Auteur Topic: Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?  (gelezen 1828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dampkring

Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
« Gepost op: 15 februari 2017, 18:48 »
Hallo daar,

Vandaag weer twee keer stil gestaan. Al rijdt houdt de motor in, knijp de koppeling en en slaat af. Helaas herkenbaar door eerdere ervaringen. Benzine pomp open gemaakt en ziet er nog redelijk uit, maar ben redelijk zeker dat dit het probleem weer is.

Wat is er aan betaalbare alternatieven en hoe ingewikkeld is het om een vacuümpomp erin te zetten?

Graag jullie ongezouten mening  ;D
- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Offline Erzberg

Re: Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2017, 19:13 »
a) benzinepomp reviseren door middel van nieuwe contactpunten (kosten rond de 20 €)
b) diode ertussen solderen (kost 0.10 € maximaal)

En de pomp is weer als nieuw en blijft ook "als nieuw"...

Erzberg

Offline jomakra

Re: Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2017, 19:57 »
anders wil ik je oude pomp wel..... 8) 8) 8) 8) 8)
Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Offline Hans Schaap

Re: Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2017, 23:02 »
Zoals Erzberg aangeeft, reviseren en de diode maakt echt het verschil.


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline robgoesdakar

Re: Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2017, 10:42 »
En als je van de electronica af wilt, een vacuumpomp.
Enige nadeel daarvan is dat je, als de carbs leeg zijn, je lang moet doorstarten voordat hij aan wil slaan omdat hij dus alleen pompt op het vacuum van de cilinder.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Dampkring

Re: Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
« Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2017, 11:52 »
Raar. Ik had verwacht dat er veel meer voorkeur zou zijn voor een alternatieve pomp, maar kennelijk kan ik het dus beter met de originele doen met een diode ertussen.

Als dat de manier is om te voorkomen dat die pomp na pakweg 45 to 50K kilometers de geest geeft dan ga ik daarvoor.

Maandag bij Ad voor een setje nieuwe remschijven. Zal hem vragen of hij weet hoe dit werkt. Ben niet zo heel erg thuis in de diode wereld.

Thanks voor jullie input.
- I did not fail -
- I just found 10.000 ways that didn't work -

Offline Ghost Rider

Re: Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
« Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2017, 12:43 »
Helemaal mee eens. En als je het helemaal goed wil doen, zet dan ook een condensator over de puntjes. Mijn pomp gaat na deze aanpassing alweer 125.000 km mee. (Diode 1N5408 en condensator 1.0 µf B32529)

Ron.
1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Offline Brombeer

Re: Ben die originele benzinepomp zat, alternatieven?
« Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2017, 20:18 »
Raar. Ik had verwacht dat er veel meer voorkeur zou zijn voor een alternatieve pomp, maar kennelijk kan ik het dus beter met de originele doen met een diode ertussen.


Nee hoor, ik had als voorstander en gebruiker gister een hele lap tekst voor je neergezet maar door internetproblems ging het posten mis en was de tekst vervlogen op het web. Daarna had ik geen zin meer haha. Mijn eerste pomp gaf de geest bij 110.000.

Maar ja, ik ben dus wel blij met vacuum. Is veel over geschreven, zoekfunctie zou ook wel iets op moeten brengen.


Brrromm.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin