over een hoog zadel heen en wie krijgt dan zijn loaded bmw gs (die iedereen schijnt te rijden) nog in en uit de garage ?.
 Juist: h-e-l-e-m-a-a-l niemand.
En dan lach je iedereen uit met de 500x. Ik voorspel dat de prijzen van 2e-hands grote allroads kelderen zodra deze 45-plus generatie deze fietsen te zwaar vinden worden (dus over ca 10jaar). Vergelijk het met trends in de autowereld: geen particulier wil nog een zware grote diesel stationwagen hebben.

Ik heb zelf een fraaie AT maar mis de TA uit 1986 wel door zijn uniek handelbaarheid. Lichte motorfietsen zijn sterk ondergewaardeerd.

Goede analyse, James ! Zeker om over na te denken !

Ik heb een GS en kan dat enkel beamen. Maar over de toekomst van mijn GS maak ik mij geen zorgen... ik heb twee schoonzonen die op mijn GS azen sedert ik de Transalpjes kocht. Mijn tweede alpje (nog een pareltje)  kocht ik van een zeventiger die zijn been er niet meer over kreeg.

En ja, ik zie de 500X wel zitten voor de toekomst (dus binnen tien jaar)! Misschien toch de 500X omarmen en expertise opbouwen om hem om te vormen in een kleine Transalper.

PD06(1994) - PD06(1993)

Offline J-P

Re: honda 500 x
« Reactie #83 Gepost op: 03 februari 2017, 11:16 »
Eerlijk gezegd, het is dat ik 1,95 ben en te zwaar anders had ik al een NC750X gekocht, goedkoper kan je als rij-instructeur niet rijden....
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline zenfox

Re: honda 500 x
« Reactie #84 Gepost op: 13 februari 2017, 19:16 »
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2017, 21:16 door zenfox »
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline J-P

Re: honda 500 x
« Reactie #85 Gepost op: 13 februari 2017, 19:51 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=pMUXNRzYaj0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=pMUXNRzYaj0</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=S7jpOMaGnps" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=S7jpOMaGnps</a>
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline MartinW

Re: honda 500 x
« Reactie #86 Gepost op: 13 februari 2017, 21:00 »
Van mij zou de 500X toegelaten mogen worden als Honda allroad alternatief voor de Transalp. Ik denk dat dit goed kan zijn voor de club om zo meer (jong) leden binnen te kunnen halen. Als kopers van een 500X zich niet bij de Transalpclub thuisvoelen, is het sowieso geen "probleem" meer. Ik heb de crosstourer volgens mij ook nog nooit bij een clubrit gezien.

Zijn de clubmotoren niet eens omschreven als "allroad met een V-twin motorblok"?. Aldus pasten daar inderdaad de Transalpen, XRV en Dero bij. Toen kwamen daar de Dominator (ééncilinder!) en de Crosstourer, niet met één V-twin, maar zelfs met 2 V-twins uitgerust.  ;)
De huidige CRF zou er dan eigenlijk ook niet meer in mogen passen, want geen V-Twin, maar een parallel-twin. Er zitten dan weliswaar stickers op met "Africa Twin", maar technisch hebben de oude- en nieuwe AT nog maar weinig overeenkomsten. En dat is ook niet zo vreemd gezien het grote ontwikkelingsgat tussen de XRV en CRF.

De vraag is of Honda vind dat er niet genoeg opvolging voor de Transalp is met modellen als de CB500X en de NC700X.

En dan rest nog de vraag hoe offroadgeschikt de oer Transalp wel of niet is. De meeste die-hard offroad clubleden hebben er waarschijnlijk meer dan de dagwaarde in geïnvesteerd om de TA betere terreineigenschappen mee te geven.  ::) :P

Kortom, wat mij betreft mag er best wat vernieuwd worden  :D

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #87 Gepost op: 13 februari 2017, 21:08 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=pMUXNRzYaj0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=pMUXNRzYaj0</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=S7jpOMaGnps" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=S7jpOMaGnps</a>

pfff het zal je vrouw zijn, lekker onbehouwen offroad rijden :-\
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #88 Gepost op: 13 februari 2017, 21:28 »
Nog erger, mag je je de pleuris werken voor het inschrijfgeld van Dakar, en Baja, en daarvoor Heroes Legend op een veel te zware Tenere oid ?.  :D
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2017, 21:30 door PimW »

Offline J-P

Re: honda 500 x
« Reactie #89 Gepost op: 13 februari 2017, 21:33 »
Een crosstourer zal je hier niet gauw zien omdat het blok heel goed aansluit bij de VFR serie, daarom zat ik ook op het VFRforum toen de ik crosstourer reed. Sluit technisch het beste aan. Daarbij zijn er maar heel weinig mensen die de Crosstourer offroad nemen... de CB500X leent zich daar beter voor
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl