Auteur Topic: aanpassen handvatverwarming  (gelezen 2025 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tim1074

aanpassen handvatverwarming
« Gepost op: 14 februari 2017, 10:10 »
Dag allen,

Ik heb een Varadero 1000 uit 2005. Erg tevreden met deze motor maar het standaard geleverde handvatverwarming valt mij tegen.
Op de maximale stand duurt het vrij lang voordat deze lekker warm wordt.

Dit is de traploos instelbare serie van Grip Heater met de draaiknop.

Kan ik het zelf verbeteren door een andere zekering te plaatsen? Misschien ligt het aan de accu.... Deze voldoet maar houdt niet over.

Alle advies is welkom.

Tim

 

Offline Waffie

Re: aanpassen handvatverwarming
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2017, 11:28 »
beste,
Een andere zekering verandert  hier niets aan,
het ligt hem enkel aan de eigenschappen van de handvat verwarming.
ieder merk heeft zijn eigen  eigenschappen en opgenomen vermogen
zo heb je modellen met een opgenomen vermogen van 36 watt maar ook modellen en merken die 65 watt opnemen
Uiteraard  speelt je eigen beleving ook een rol
zo heb ik zelf altijd al warme poten maar mensen met minder doorbloeding hebben het altijd kouwer
samengevat,  handvat verwarming moet je niet zien als vervangers voor comfortabel rijden in de winter maar meer iets van aangenaam warm op de wat frissere dagen.
wil je hete klauwen dan zul je naar verwarmde handschoenen moeten gaan



je spreekt over vrij lang en dat is een ruim begrip
Heb je daarbij je handschoenen aan of juist niet

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline TransAlpGhost

Re: aanpassen handvatverwarming
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2017, 21:37 »
Hoelang is lang?
De motor binnen zetten maakt dat de handvatten van minder koud hoeven te komen ???

Een zekering is er enkel om de stroom te onderbreken als deze te hoog wordt. In het meest extreme geval maakt het vervangen uit als de zekering wat is gesleten en erg dun is maar nog niet wil doorbranden..kans dat dit aan de hand is is klein.

Langer rijden dan ben je vergeten dat het in het begin koud is.

Bij hogere toeren is de spanning wel wat hoger en zou die misschien sneller warm worden... harder rijden :o

Dag allen,

Ik heb een Varadero 1000 uit 2005. Erg tevreden met deze motor maar het standaard geleverde handvatverwarming valt mij tegen.
Op de maximale stand duurt het vrij lang voordat deze lekker warm wordt.

Dit is de traploos instelbare serie van Grip Heater met de draaiknop.

Kan ik het zelf verbeteren door een andere zekering te plaatsen? Misschien ligt het aan de accu.... Deze voldoet maar houdt niet over.

Alle advies is welkom.

Tim
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: aanpassen handvatverwarming
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2017, 09:54 »
je schrijft dat je accu voldoet maar niet overhoud, bij SD02 varadero's wordt soms de verkeerde accu geplaats, die van de SD01, 14Ah (het carb model). Die van jou is 2005 dus moet een 18 Ah accu hebben.
Varadero SD02  2004

Offline Tim1074

Re: aanpassen handvatverwarming
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2017, 18:43 »
Bedankt voor jullie reacties, ik zal even kijken welke accu ik heb.
Vwb duurt lang: Als ik al zo'n 10 kilometer heb gereden dan is het redelijk warm. Op halve stand is het bijna niet merkbaar.
Er is trouwens geen verschil tussen de linker en rechterzijde. Ze worden beiden even lauw/warm. Dat is dus "goed"

De reden van mijn vraag is omdat ik wel eens op een andere motor Oxford had gemonteerd. Deze waren zeker warmer en sneller warm.

Offline TransAlpGhost

Re: aanpassen handvatverwarming
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2017, 22:18 »
Dat heeft dan echt met vermogen van de handvatten te maken.
Die 10km herken ik wel...
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer