Nouww, hij zit erin!
Ik ga geen how-to opdissen want ik verwacht weinig navolging te hebben in deze. De wissel zelf is verder straight-forward. Vergeleken met origineel AT zijn er eigenlijk maar 4 issues: die stuurbegrenzers, kroonplaathoogte i.v.m. vrijlopen contactslot, geleidebracket gas/rem - rechtsboven en montageplek remleiding onderste kroonplaat -achter.
De nokken op de kroonplaat van de 650 heb ik iets afgevlakt want ze begrensden te vroeg. Nu gaan ze onder de originele op het frame door waar ze tegen een daaronder aangelast punt aan komen. Zo kan ik altijd nog terug.
De 650 kroonplaat is een millimeter ofzo dunner op de stuurpen. Omdat de AT ook nog dat gewei op het frame heeft, liep de onderkant van het contactslot daar net tegenaan/wel overheen. Op de stuurpen zit ruim voldoende draad. Ik heb bij wijze van spacer de oude chromen ring van de AT tussen de wartel en de bovenste kroonplaat gelegd. Zo loopt het contact wel vrij.
Voor de geleidebracket voor gas en rem op de bovenste kroonplaat heeft de AT een extra nok met M6-draad. Ik heb dat M6-gat in de bracket opgeboord naar M8 en bij de bovenste rechter kroonplaat klemmoer gezet. Mijn remleidingen waren al vervangen voor staal, die bocht is nu ietsjes korter maar nog steeds mooi rond.
Tussen de 2 kroonplaten zit bij AT's een harde leiding met een splitsing voor links/rechts. Bij mij was dat al weg en gaat een stalen leiding recht omlaag naar de klauw, met een klemmetje aan de achterkant onderste kroonplaat. De 650-plaat heeft daar ook een M6 draadgat met een veerklem zitten, eigenlijk voor de speedokabel. De speedokabel van de AT gaat al een eigenweg voorlangs de kroonplaten dus die veer klemt nu de remleiding. Als je origineel bent/wil blijven zal dat deel een uitdaginkje zijn. Maar, AT's zijn al wat ouder dus de originele leidingen vervangen voor stalen is dan een realistische upgrade. Voor mij was dat deel gelukkig een eitje.
Dus ja, afbouwen en rijden maar. Ik was gelijk aangenaam verrast! Bomvast stuur, zoals een endurootje. Stuurt veel lichter. Onder normaal rijden stuurt het als normaal, maar je kan ook enorm kort insturen en plat gaan! Supergaaf. Ja als ik iets zou moeten zeggen, eerste ingeving, het lijkt net een Dominator. Voelt kwa gewicht ook aan als een Dominator lijkt wel. Stuur is 20mm extra verhoogd, maar nog wel zo'n 4cm lager dan eerst. Dat lagere stuur is natuurlijk ook weer een andere ervaring.
Op een half uurtje karren kan ik natuurlijk weinig baseren, maar voorlopig: nee helemaal blij! Beter dan verwacht!!