Techniek > Honda Varadero

Kan dit kwaad??

<< < (2/4) > >>

robgoesdakar:
Volgens mij is het een misvatting dat druppelladers de accu ook ontladen.

"Een druppellader is een lader, die een accu met een beperkte stroom oplaadt tot een vooraf ingesteld punt.
De druppellader meet het punt waar de laadcurve een knikje naar beneden maakt en schakelt dan over naar een lagere laadspanning die voldoende is om zelfontlading tegen te gaan."

Een goede druppellader is vaak een onderhoudslader....

Jan F.:

--- Citaat van: STA op 27 januari 2017, 18:32 ---En dat er constant stroom er op blijft staan is geen probleem?

--- Einde van citaat ---

Let wel op dat je niet met een lege accu staat als de lader niet is aangesloten.
Een accu leeggetrokken door een kleine verbruiker is vaak meteen kapot.

Via kontakt geschakeld verdient hier zeker de voorkeur.

Groet, Jan

STA:

--- Citaat van: Jan F. op 28 januari 2017, 11:27 ---Let wel op dat je niet met een lege accu staat als de lader niet is aangesloten.
Een accu leeggetrokken door een kleine verbruiker is vaak meteen kapot.

Via kontakt geschakeld verdient hier zeker de voorkeur.

Groet, Jan

--- Einde van citaat ---

Ik wil af van de constante spanning van de 12v.

Waar kan ik nog meer aansluiten om een geschakelde 12v te krijgen??

De tomtom zit op mn stadslicht en handvatverwarming zat er standaard op dus weet eigenlijk niet waar deze op aangesloten zit

Groet stephan

STA:

--- Citaat van: Waffie op 27 januari 2017, 23:01 ---Ik persoonlijk laad mijn motor accu met de druppellader eens in de 6 weken op.
In constant onder spanning laten staan vind ik energie verspilling tenzij ik de wintermaanden beslist ieder moment op de motorfiets wil kruipen.
je kunt de 12 volt plug ook aansturen met een relais zodat deze met afgezet contact ook echt af staat (lijkt me trouwens beter)

--- Einde van citaat ---

Ik heb 0 ervaring met relais eerlijk gezegd, als je het me wilt uitleggen graag

Waffie:
je contact sleutel is eigenlijk de hoofd schakelaar en daarachter komen de stroom verbruikers die je niet onder spanning wilt laten staan nadat je de sleutel hebt verwijderd.

grotere stroom verbruikers hebben dikkere aanvoer draden nodig  echter het afzonderlijk inschakelen kun je dan prima uit voeren met bijv een relais wat niets anders is dan een aan/uit schakelaar echter het bedienen ervan gaat met een elektrisch magnetische spoel
en die spoel heeft maar weinig stroom nodig om aan of uit te gaan
 de feitelijke stroom gaat dan van de accu echter  aan of uit bediend door bijv  de stroom die door je achterlicht gaat en dus uitschakelt als je ook je licht uit zet
laat anders het wijzigen ervan over aan de club specialisten


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View