Auteur Topic: honda 500 x  (gelezen 23161 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GSApaul

Re: honda 500 x
« Reactie #90 Gepost op: 02 maart 2017, 11:21 »
Lekker toelaten, niet moeilijk doen.
De TCN is toch geen specifieke all- off- of on-roadclub.

De 500x is een leuke fiets en net als de Alp, de Twin en heel veel andere motoren een all-road motor.
Of dat nu wel leuk/fijn/practisch met een klein voorwiel is, is niet aan ons maar aan de gebruiker.
Kijkend naar andere brommers met een klein voorwiel zie ik heel veel blije gezichten van die rijders in de prut, maar ook die beslissen, "zo dat was het dan, leuk, maar niet meer met deze motor"
 
Daarnaast, waarom een muur bouwen om deze club? We hebben/willen met ons allen toch een gedeeld plezier?
Aspirant leden met all-road Honda motoren die met ons samen plezier willen hebben/maken, zijn toch altijd welkom?

Het argument om de club te blijven te verjongen met nieuwe modellen is een goede, zo blijft de club op lange termijn leven.

De Club heet nu Transalp Club Nederland, een mooie naam waar we ook best trots op mogen zijn, genoemd naar de inmiddels al legendarische "Transalp".
Maar om nu die mooie naam te veranderen omwille van een stel die ook van het asfalt af willen of juist er op willen blijven met een moderne All-road Honda is mijn inziens een dure en zinloze actie.
Het toelaten van nieuwe modellen zal via het huishoudelijkregelement geregeld mogen worden, veel minder rompslomp.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=H7XBPv8lHqU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=H7XBPv8lHqU</a>

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #91 Gepost op: 13 maart 2017, 22:03 »
de naam van de club veranderen ?  is niet van toepassing vind ik     mooi zo laten  :)
 het gaat mij alleen om de motor en de lol en saamhorigheid enz.enz 

Offline Sandra

Re: honda 500 x
« Reactie #92 Gepost op: 13 maart 2017, 22:21 »
de naam van de club veranderen ?  is niet van toepassing vind ik     mooi zo laten  :)
 het gaat mij alleen om de motor en de lol en saamhorigheid enz.enz

Vind ik ook, Transalp is uiteindelijk de 'basis' van deze club :)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #93 Gepost op: 13 maart 2017, 22:29 »
het is als een gevoel van tweede familie  8)
noord zuid oost of west   TCN   best  :)
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2017, 22:36 door luwe »

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #94 Gepost op: 19 april 2017, 21:46 »
https://youtu.be/vpfOUTai_Uk    vond dit wel een leuk filmpje  :) 

Offline bartjanm

Re: honda 500 x
« Reactie #95 Gepost op: 20 april 2017, 10:40 »
Ik heb ook Ja gestemd: Toen ik de 500x voor 't eerst zag op de motorbeurs had ik zo iets van: hier had een transalp stikker op gemoeten: Betaalbaar, licht, met wat aanpassingen goed aanpasbaar voor alles wat je nog een weg kan noemen.

We moeten ons toch de vraag stellen: zijn we een club omdat honda marketing een bepaalde naam ergens op plakt, of maken we onze eigen afbakening. Honda allroad club zou een prima omschrijving zijn voor mij. Naam gewoon 't zelfde houden, als mensen zich daar door af laten schrikken prima. Maar iemand die actief op 't forum is, allroad rijd, leuk vindt om mee te doen, etc. maar die op een cb500x met rally pakket rijd niet welkom heten? Tja...

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #96 Gepost op: 20 april 2017, 18:50 »
maar warom ombouwen kan ook zo   ombouwen is een optie
elke alp is aangepast de zijn nog maar weinig orgineel

 club naam niet veranderen is niet mijn bedoeling vind het prima zo  :)
 maar wat je zegt betaalbaar ja    en een nieuwe transalp laat nog wel even op zich wachten
denk  als deze 500x binnen de club mag dat  er meerdere volgen   :) [size=78%]  [/size]
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2017, 21:49 door luwe »

Offline M_Duiker

Re: honda 500 x
« Reactie #97 Gepost op: 03 mei 2017, 16:46 »
NEE gestemd..

Vind de transalp en de africa twin het zelfde karakter hebben. - heb niks tegen de CB500X of de NC750X-
Maar het zijn iets stoerder gemaakte normale modellen. het zijn aftreksels van de gewone CB500, een soort opgewaarderde Naked bike..
(zelfde geld voor de NC750) De clubmotoren die er nu zijn zijn allemaal modellen met karakter en dat is iets wat ik persoonlijk mis bij de CB500X en de NC750X

"Van mij zou de 500X toegelaten mogen worden als Honda allroad alternatief voor de Transalp. Ik denk dat dit goed kan zijn voor de club om zo meer (jong) leden binnen te kunnen halen. "

"Kortom, wat mij betreft mag er best wat vernieuwd worden  :D"

Jonge leden werven door een CB500X? Meeste jongeren kopen nog steeds een naked of racer.. puur om imago, van alle jongens waar ik mee rijd ben ik de enige met een all-road motor (tevens ook de enige die alle bagage van de rest mag meenemen tegenwoordig)
laatste tijd zie ik steed meer jongeren met een alp, ikzelf (21 jaar) rij ook een Transalp 700..

lekker laten wat het is over een paar jaar komt honda misschien wel weer met een andere.. dan word het een hele algemene bedoeling.. niet meer puur de motoren wat het nu is..

Hoe meer motoren als "Clubmotor" worden bestempeld hoe meer vlakke kennis je krijgt, je krijg niet meer de diepe tips and tricks van de motoren. - Gok ik -
Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Offline Sandra

Re: honda 500 x
« Reactie #98 Gepost op: 03 mei 2017, 20:49 »
Als er 1 motor is die van mij toe mag worden gevoegd aan deze club dan is het de CB00X Ziet er goed uit en is toch nog steeds een all-road hoor..... Dat hij  een 'aftreksel' zou zijn van een van een gewone CB500 vind ik niet.
De motoren worden gewoon moderner, zelfs de transalp 700 is al niet meer de transalp zoals de oudere PD modellen. Herbert is na 8 jaar overgestapt van een PD10 van '98 naar een alp700. Het is volgens hem minder offroad en meer wegmotor, betere wegligging ook.
Ik ben ook overgestapt van een PD10 naar een NC750S . Proefgereden met een CB500C : geweldige motor en het vermogen komt er op een super manier uit, niet meer te vergelijken met de oudere motoren. Ook de NC750X is een heerlijke (lange slag) motor met veel koppel.
Echter dat kuipwerk van zowel de oude transalp en de nieuwe NC750X zorgde bij mij voor teveel turbulentie, vandaar de keus voor de NC750S. Heerlijk stil om mijn hoofd....
Je kunt wel vast willen houden aan het oude maar daar schiet je uiteindelijk geen moer mee op....we rijden met de auto toch ook niet allemaal meer in een kever of kadett.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline M_Duiker

Re: honda 500 x
« Reactie #99 Gepost op: 03 mei 2017, 21:45 »
Als er 1 motor is die van mij toe mag worden gevoegd aan deze club dan is het de CB00X Ziet er goed uit en is toch nog steeds een all-road hoor..... Dat hij  een 'aftreksel' zou zijn van een van een gewone CB500 vind ik niet.
De motoren worden gewoon moderner, zelfs de transalp 700 is al niet meer de transalp zoals de oudere PD modellen. Herbert is na 8 jaar overgestapt van een PD10 van '98 naar een alp700. Het is volgens hem minder offroad en meer wegmotor, betere wegligging ook.
Ik ben ook overgestapt van een PD10 naar een NC750S . Proefgereden met een CB500C : geweldige motor en het vermogen komt er op een super manier uit, niet meer te vergelijken met de oudere motoren. Ook de NC750X is een heerlijke (lange slag) motor met veel koppel.
Echter dat kuipwerk van zowel de oude transalp en de nieuwe NC750X zorgde bij mij voor teveel turbulentie, vandaar de keus voor de NC750S. Heerlijk stil om mijn hoofd....
Je kunt wel vast willen houden aan het oude maar daar schiet je uiteindelijk geen moer mee op....we rijden met de auto toch ook niet allemaal meer in een kever of kadett.

maar een CB500X IS een aftreksel van een CB500 omdat het er 1 is met een iets andere opbouw.. het is een opgekrikte naked bike..
Zelfde voor de NC.. ook gebaseerd op een naked.
het is niet vasthouden aan het oude het is vasthouden aan de naam... als je een club wilt met alle motoren dan krijg je een algemene honda club niet meer een echte CLUBmotor.. want als je dan als transalp club samen komt.. en je hebt een zooi verschillend.. want dat ga je krijgen..

de transalp word toch ook niet in een andere groep gebruikt?

Of dat de pan european club (toevallig hier in huis dat we die ook hebben en ook op die club zitten) opeens bij de goldwing club hoort... want ja t zijn allebij toermotoren.. de achterlijk zwaar zijn
Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Offline Sandra

Re: honda 500 x
« Reactie #100 Gepost op: 03 mei 2017, 22:58 »
Tja jong, tis maar net hoe je het bekijkt!  ;)
[img]http://img684.imageshack.us

Offline M_Duiker

Re: honda 500 x
« Reactie #101 Gepost op: 03 mei 2017, 23:15 »
Tja jong, tis maar net hoe je het bekijkt!  ;)

dat klopt, haha
iedereen zijn eigen mening.

Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #102 Gepost op: 04 mei 2017, 23:54 »
we kunnen ook op de tank een stikker pakken met transalp  >:D

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #103 Gepost op: 04 mei 2017, 23:58 »
die 700 is ook een aftreksel van de out alp en heeft geen 21 voor wiel
maar de 500  is wel een alroad van de moderne tijd
de 500 stuurt afroad beter dan de 700 en ook op de weg  :)
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2017, 00:01 door luwe »

Offline M_Duiker

Re: honda 500 x
« Reactie #104 Gepost op: 05 mei 2017, 11:18 »
die 700 is ook een aftreksel van de out alp en heeft geen 21 voor wiel
maar de 500  is wel een alroad van de moderne tijd
de 500 stuurt afroad beter dan de 700 en ook op de weg  :)

de 700 is een opvolger van de vorige versies. steeds altijd allroaders geweest.
als ik me niet vergis heb je niet een (van fabriek af) Naked Alp.
dat is wel degelijk een verschil..

de 500 is niet mijn ding.. vind hem te dun niet de stoere look.. vind het een beetje een brugklasser die net op de middelbare school angstig om zich heen kijkt..
Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Offline delange33

Re: honda 500 x
« Reactie #105 Gepost op: 05 mei 2017, 19:30 »
Waarom krampachtig vast houden aan de naam transalpclub? Best een mooie naam hoor, maar het zorgt er misschien ook wel voor dat je als club niet verder groeit op een gegeven moment. Als ik af en toe eens aanhaak op een toertocht, zie ik over het algemeen veel ouwe lullen (moi included). Als je de jeugd wilt toelaten en je je als club toegankelijker wilt opstellen, maak er dan maar bijv. een Honda Allroad Club Nederland (HACN  ;D) van, en laat oa die 500X toe.
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline dropken

Re: honda 500 x
« Reactie #106 Gepost op: 06 mei 2017, 00:30 »
Het hele circus met stemmen over welk model ER wel of niet bij mocht is al geweest en ik Ben het ook met Arjen eens dat we bij de les moeten blijven en ALS we Dan deels een oldtimerclub Worden Dan is dat maar zo met de huidige clubmotoren is ER al keuze voldoende om vooruit Te kijken. Anders krijg je elk jaar weer dit soort verzoeken.

