Auteur Topic: honda 500 x  (gelezen 23149 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline luwe

honda 500 x
« Gepost op: 20 januari 2017, 19:32 »
kan de Honda 500 x een plaats krijgen binnen onze club
denk dat het een plaats mag hebben  8)
ik heb op ja gestemd nu jullie nog  :D
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2017, 19:40 door luwe »

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2017, 20:15 »
maar moet je dan gelijk ook de NC 750 X toelaten?
Varadero SD02  2004

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2017, 21:22 »
ik denk als daar belang bij is kunnen ze ook een oproep doen

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2017, 21:27 »
 als de club leden hun keuze ook nog willen toelichten zou ik dat zeer waarderen
want NEE is zo makkelijk gezegd 
met   JA  mag natuurlijk ook
en ook met GEEN MENING


dit vraag ik om dat ik van plan ben een 500x te kopen   
denk dat hier wel meer interesse is bij de leden
 alvast bedankt ieder (heb het in de jaarvergadering ook naar voren gebracht )
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2017, 21:43 door luwe »

Offline Arjen

Re: honda 500 x
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2017, 21:46 »
Ik heb "Nee" gestemd.

Wees gerust, ik heb helemaal niets tegen de CB500X, noch de Crosstourer, noch enige ander niet-Transalp-clubmotor.

Ik heb ook niets tegen de berijders van deze 'andere' motoren. Ik maak ook heel graag contact met allerlei motards, maakt niet waarop men dan zit te sturen.

Waar ik wél moeite mee heb is dat de identiteit van onze mooi club lijkt te vervagen. Het lijkt erop dat het zo geweldig gezellig en goed georganiseerd is binnen onze club, dat leden wel een andere motor willen, maar geen andere club. Begrijpelijk.

Punt is dat we steeds verder afdwalen van de Transalp en meer beginnen te lijken op een kruising tussen allroadmaniacs en een algemene heel gezellige club met Honda motoren. Niets mis mee, maar het bestaat al en waarom zouden wij dat ook willen worden.

Geef toe, een Transalp is een ideale allroad fiets, waarmee je ook nog wat gekke fratsen uit kan halen. Met een Varadero, Crosstourer of een CB500X gaat dat om heel veel redenen een heel stuk minder. Wat betreft onze club vind ik zelfs de 700 een beetje buiten de boot vallen, maar daar staat dan nog wel Transalp op.

Wat zou er gebeuren als er ineens wel definitief een nieuwe Transalp uitkomt, die helemaal geweldig is? Hoe komen we dan ooit weer terug bij onze roots?

Misschien ben ik een purist, maarja, die Transalp is wel waarom we als club zijn ontstaan en nog steeds bestaan. We heten toch ook niet voor niets Transalpclub?  :))
“Never Stop Exploring”

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2017, 21:49 »
xrvtuur ooit zijn er toch meerdere modellen toegelaten wat geen transalp is dat gaat ook prima  :) :)

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2017, 21:49 »
ik heb ja gestemd omdat ik denk dat de club anders op den duur een oldtimer club wordt,op zich niks mis mee, maar als je een beetje kilometers wilt maken moet er af en toe iets nieuws komen, en dan is die 500X een leuke motor, en die NC 750X ook wat mij betreft
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2017, 21:56 »
Arjen er zijn op youtube zoveel filmpjes te zien van mensen die met varadero's crosstourers en 500x tochten maken waar jij en ik alleen maar van dromen, dat het niet zou kunnen zit puur tussen je oren.
verder kan ik me in je identiteit verhaal ook wel vinden maar dan had de africa twin er ook nooit bij moeten komen, de meeste landen hebben dit ook gescheiden.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2017, 21:59 door xrvtuur »
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: honda 500 x
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2017, 23:07 »
Hier ook nee gestemd, sorry  :-\. Ben het grotendeels met Arjen eens!

Zoals wellicht bekend hebben we een aantal jaren terug een stemming gehad op de ALV, waarbij er een aantal modellen wél en een aantal niet toegelaten werden. De CB500X heeft het toen nét niet gered dacht ik.

Ik ben er gewoon niet zo'n voorstander van om nu wéér dat hele circus door te gaan. Met het risico dat er dan het jaar er ná weer een groepje op staat en dan stemmen we weer wat weg, of nóg weer wat er bij?

Vind het eigenlijk wel goed zo binnen de club. Wellicht komt Honda wel weer met een leuke Domi of Alp binnenkort  8) Op de Twin hebben we ook 16j gewacht en dat is ook weer goed gekomen  ;D

Begrijp me goed, ik vind de CB een erg leuke fiets! Hij heeft zelfs mijn warme belangstelling mocht ik een A2 motor nodig gaan hebben, maar wmb hoeft hij niet zonodig als clubmotor er bij.
Maar goed, de leden beslissen uiteindelijk Luwe  ;)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2017, 02:35 »
horseman wat bedoel je met circus ??
weke motor heb ij toch wel een alp denk ik  ;)
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2017, 02:38 door luwe »

Offline ChristianG

Re: honda 500 x
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2017, 10:23 »
Ja gestemd. Want Honda + allroad. Is prima.
Ook omdat er niet echt een alternatief is als je een nieuwer model wil.
Ik vind het ook jammer dat mensen de club zouden moeten verlaten als ze een nieuwere motor willen, en geen 16k neer willen of kunnen leggen voor een nieuwe at.

De identiteit van de club gaat sowieso vervagen, simpelweg omdat de transalp niet meer word gemaakt en de at, varadero, en crosstourer ook zijn toegestaan.

Maar als je er graag een oldtimer transalp club van wil maken is dat ook goed. Dan zal ik ook eens na gaan denken over mijn lidmaatschap hier.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2017, 10:39 »
Waarom beperken dan tot Honda.

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2017, 10:46 »
Als je je beperkt tot honda allroad,  hou je toch nog een eigen gezicht. En dit is al eerder ter sprake geweest maar je zou de club naam kunnen wijzigen in  honda allroad club
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Re: honda 500 x
« Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2017, 13:32 »
horseman wat bedoel je met circus ??
weke motor heb ij toch wel een alp denk ik  ;)

Ik bedoel het 'circus' van het wel/niet toelaten van nieuwe/andere modellen, wélke type's dan wel, welke niet, compleet met de club van 'wijze mannen' etc..... Dát circus  :)

Jawel, ik heb 2 Alpjes in de schuur staan, zie mijn onderschrift  ;)

Aan de andere kant, toen ik ook nog een niet-clubmotor had ging ik daarop ook wel eens mee met een ritje en dan werd ik écht niet weggehoond of verketterd en juist dát is nou 1 van de leukere dingen bij deze club  8)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2017, 20:52 »
horseman
als ik geen honda  allroad had gehad was ik hier nooit terecht gekomen
mijn vorige motor van een  ander merk toen nooit gekeken bij honda
het circus is toch geen moeilijke  zaak het is wel of niet  ;)  hoef je geen wijze man of vrouw voor te zijn
maar de 500x is wel een allroad en het is ook nog een honda alleen 500
de transalp is ook allroad van toen stond er transalp op en geen 600 of 650
in het bedrijfsleven is het zo    geen investering in nieuwe dingen is achter uit gaan
vroeger gingen ze met paard en wagen op vakantie  nu ook niet meer (op de motor )
ik probeer met de tijd mee te gaan en ben in voor nieuwe ideeën en  mogelijkheden
en op dit moment zij er geen nieuwe modellen bij honda voor de klein portemonnee 
we zullen wel zien waar het schip strand  :)  en 16 jaar wachten dan loop ik met een rollator  :(


 
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2017, 21:22 door luwe »

Offline len_tour

Re: honda 500 x
« Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2017, 00:10 »
Een allroad met 17 inch voorwiel? Nope, geen allroad, wat honda of de media ook roept, nope!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline luwe

Re: honda 500 x
« Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2017, 00:21 »
wat is er mis met een 17 inch voor wiel  :D  vertel

Offline jan1966

Re: honda 500 x
« Reactie #17 Gepost op: 22 januari 2017, 09:05 »
Heb ja gestemd omdat de modelontwikkelingen doorgaan. Vasthouden aan de oude modellen gaat op den duur denk ik niet werken.

Vind de suggestie om de naam t.z.t. te wijzigen in " Honda allroad club" wel een goede.

Gr. Jan
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline alain

Re: honda 500 x
« Reactie #18 Gepost op: 22 januari 2017, 09:35 »
Ik heb neen gestemd omwille van de eigenheid en het doel van dit forum. Ik verkies mij hier te blijven focussen op de Transalp. De oude AT hoort er ook wel bij, zowel technisch als spiritueel, evenals enkele voorgangers.

