Auteur Topic: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk  (gelezen 11403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Gepost op: 18 februari 2017, 13:15 »
Het wordt steeds moeilijker om mooie tripjes te maken in Nederland met de motor.
Vandaag is alweer een prachtig stukje motorroute aan de motoristen onttrokken.
23 kilometer prachtige dijkwegen zijn in de weekends verboden verklaard voor motoren.
Het hele gebied tussen Arnhem en Nijmegen aan de westkant van de Neder-Rijn tot en met de noordkant van de waal is dus exit.
Om rekening mee te houden want in de route maps is deze nog gewoon open.

Behalve kwaad wordt ik er soms een beetje verdrietig van. Klootzakken die het voor de betere rijders verzieken.
Straks blijft alleen nog de snelweg over.


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline voorstad

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2017, 14:30 »
Dan spreken we alleen nog door-de-weeks af Oldie....  Da's mijn route naar Duiven  :-[
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Trigger

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2017, 16:00 »
Heel jammer dat er nog steeds van die figuren zijn die maling hebben aan de rest...  Hoe moeilijk is het om voor 20 euro even een half uurtje op Zandvoort je lusten te gaan botvieren? Geen boetes, geen fietsers...
Transalp XL600V

Offline J-P

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2017, 17:52 »
I feel your pain. Ik rij amper nog in NL en bof dat ik in een provincie woon waar nog heel veel mag maar ook hier merk je dat de tolerantie afneemt....
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2017, 20:07 »
I feel your pain. Ik rij amper nog in NL en bof dat ik in een provincie woon waar nog heel veel mag maar ook hier merk je dat de tolerantie afneemt....

Je directe buren gaan hun hele land vol stampen met ultramoderne camera's zag ik op tv twee weken terug
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2017, 20:14 »
Heel jammer dat er nog steeds van die figuren zijn die maling hebben aan de rest...  Hoe moeilijk is het om voor 20 euro even een half uurtje op Zandvoort je lusten te gaan botvieren? Geen boetes, geen fietsers...

best wel moeilijk, allerlei eisen, ook aan kleding. duurder dan je schets, en nogal van te voren plannen.

http://www.rszmotorsport.nl/info-vrij-rijden/
Varadero SD02  2004

Offline Trigger

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2017, 21:15 »
best wel moeilijk, allerlei eisen, ook aan kleding. duurder dan je schets, en nogal van te voren plannen.

http://www.rszmotorsport.nl/info-vrij-rijden/

Ok, dan herformuleer ik ;D.

Hoe moeilijk is het om je zodanig te gedragen dat andere mensen zich niet kapot ergeren en er uiteindelijk een hele dijk afgesloten moet worden?

Ik ben de laatste die zal beweren dat je geen lol moet hebben bij het rijden en heb in mijn auto de nodige pk's die dagelijks "uitgelaten" worden maar ik zorg er toch altijd wel voor dat ik andere mensen hun plekje op de weg gun.

Nou maakt mijn auto niet zo'n mooi geluid als veel motoren en ik rij weinig dijkjes...
Transalp XL600V

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2017, 21:57 »
ik weet niet wat de reden van het verbod is... geluid, snelheid, of misschien gewoon te druk, want het verbod geld dus alleen in het weekend, heb je toch nog 5 dagen over om die 23km te rijden. ik snap niet zo dat je daar kwaad en verdrietig van wordt en anderen als klootzak wegzet.
Varadero SD02  2004

Offline Trigger

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2017, 21:59 »
ik weet niet wat de reden van het verbod is... geluid, snelheid, of misschien gewoon te druk, want het verbod geld dus alleen in het weekend, heb je toch nog 5 dagen over om die 23km te rijden. ik snap niet zo dat je daar kwaad en verdrietig van wordt en anderen als klootzak wegzet.

Dat woord heb ik nooit gebezigd ;). Maar als er alleen motoren geweerd worden en niet al het gemotoriseerd verkeer, kan ik wel een gooi wagen.
Transalp XL600V

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2017, 22:10 »
de topic starter is kwaad en verdrietig
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2017, 22:12 »
maar wat is er leuk aan om in het weekend met 50kmpu in een file van motorrijders achter elkaar aan te boemelen....
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2017, 22:35 »
Je directe buren gaan hun hele land vol stampen met ultramoderne camera's zag ik op tv twee weken terug

Niet op de weggetjes waar wij rijden ;-)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Waffie

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2017, 03:24 »
Beste,
Ik betwijfel steeds meer of de publieke opinie  zijn mening niet bepaald heeft op gevoel (al dan niet aangewakkerd door de politiek)
Tegenwoordig heeft alles een bepaalde kleur en zoals ik het hier lees zijn ook wij er al van overtuigd dat  het aan een bepaalde groep motorrijders ligt.
De feiten vinden we tegenwoordig niet meer interessant want we zijn te lui geworden om zelfstandig op zoek te willen gaan naar de feiten

Zo leeft ook sterk de houding dat motorrijders altijd te hard hebben gereden als er een ongeluk is gebeurd. (zelfs op de genoemde dijken)
 De definitie van overlast is een ruim begrip en als het maar genoeg herhaald word gaan we er vaak in geloven alsof het een waarheid is .
Feit blijft dat het is gebeurd,
Wat mij meer zorgen baard is het gegeven dat de maatschappij  veranderd
Door de continu aanwezige drang naar prestatie wordt het steeds moeilijker om innerlijke rust te vinden.
Dit resulteert in de eigenschap dat alles al snel te veel wordt
Wij hebben toevallig een motorfiets om ons hoofd leeg te maken maar er zijn er meer die dat niet hebben .
En laten wij die ongelukkige groep nu net aan treffen op die delen van Nederland waar wij graag heen trekken.
En dat feiten relaas geeft eigenlijk een gevoel van lokale afgunst

Diep in hun hart willen ze al te graag bij ons achterop.
Op zoek naar de vrijheid die ze zelf niet meer kennen
Ze zijn gewoon erg eenzaam
Zoiets van " Laat me alleen, alleen met al mijn verdriet...
Ik denk dat  er een hek om heen moeten  zodat ze in alle rust verder weg kunnen kwijnen.
Ze verdienen niet beter.
En ja.. er zullen vast weg goeden tussen zitten.. dat is dan jammer
wie met shit omgaat kan shit verwachten.

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Trigger

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2017, 07:25 »
Diep, Waffie ;). Als je het wat inkort zie ik er wel een mooie Haiku in ;).
Transalp XL600V

Offline ed84

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2017, 07:52 »
Beste,
Ik betwijfel steeds meer of de publieke opinie  zijn mening niet bepaald heeft op gevoel (al dan niet aangewakkerd door de politiek)
Tegenwoordig heeft alles een bepaalde kleur en zoals ik het hier lees zijn ook wij er al van overtuigd dat  het aan een bepaalde groep motorrijders ligt.
De feiten vinden we tegenwoordig niet meer interessant want we zijn te lui geworden om zelfstandig op zoek te willen gaan naar de feiten

Zo leeft ook sterk de houding dat motorrijders altijd te hard hebben gereden als er een ongeluk is gebeurd. (zelfs op de genoemde dijken)
 De definitie van overlast is een ruim begrip en als het maar genoeg herhaald word gaan we er vaak in geloven alsof het een waarheid is .
Feit blijft dat het is gebeurd,
Wat mij meer zorgen baard is het gegeven dat de maatschappij  veranderd
Door de continu aanwezige drang naar prestatie wordt het steeds moeilijker om innerlijke rust te vinden.
Dit resulteert in de eigenschap dat alles al snel te veel wordt
Wij hebben toevallig een motorfiets om ons hoofd leeg te maken maar er zijn er meer die dat niet hebben .
En laten wij die ongelukkige groep nu net aan treffen op die delen van Nederland waar wij graag heen trekken.
En dat feiten relaas geeft eigenlijk een gevoel van lokale afgunst

Diep in hun hart willen ze al te graag bij ons achterop.
Op zoek naar de vrijheid die ze zelf niet meer kennen
Ze zijn gewoon erg eenzaam
Zoiets van " Laat me alleen, alleen met al mijn verdriet...
Ik denk dat  er een hek om heen moeten  zodat ze in alle rust verder weg kunnen kwijnen.
Ze verdienen niet beter.
En ja.. er zullen vast weg goeden tussen zitten.. dat is dan jammer
wie met shit omgaat kan shit verwachten.

Amen
✔️loud pipes save lives🙉

Offline Oldtimer

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2017, 10:46 »
Iedereen een beetje gelijk, maar de laatste zin geeft aan waar ik op doel.
Ik woon er vlakbij en zie toch regelmatig wat er gebeurt op deze dijk. !!



Uit de pers:

ANGEREN - Al jaren worstelt de gemeente Lingewaard met het verkeer over de Rijndijk. Donderdagavond vergadert de politiek opnieuw over de kwestie. Inwoners van Angeren willen een volledige afsluiting van de dijk, maar dat zit er waarschijnlijk niet in.

Het is al jaren een heet hangijzer in Lingewaard. De afgelopen jaren probeerde de gemeente met diverse maatregelen om de snelheid uit het verkeer op de dijk te halen.

Bewoners van de Rijndijk bij Angeren zeggen ondanks de maatregelen nog altijd veel last te hebben van verkeer. Het gaat dan om sluipverkeer in de richting van Arnhem, dat vooral tijdens de spits de N838 mijdt. In het weekend rijden er bovendien met mooi weer veel motorrijders over de dijk.

Dijk veel gebruikt als sluiproute
De oplossing van het college van burgemeester en wethouders in Lingewaard is een gedeeltelijke afsluiting van de dijk, bij de Eversstraat en bij de Paddepoel. Maar dat gaat de leden van Strijdbaar Angeren niet ver genoeg. Sterker nog: het zou ze alleen maar nog meer benadelen.

Voorzitter van Strijdbaar Angeren Gerard Rasing: 'Dan tref je alleen de mensen uit Angeren die zelf gebruik maken van die opgangen.' Rasing stelt voor om het verkeer eerder al te weren, bij de Krakkedel.

Hier komt volgens hem juist het grootste deel van het verkeer de dijk op. Het gaat dan om verkeer uit de richting van Doornenburg dat richting Arnhem gaat en de N838 wil vermijden.

Dijken horen bij wegennet Lingewaard
Maar die afsluiting zit er waarschijnlijk niet in. Het grootste deel van de coalitiepartijen is eigenlijk helemaal tegen afsluitingen van de dijk. René Derksen van Lokaal Belang Lingewaard: 'De dijken zijn een belangrijk deel van het wegennet in Lingewaard, die moeten eigenlijk gewoon open blijven.'

In het coalitieakkoord is zelfs afgesproken om niet verder te gaan dan de voorgestelde afsluitingen, gecombineerd met het afsluiten van de dijk op zon- en feestdagen voor motorverkeer.

Matthew van der Woerd van coalitiepartij VVD wil er voor de raadsvergadering niet te veel over kwijt, maar zegt wel: 'Wij staan nog steeds achter dan coalitieakkoord. Politiek is nu eenmaal compromissen sluiten.'

Politiek compromis
De PvdA denkt daar anders over. Fractievoorzitter Maarten van den Bos: 'Dat betekent dus dat het college de veiligheid van de inwoners opoffert aan een politiek compromis. Dat kan nooit de bedoeling zijn.'

De PvdA en SP wil dat er op strategische plekken bij de dijk afsluitingen komen zodat het merendeel van het doorgaande verkeer eruit kan worden gehaald.

'Maak een fietsstraat van de dijk'
D66 bekijkt het vooral praktisch. 'We zouden best meer afsluitingen willen, maar dat zit er gewoon niet in', zegt fractievoorzitter Sjoerd Wannet.

Samen met GroenLinks stelt D66 voor om van de dijk een soort fietsstraat te maken met één rijbaan voor auto's en twee brede fietsstroken. Daarnaast willen ze op zondag de dijk afsluiten voor motoren met uitzondering van de hulpdiensten.

Die motoren vormen volgens Sjoerd Wannet het echte probleem. 'Als het lekker weer is, rijden er op de dijk zowel dagjesmensen op de fiets als jakkerende motoren.'

Dan nog een stukje door MAG.

http://dedoornenburger.nl/?p=15671
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #16 Gepost op: 19 februari 2017, 15:03 »
 :-\

IK vind het allemaal mooi gezwets,
De gemiddelde motorrijder bestaat totaal niet.. het is een soort die  met uitsterven bedreigd wordt omdat zijn leefgebied steeds verder verkleind is of gaat worden.
En de politiek  het dan weet uit te leggen op een wijze dat ze dit soort dan in bescherming nemen en daarmee het algemeen belang dient.
Wat in de politiek met angst begint eindigt meestal in dwaasheid en  is niets anders dan de kunst om te doen geloven, dat de tegenpartij liegt.

overigens woont Sjoerd Wannet zelf aan de dijk waarover hij zo graag spreekt(wie zijn belang zou hij dienen?)


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #17 Gepost op: 19 februari 2017, 18:59 »
Dus op een mooie zondag middag eens verzamelen met 5000 motorrijders en hup uit protest die dijken op daar. Ik voorzie een gezellige middag en ''s avonds kun je het allemaal nog eens rustig terug kijken bij hart van Nederland.
Varadero SD02  2004

Offline ChristianG

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #18 Gepost op: 19 februari 2017, 19:00 »
De motorrijders zijn het probleem niet. De mensen die daar wonen en lopen te klagen zijn het probleem.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2017, 19:02 »
Hahahaha ja das ook een leuke zienswijze
Varadero SD02  2004

Offline tigger

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #20 Gepost op: 19 februari 2017, 20:13 »
De motorrijders zijn het probleem niet. De mensen die daar wonen en lopen te klagen zijn het probleem.

En daar heb je wel een heel valide punt. Er zijn heel wat mensen die op een dergelijke plek gaan wonen, omdat ze dat mooi vinden. Dat is soms heel begrijpelijk, maar hou er rekening mee dat ook anderen het een mooie plek kunnen vinden en je dus dagjes-mensen ziet. Dat kun je van te voren vaak bedenken, tenzij je er al zeker 40 jaar woont, of de situatie in eens volledig veranderd. Ik vind dat het zelfde als een woning kopen vlak bij een burger of militair vliegveld en dan minstens 10 keer per week klagen over geluidsoverlast door vliegtuigen. Dat had je ook van te voren kunnen bedenken, tenzij ze inderdaad dat vliegveld pas in je achtertuin gelegd hebben.

Offline JanO

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #21 Gepost op: 19 februari 2017, 23:11 »
Indien mogelijk,ga gewoon Duitsland in,daar zijn nog gebieden,waar je nog fijn en rustig kunt motorrijden

Offline Oldtimer

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #22 Gepost op: 19 februari 2017, 23:57 »
Citaat
IK vind het allemaal mooi gezwets,

En ik vind het pure discriminatie.

Waarom alleen de motorrijders weren van de dijk ?? Zijn auto's ineens geen probleem.
Ik zie daar ook vaak scooters en mountainbikers razen
Daar moet menige simpele wandelaar toch ook voor uitwijken.

Nee, er is nog lang geen einde aan deze discussie.

Het idee om met 5000 motoren een zondag deze dijk te berijden lijkt me wel wat.
Nu alleen nog een organisator.
Misschien iets voor de MAG
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2017, 09:09 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2017, 09:50 »
De MAG heeft hier in 2003 wel eens een protest rit georganiseerd tegen de tolheffing voor motoren in de westerschelde tunnel, dat was een indrukwekkend ritje met iets van 2500 motoren. Maar de MAG is een beetje brave politiek correcte organisatie geworden, dus zal er wel niet meer van komen.
Varadero SD02  2004

Offline delange33

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2017, 09:51 »
Heren, er doet zich plotseling nog een ander fenomeen voor wat ook deze arme dijken behoorlijk kan ondermijnen.
De Dijkzeikers! Er is zelfs een Facebook pagina aan geweid...'t moet niet gekker worden. :o
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline ChristianG

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2017, 10:15 »
Misschien onze vrienden van het motor-forum eens vragen om daar de mfmm te organiseren :p
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline jaspersFZR

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #26 Gepost op: 21 februari 2017, 08:01 »
Tsjaa ik denk dat ik toch ook iets ga zeggen. Als ik een dijkbewoner was dan zou ik denk ik ook balen van de jakkerende motorrijders. Als ik daarnaast ook nog een fietsfanaat of wielrenner was zou ik er nog meer van balen...