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #107 Gepost op: 04 juni 2017, 15:16 »
https://youtu.be/dZxZ4yZZ_9E 8) 8) kan het niet laten ;)

Offline Peter M

Re: honda 500 x
« Reactie #108 Gepost op: 04 juni 2017, 20:02 »
https://youtu.be/dZxZ4yZZ_9E 8) 8) kan het niet laten ;)


Begin met kijken en dacht die komt uit op een oude Alp.... 8)

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #109 Gepost op: 02 oktober 2017, 00:19 »
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2017, 00:32 door luwe »

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #110 Gepost op: 05 april 2018, 00:48 »
halo
lang geduurd maar hij is er de cb 500x
dus de alp 700 gaat straks in de verkoop  :D

Offline dropken

Re: honda 500 x
« Reactie #111 Gepost op: 05 april 2018, 06:04 »
Pfff alweer die discussie als we Dan een oldtimerclub worden sowhat ik kom uit die wereld en Dan is een Alp nog een jonkie. Laat ons bij de roots blijven zoals Piet dat ooit gedacht heeft.

Offline ChristianG

Re: honda 500 x
« Reactie #112 Gepost op: 05 april 2018, 06:22 »
halo
lang geduurd maar hij is er de cb 500x
dus de alp 700 gaat straks in de verkoop  :D

Gefeliciteerd!  8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Janno

Re: honda 500 x
« Reactie #113 Gepost op: 05 april 2018, 09:37 »
halo
lang geduurd maar hij is er de cb 500x
dus de alp 700 gaat straks in de verkoop  :D

Van harte gefeliciteerd. En nu optuigen met rally raid producten?

Afgelopen dagen ook aardig wat km's gereden op een cb500x, maar persoonlijk vind ik de 700 prettiger rijden, zeker op de snelweg.
Qua kilograms zou ik wel direct voor een cb500x gaan, wat een verschil!

Heel veel leuke km's toegewenst.

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #114 Gepost op: 05 april 2018, 18:17 »
hij dropje
je leest niet water er staat
zeg alleen dat ik een andere motor heb gekocht
geen discussies  ;)

Offline Trigger

Re: honda 500 x
« Reactie #115 Gepost op: 05 april 2018, 18:23 »
Ik heb nog een kaal frame + kenteken staan van een Alp uit '88, kun je geschorst laten! Kun je toch lid blijven van de club zonder dat het al te veel plek inneemt ;-).
Transalp XL600V

Offline James Bond

Re: honda 500 x
« Reactie #116 Gepost op: 05 april 2018, 18:59 »
Luwe gefeliciteerd met jouw aankoop !
Die Honda's zien er fraai uit en zullen bijzonder goed rijden. Ik hou zelf ook van "less is more" en rij regelmatig op de cb500 (2002) van mijn vrouw. Groet uut Borne.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #117 Gepost op: 05 april 2018, 20:29 »
Luwe gefeliciteerd, heel veel geluk ermee. op 1 tank naar zuid frankrijk ;)
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #118 Gepost op: 05 april 2018, 20:31 »
Van harte gefeliciteerd. En nu optuigen met rally raid producten?

Afgelopen dagen ook aardig wat km's gereden op een cb500x, maar persoonlijk vind ik de 700 prettiger rijden, zeker op de snelweg.
Qua kilograms zou ik wel direct voor een cb500x gaan, wat een verschil!

Heel veel leuke km's toegewenst.

Maar die kilo's zijn nou net de reden dat die alp op de snelweg beter aanvoelt dan die cb500x
Varadero SD02  2004

Re: honda 500 x
« Reactie #119 Gepost op: 05 april 2018, 21:33 »
halo
lang geduurd maar hij is er de cb 500x
dus de alp 700 gaat straks in de verkoop  :D

Gefeliciteerd!  Leuk apparaat!  Mijn vrouw heeft een cb500x overwogen,  maar is uiteindelijk voor een nc met dct gekozen.

Maar waar blijven de foto's?  :)
XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CB400F '75 CBX750F '86 VF500F2 '84