Techniek > Honda Africa Twin

voortandwiel

(1/2) > >>

henkxrv:
Hoi, ik ben nu bezig een nieuw tandwielketting set te monteren. wie kan mij vertellen hoe ik het voortandwiel monteer: een kant is vlak en de andere heeft een 'ring', moet vlakke kant naar buiten gericht of naar binnengericht(richting motorblok) ? Ik hoop dat er iemand online is die mij kan helpen. ik ga nu verder met het achtertandwiel.

De oude tandwiel zat de ring naar buiten, maar ik vermoed dat dat niet goed is, normaal rij ik meer km. met een kettingset

Alvast bedankt

Henk

Kjepper:
Hoi,
Ik heb je een bericht gestuurd met de werkplaatshandboek misschien staat daar wat over in. Helaas weet ik zelf niet hoe het moet.

Mvg,
Kjepper

henkxrv:
Bedankt Kjepper,

ik heb de manual gedownload, de foto's zijn niet al te duidelijk maar ik geloof dat de ring naar buiten gericht moet worden. Heel erg bedankt

mvrg
henk

Erik:
Borst naar buiten!

olaf:
moet inderdaad naarbuiten , heb begrepen dat als je hem verkeerd erop zet dan heb je kans dat je de vertanding van de as kapot maakt en dan ben je verder vanhuis .
Als de tandwielen goed gemonteerd zijn dan moet de ketting ook netjes in lijn liggen zo niet zou ik de boel nog eens goed bekijken , want dan zit er iets niet goed .
Succes Olaf

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View