Ik woon naast de oprit van een autoweg die overgaat in snelweg een paar kilometer verderop, het stukje autoweg mag je 70...

Gewoonlijk hebben we daar geen last van. Maar op zwoele zomeravonden knallen daar bepaalde types motorrijders op supersport motoren tot 23:00 uur 's-avonds tot in de toerenbergenzer de weg op... Ik als motorliefhebber kan daar van genieten! Echt waar! Maar als ik me dan voor de 10e keer op een avond helemaal de pestpokkepleuris schrik als ik in mijn bed lig. Dan baal ik er toch wel een beetje van, en dan ineens zijn dat "die verrekte @#$%^&" weer.

aan een mooie dijkweg als waar het hier over gaat, rijdt alles. Grotendeels fijn toerende mensen, de een met een iets luidere plof uit de uitlaat als de ander. Maar ik weet ook dat diezelfde "verrekte %^&*())" ook graag over dit soort dijkjes rijden. Hele weekenden van smorgens vroeg tot savonds laat.

Ik snap dat omwonende en andere recreanten daarover zeuren. Helaas heeft denk ik dus een bepaalde groep motorrijders het in dit geval verpest voor de fijne toerende mensen...

Ik ben het er overigens niet mee eens. Wat mij betreft zetten ze op snelheid en Db metende flitskasten neer. Dan ben je zo van die rotte appels af....
de transalp wordt steeds mooier

Offline ChristianG

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #27 Gepost op: 21 februari 2017, 08:29 »
Probleem is dat door die aso motorrijder de zeikers zich ook gaan ergeren aan normaal tourende motor rijders. Ons dus.

Vaak genoeg gebaren gehad dat ik rustig aan moest doen terwijl ik ruim onder de maximum snelheid reed en dus al rustig deed.

Een db metende flitskast helpt daar ook niet tegen. Het is gewoon zeiken omdat het kan.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Trigger

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #28 Gepost op: 21 februari 2017, 08:57 »
Probleem is dat door die aso motorrijder de zeikers zich ook gaan ergeren aan normaal tourende motor rijders. Ons dus.

Vaak genoeg gebaren gehad dat ik rustig aan moest doen terwijl ik ruim onder de maximum snelheid reed en dus al rustig deed.

Een db metende flitskast helpt daar ook niet tegen. Het is gewoon zeiken omdat het kan.

Gewoon steevast blijven tonen hoe het óók kan. Ik rijd extra rustig voorbij fietsers en voetgangers, trek mijn koppeling in en rol stationair voorbij beesten (paarden etc) en als er kindjes zijn kan er nog wel een zwaai af, vinden ze geweldig. Als je iemand voorrang geeft, maak er een gebaar bij. Niet omdat het moet, maar om te benadrukken dat je ze gezien hebt en rekening met ze houd.

Dit soort acties blijven hangen bij mensen, net zoals het zwaaien naar kinderen. Je komt over als sympathiek (ook al zijn we dat misschien niet ;D) en als het echt zo is dat de mensen die zich van 'jammer' gedrag bedienen in de minderheid zijn onder motorrijdend Nederland moeten we toch wel een tegengeluid kunnen laten zien op deze manier (of eerder: een tegengebaar).

Transalp XL600V

Offline jaspersFZR

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #29 Gepost op: 21 februari 2017, 09:03 »
Ja helemaal mee eens!

Zo tracht ik ook te rijden, ook in het bos, als ik wandelaars zie, sommige kijken al chagrijnig naar je, van "daar heb je er weer een"

Vervolgens kom ik stapvoets voorbij pruttelen en zeg ik netjes goedemiddag. Meteen zie je die chagrijnige blik dan verzachten.

We kunnen enkel het "walking example" zijn van hoe het ook kan. Dat is het enige wat we er zelf aan kunnen doen.
de transalp wordt steeds mooier