Ik heb twee oude transalpen en een GS, maar als ik een nieuwe zou kopen zou het de 500X of de 700X zijn... maar dan heb ik dit forum voor die nieuwe misschien ook niet echt nodig...

En ja, misschien verwordt deze club dan tot een club van oude zakken op oude bakken, maar zo'n club heeft dan ook toch wat unieks?
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #19 Gepost op: 22 januari 2017, 10:50 »
Ik ben wel benieuwd wat volgens jullie de definitie van een allroad is?

Tot nu toe zie ik: als je ermee kunt reizen en als Honda zegt dat het een allroad is.

deX-ADV is ook een allroad dan, en de cbr ook, CUB... ;D

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #20 Gepost op: 22 januari 2017, 11:12 »
als er in het instructie boekje van de motor staat dat je er mee op onverharde wegen kan rijden. De Varadero valt dan af. Maar een crosstourer weer wel, en inderdaad die nieuwe scooter van honda ook. Je kan het ook wel een beetje zien in de filmpjes van honda zelf.

https://www.youtube.com/watch?v=jX5BesziiPI
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2017, 11:18 door xrvtuur »
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2017, 11:27 »
Wat ik probeer te zeggen is dat het toelaten van één extra motor het ''probleem'' niet oplost. De vorige verkiezingen hebben ook niets opgelost.
Ga je elk jaar nieuwe verkiezingen houden? Om de 5 jaar?

Maak je een Allroad club van moet je vastleggen wanneer een motor allroad is. En als de focus op allroad ligt waarom blijven bij Honda?
Er zijn betere plekken voor dat spul namelijk.

Of ga je kijken naar een verschil in lidmaatschap?

Ik weet het niet maar deze discussie komt steeds weer terug en een modelletje toevoegen is gewoon een plijster plakken tot er iemand weer wat anders wil kopen (en het zich wat aantrekt of het een officiele clubmotor is).

Offline len_tour

Re: honda 500 x
« Reactie #22 Gepost op: 22 januari 2017, 12:13 »
wat is er mis met een 17 inch voor wiel  :D  vertel
Een klein wiel gaat moeilijker over obstakels. Offroad machines hebben om die reden 21 en 18 inch wielen. De allroad krijgt steeds kleinere wielen omdat de markt om een image vraagt en niet om een motor die daadwerkelijk meer kan dan een gravelpad.

Ik ben het op zich met Pim eens behalve dat ik moeite heb met fabrikanten die iets allroad noemen. Je kan met praktisch iedere motor offroad. Wat een motor beter geschikt maakt voor offroad is een lange veerweg, veel grondspeling, grote wielen en een laag gewicht. Maar de club heeft volgens mij meer asfaltridders dan moddervreters dus tja...

Ik zal bij een nieuwe stemming niet meedoen. Er zijn andere oplossingen voor dit probleem. Geef de mogelijkheid tot erelid, transalp-fan-lid oid en laat de motor-eis los.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline The Headless Horseman

Re: honda 500 x
« Reactie #23 Gepost op: 22 januari 2017, 12:15 »
Ja, psies dát Pim  :).

@luwe: ik weet zo gauw niet uit het hoofd wat de clubregelementen er over zeggen, maar wmb ben je met een CB500X óók gewoon welkom bij de ritten hoor  8)

Persoonlijk vind ik een CRF250L Rally wel een gaaf dingetje!
Kwa DNA past die imho dan weer prima binnen de clubmotoren, maar ik ga t niet aanzwengelen  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2017, 12:20 »
Honda geeft zelf aan wanneer een model allroad is, dat hoeven wij niet te doen. En eerdere stemmingen hebben wel iets opgelost want er zijn modellen toegevoegd . En je kan verkiezingen houden als zich een nieuw model aandiend , ieder paar jaar een knopje ja of nee indrukken word je ook niet echt moe van. Ik snap het probleem niet zo.Lennert heeft het over offroads met lange veerwegen en dat soort zaken, maar dat is weer minder geschikt voor op de weg en is het dus ook geen allroad meer maar meer een crosser.
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: honda 500 x
« Reactie #25 Gepost op: 22 januari 2017, 13:29 »
Ja maar Tuur dat zijn jouw opvattingen toch? En wat is er nu opgelost? Discussie komt toch weer boven en er is nog altijd geen manier om ermee om te gaan.

In mijn ogen is een allroad een motor waarop je alles kunt en dan zie ik dat als het downgraden van een offroader tot meer straatgeorienteerde reisfiets en als het upgraden van een straatgeorienteerde fiets naar offroad gebruik.
Het is maar net wat je belangrijk vind.

En daarom vind ik het ook moeilijk/stom om op basis daarvan onderscheid te maken.

De club moet een richting zelf kiezen, niet Honda. Het gezicht van de club word toch niet door dat bedrijf in Japan bepaald? Inderdaad een paar keer ja/nee op een knoppie rammen is geen probleem, ware het niet dat het weer via de transalper en een notaris moet.


Offline len_tour

Re: honda 500 x
« Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2017, 13:56 »
Honda geeft zelf aan wanneer een model allroad is, dat hoeven wij niet te doen.

Dat vind ik weer erg makkelijk. Is Radler 0.0 frisdrank of bier? Is een product met het groene vinkje gezond? Is Trump eerlijk?


Citaat
   Lennert heeft het over offroads met lange veerwegen en dat soort zaken, maar dat is weer minder geschikt voor op de weg en is het dus ook geen allroad meer maar meer een crosser.
Wanneer je naar de ontwikkeling van de allroad als product kijkt begon het met motoren die erg dicht bij de Dakar-machine's lagen, 21 inch voorwiel, langere veerweg en redelijk hoog op de poten. Inmiddels schurken de nieuwe modellen tegen de tourmotor aan en staan ze steeds verder van waar het mee begon.

Dat een motor met een langere veerweg ed minder geschikt is voor op de weg hangt van je rijstijl af. Ik heb pure wegfietsen gehad maar heb nooit het gevoel gehad dat de TA 600 het minder goed deed op de weg. Laatst heb ik op een oude Yamaha 660 Tenere gereden, heerlijke gooi en smijtfiets! Mijn TTR600 gaat ook erg lekker over kleine weggetjes en ik heb geen 'drempelstress' ;). Dus allroad, crosser of tourfiets? Tja, waar trek je de grens?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline J-P

Re: honda 500 x
« Reactie #27 Gepost op: 22 januari 2017, 14:35 »
Tja, wanneer is een motor een allroad...

Dit was ik op de Col de Parpaillon en de Maira kamstrasse. Maar wees gerust, voor dit type motor is al een club ;) Ik heb overigens geen echte mening, ik kan me in beide zienswijzen verplaatsen. Ik denk dat er mensen zijn bij wie een crosstourer en CRF1000 deel op dit forum al de nodige irritaties wekt, maar het idee dat de naam van de club is genoemd naar een uitstervend model maakt wel dat dat de levensvatbaarheid van deze club op termijn zal uitdagen...




« Laatst bewerkt op: 22 januari 2017, 14:38 door J-P »
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: honda 500 x
« Reactie #28 Gepost op: 22 januari 2017, 15:13 »
Inderdaad mijn opvattingen Pim, dat geld voor jouw verhaal ook toch.  Evenals Lennert zijn opvattingen heeft. Geeft niet ,het maakt mij ook niet zoveel uit eigenlijk. Ik ben wel heel benieuwd naar een mogelijke nieuwe transalp en zijn gebruiksdoel. Want zeg nou eerlijk een alp 700 is met jullie visie toch ook een geen  allroad meer. Maar dat mag dan wel omdat er transalp op de tank staat.
Varadero SD02  2004

Offline len_tour

Re: honda 500 x
« Reactie #29 Gepost op: 22 januari 2017, 15:54 »
Ik ben wel heel benieuwd naar een mogelijke nieuwe transalp en zijn gebruiksdoel. Want zeg nou eerlijk een alp 700 is met jullie visie toch ook een geen  allroad meer. Maar dat mag dan wel omdat er transalp op de tank staat.
Ach de nieuwe AT is wat mij betreft wel een allroad dus wie weet wordt gaat evt een nieuwe transalp ook terug naar de roots. Zoals gezegt ieder zijn mening en gevoel bij de club. Het maakt mij niet uit, ondanks mijn mening... De Drenthe allroad tocht zou ik ook wel op de Yamaha willen doen  ;D
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!