Auteur Topic: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk  (gelezen 11404 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline delange33

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #30 Gepost op: 22 februari 2017, 14:11 »
Als er idd een onderbord bij is dan schept dit legio mogelijkheden.

Haha, ja beetje creatief zijn. Lache!
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Oldtimer

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #31 Gepost op: 22 februari 2017, 14:35 »
Citaat
Is de weg in zijn geheel afgesloten voor motoren?

Ja. en wel ALLEEN voor motoren.


Citaat
Is de weg in zijn geheel afgesloten voor motoren? Zit er een onderbord bij Uitgezonderd bestemmingsverkeer.

Nee, alleen dat vermaledijde bord met daaronder de tekst zaterdag en zondag
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Simonshavenaar

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #32 Gepost op: 26 februari 2017, 20:38 »
Helaas gebeurt dit momenteel op meerdere plekken in het land.
Op het motor-forum loopt er ook al een topic over dit soort afsluitingen.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/421729/0/0/lekdijk

Bij mij in de buurt heb je het gehucht Biert, ook een heel mooi stukje weg om te rijden, helaas staat het hier ook vol met deze borden.

« Laatst bewerkt op: 26 februari 2017, 20:49 door Simonshavenaar »

Offline Trigger

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #33 Gepost op: 26 februari 2017, 20:56 »
Oh, pas vanaf mei? Dan kan ik alvast een paar maanden losgaan daar voordat de mooi weer rijders komen >:D.
Transalp XL600V

Offline ChristianG

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #34 Gepost op: 26 februari 2017, 20:58 »
Krijgen we de wegenbelasting terug gestort?

Je betaalt wel voor het onderhoud...
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline len_tour

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #35 Gepost op: 27 februari 2017, 10:02 »
Er zijn ook bordjes met alleen een auto er op.... Daar mogen wij dan weer wel rijden... FF voor de nuance
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline GSApaul

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #36 Gepost op: 02 maart 2017, 00:10 »
Tjonge wat maken we ons weer druk en stellen we ons weer vijandig op.

Ik heb er wel begrip voor dat het in de weekenden gedaan is met motoren op die mooie stuurweggetjes.
Ga eens bij iemand op een mooie dag die aan zo een mooi stuurweggetje woont een kopje thee drinken, eerlijk om gek van te worden...
Een normaal gesprek kan je daar niet voeren, in huis niet maar zeker in de tuin is het verschrikkelijk!
Een enkeling komt netjes met een rustig toerental voorbij, de rest...
Duidelijk gesteld: ik zou ook klagen.

We wonen in een heel vol land met heel weinig leuke stuurweggetjes en er zijn heel veel motorrijders die daar allemaal van willen genieten. En dat zijn er gewoon te veel.

Offline ChristianG

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #37 Gepost op: 02 maart 2017, 09:32 »
Ik snap best dat die mensen daar last van hebben. Net zoals ik snap dat iemand last heeft van vliegtuigen naast Schiphol, of van een circuit, of een voorbij razende trein.

Echter zijn dat allemaal dingen die langer bestaan dan dat die mensen leven. Dus waarom ga je er dan wonen? Dat had je aan kunnen zien komen, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Nu worden er per jaar duizenden mensen benadeeld omdat er een paar zijn die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. :-X
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Sandra

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #38 Gepost op: 02 maart 2017, 19:53 »
Tjonge wat maken we ons weer druk en stellen we ons weer vijandig op.

Ik heb er wel begrip voor dat het in de weekenden gedaan is met motoren op die mooie stuurweggetjes.
Ga eens bij iemand op een mooie dag die aan zo een mooi stuurweggetje woont een kopje thee drinken, eerlijk om gek van te worden...
Een normaal gesprek kan je daar niet voeren, in huis niet maar zeker in de tuin is het verschrikkelijk!
Een enkeling komt netjes met een rustig toerental voorbij, de rest...
Duidelijk gesteld: ik zou ook klagen.

We wonen in een heel vol land met heel weinig leuke stuurweggetjes en er zijn heel veel motorrijders die daar allemaal van willen genieten. En dat zijn er gewoon te veel.

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Komt nog bij dat de mentaliteit van heel veel mensen ook te wensen overlaat....
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Oldtimer

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #39 Gepost op: 02 maart 2017, 20:10 »

Citaat
Tjonge wat maken we ons weer druk en stellen we ons weer vijandig op.

