Auteur Topic: Ardennen info  (gelezen 4890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Raymond

Ardennen info
« Gepost op: 16 februari 2017, 19:41 »
Allo Allo,
Ik ben (waarschijnlijk al voorjaarskriebels) voornemens wanneer er een mooi weer weekend aankomt een ontspannen tochtje te maken naar de Ardennen. Belgie/frankrijk. Niets offroad, of eventueel wat leuke stukjes, maar relax rijden. Gewoon lekker genieten. Nu zijn er een heleboel mooie plekjes, maar zijn er echte aanaders? Leuke route ?.
Ik heb geen navigatie, maar ouderwets met een kaart.
Gewoon tentje mee, mooi rondje met een overnachting waar dan ook.
Dus heb je tips, mooie plekjes, wegen, uitzichten enz... let me know.

Offline Timy

Re: Ardennen info
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2017, 22:02 »
Vanuit Limburg komende vinden wij het altijd leuk om vanaf Verviers de snelweg te verlaten en dan binnendoor te gaan via Spa, Malmedy, etc richting La-Roche-en-Ardenne. Het volgen van de rivier Semois ook erg mooi (Bouillon - Monthermé).

 Je geeft Ardennen, België/Frankrijk aan. Telt Luxemburg ook? Dan zeker het Müllerthal in en Vianden passeren.
En als je een beetje oostwaarts gaat via Monschau (Eifel) rijden, leuke koffiestop.

Heb wel wat routes maar dat is op een navigatiesysteem. Als je het programma Tyre download (gratis) kan je routes bekijken en evt op de kaart tekenen/uitschrijven. Zie de bijlage van een Luxemburg toer.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Raymond

Re: Ardennen info
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2017, 22:05 »
Super bedankt alvast. Het stuk rondom Monthermé dat ken ik wel idd, maar richting Luxemburg ben ik niet zo bekend. Goeie tip voor de download ;) ga ik zeker proberen.

Offline de sjeng

Re: Ardennen info
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2017, 22:35 »

Idd Tyre downloaden, is gratis. Kunt dan kaart uitprinten of route. (Of op navigatie, maar die gebruikte je niet)

Ardennen is mooi....maar persoonlijk vind ik luxemburg mooier. Super mooie wegen, en goedkoop tanken)

Mocht je nog info willen (routes, campings, restaurants) stuur maar ff pb.

Offline jaspersFZR

Re: Ardennen info
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2017, 10:31 »
Luxemburg inderdaad, maakt bijna niet uit waar, heel luxemburg is mooi rijden.  Stukje bij vianden is prachtig (vooral omdat er een enorm kasteel staat)

Verder vind ik het leuk om gewoon aan de onderkant limburg uit te sturen, en dan op de bonnefooi richting ardennen te gaan. Kom je gegarandeerd leuke stukjes tegen. Denk ook eens aan de kant van Dinant, dat is niet de meest standaard ardennen richting, maar oh zo mooi daar.

de transalp wordt steeds mooier

Offline scrambler

Re: Ardennen info
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2017, 12:55 »
Al aan de Semois geweest? (Bouilon, Poupehan,..) Nog aanraders : volg de Ourthe  of Amblève. Routes genoeg!

Offline Rob de Bob

Re: Ardennen info
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2017, 13:21 »
Bouillon - Spa met als tussenstop Hotton of was het Durbuy. Heerlijke route! Een B&B genomen vlakbij Bouillon. In Bouillon ergens in een stampvolle snackbar een patatteke gegeten en in Spa een tosti met, jawel, een spa blauw erbij  ;D.

In Bouillon was ik helemaal naar het fort bovenop de heuvel gereden. Kom ik daar voor de panoramaview, is het potdicht van de mist :P. Overigens een prachtig stadje!

Moet wel zeggen dat ik de luxe van een TomTom Rider 400 had, en die maakt er zelf iets heel erg moois van als je wat op het scherm aantikt.

Offline Raymond

Re: Ardennen info
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2017, 15:00 »
Super, ik ga al deze namen op de kaart aanstippen en kijken of er die manier al een soort route ontstaat.
Vanaf Namur - dinant - givet - hargnies - monthermé - poupehan - virton - esch-sur-sure(lux) - houffalize......  zoiets zie ik nu voor me

Offline marccoef

Re: Ardennen info
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2017, 02:32 »
Als je trek hebt in meerijders; ik rij er graag achteraan!  ;D

Offline Raymond

Re: Ardennen info
« Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2017, 13:56 »
Marccoef, je bent natuurlijk van harte welkom, hartstikke leuk. Ik ben niet voornemens er een kilometer verslindende toer van te maken, maar lekker genieten van het rijden. Stoppen waar het mooi/leuk is voor een bakkie.
Ik ben van plan ( wanneer weet ik nog niet ) om op een zaterdagochtend vroeg weg te rijden, ergens in de middag op een camping te landen, tentje - BBQ - koud pilsje - stuk wandelen. Zondag rustig opstaan en inpakken en rustig terug naar huis, zo rond 16.00/17.00 weer thuis te zijn.
Top

Offline Raymond

Re: Ardennen info
« Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2017, 19:26 »
Zit wat te kijken naar een route, en kom nu op ongeveer 250 tot 270 km. mooie afstand ? Wat rijden jullie gemiddeld op een tour ritje ?

Offline marccoef

Re: Ardennen info
« Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2017, 00:16 »
Marccoef, je bent natuurlijk van harte welkom, hartstikke leuk. Ik ben niet voornemens er een kilometer verslindende toer van te maken, maar lekker genieten van het rijden. Stoppen waar het mooi/leuk is voor een bakkie.
Ik ben van plan ( wanneer weet ik nog niet ) om op een zaterdagochtend vroeg weg te rijden, ergens in de middag op een camping te landen, tentje - BBQ - koud pilsje - stuk wandelen. Zondag rustig opstaan en inpakken en rustig terug naar huis, zo rond 16.00/17.00 weer thuis te zijn.
Top

Klinkt meer dan perfect! Ich bin dabei!  ;D

Offline de sjeng

Re: Ardennen info
« Reactie #12 Gepost op: 20 februari 2017, 08:23 »
Ardennen zijn idd prachtig. Wat ik minder vond is de slechte toestand van vele (binnen)wegen. Vorig jaar na een halve dag maar snel de Eiffel ingereden, wat een verademing.

Dat is ook de rede dat ik tegenwoordig meer in lux/duitsland rijd.  ;D

Offline Jeroen

Re: Ardennen info
« Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2017, 09:09 »
Vlakbij Spa, in Stoumont, zit camping chalet weekend. (http://www.campingchaletweekend.be/#home) Leuke simpele camping, vriendelijke eigenaresse, en fantastisch rijden in de omgeving!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Raymond

Re: Ardennen info
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2017, 15:49 »
Route heen :
https://www.google.com/maps/dir/51.521797,4.283759/50.452677,4.860148/50.24986,4.91721/50.133621,4.813142/50.08504,4.725778/50.013072,4.790351/49.886929,4.744294/49.856942,4.764402/49.857194,4.786197/49.856584,4.792503/@49.8992277,4.789715,12z/data=!4m2!4m1!3e0

Na wat wikken en wegen, ( bedankt voor jullie tips allemaal).
Dit is een route die (ik als kind met mijn ouders meerijdend op vakantie) nog in mijn geheugen gegrift staat. Het is een prachtige route, en nu wil ik deze dus op de motor gaan ervaren. Tot Namen/Namur is het gewoon snelweg rijden, daarna een top route langs het water naar de Franse grens.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2017, 16:40 door Raymond »

Offline Raymond

Re: Ardennen info
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2017, 16:45 »
 :o 250 km totaal.

Offline Raymond

Re: Ardennen info
« Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2017, 19:15 »
@Rob de Bob ,
Ben jij in Bouillon bij de uitkijktoren geweest? Bedoel je dat met het fort ?

Offline Rob de Bob

Re: Ardennen info
« Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2017, 19:44 »
Nee het is echt een kasteel, zie bijv. https://www.bezienswaardigheden.be/bezienswaardigheid/kasteel-van-bouillon/

Ik kon al kronkelend door het stadje daar boven komen.

Offline Raymond

Re: Ardennen info
« Reactie #18 Gepost op: 23 februari 2017, 19:47 »
Wauw, prachtig. Dat had ik zo snel niet gevonden.
Inderdaad de moeite waard. Bedankt hoor, top.