Laten we dan verdergaan met de discussie over het feit of het eerlijk is dat alleen motorrijders worden geweerd.
Motoren verbieden, dan moet je dat ook voor auto's doen.
Als je op de smalle dijk wilt fietsen of wandelen heb je net zoveel last van auto's toch.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #40 Gepost op: 02 maart 2017, 20:14 »
Als je nou gewoon je excuses voor de overlast aanbiedt Oldie, dan kunnen die borden weer weg en wij weer rijden daar  8)

Offline Oldtimer

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #41 Gepost op: 02 maart 2017, 20:16 »
Citaat
Als je nou gewoon je excuses voor de overlast aanbiedt Oldie

Je hebt helemaal gelijk Pim.
3 jaar geleden hebben we de Transalpclub over deze dijk gestuurd met een clubrit.
Zal het niet meer doen.

 ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #42 Gepost op: 02 maart 2017, 20:17 »
Dat is wel zo'n beetje de doorlooptijd bij de overheid, zou goed kunnen!

Offline Brombeer

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #43 Gepost op: 02 maart 2017, 23:21 »

Of accepteer een prent en beschouw het op die manier als een tolweggetje  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #44 Gepost op: 02 maart 2017, 23:36 »
Citaat
op die manier als een tolweggetje

Voor dat bedrag mag je ook de peage op.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Robin66

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #45 Gepost op: 03 maart 2017, 08:45 »
Ik woon hier, en rij hier dus regelmatig. Ik baal van deze domme regelgeving en ben het eens met hotelmike en Oldtimer. Dat er overlast is heeft met een kleine groep motorrijders te maken, die moet geraakt worden en niet een algemeen verbod voor motoren. Bij een algemeen verbod  zouden ook auto's verboden moeten worden die op de dijk net zo goed overlast veroorzaken.

Ik veroorzaak geen overlast, gebruik de motor als belangrijkste vervoermiddel, wil soms bezoekende kennissen laten zien hoe mooi mijn nieuwe woonomgeving is (achter op mijn motor) en betaal gewoon wegenbelasting... Dus waarom zou ik hier niet mogen rijden?

Gelukkig (en terecht, moet niet nog gekker worden)) kan ik hier door de week rijden....
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2017, 08:47 door Robin66 »

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #46 Gepost op: 03 maart 2017, 09:49 »
en dan gaat het over een paar overlast veroorzakende motorrijders die af en toe in het weekend over die dijk komen, wij zitten hier in zeeland aan de kust iedere zomer maanden achter elkaar met een miljoen toeristen (10 miljoen overnachtingen ::)) , leuk voor de economie, maar op de weg is het horror. en zo is er overal wel wat, die dijkbewoners moeten niet zo zeiken en die motorrijders moeten wat rustiger aan doen.... zo gaat dat hier al tientallen jaren.
Varadero SD02  2004

Offline Simonshavenaar

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #47 Gepost op: 03 maart 2017, 11:34 »
wij zitten hier in zeeland aan de kust iedere zomer maanden achter elkaar met een miljoen toeristen (10 miljoen overnachtingen ::)) , leuk voor de economie, maar op de weg is het horror.
En al die toeristen komen via mijn omgeving jouw kant op.
Ik hoef in de zomermaanden niet te proberen overdag de N57 op te gaan, die staat altijd vast, en het zijn bijna allemaal auto's met witte kentekenplaten.

En zo is er overal wel wat te zeuren, je moet hier in de buurt eens het woord Botlekbrug laten vallen, dat ding word je ook niet goed van.  >:D
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2017, 11:36 door Simonshavenaar »

Offline chaly-dude

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #48 Gepost op: 08 maart 2017, 21:58 »
En daar heb je wel een heel valide punt. Er zijn heel wat mensen die op een dergelijke plek gaan wonen, omdat ze dat mooi vinden. Dat is soms heel begrijpelijk, maar hou er rekening mee dat ook anderen het een mooie plek kunnen vinden en je dus dagjes-mensen ziet. Dat kun je van te voren vaak bedenken, tenzij je er al zeker 40 jaar woont, of de situatie in eens volledig veranderd. Ik vind dat het zelfde als een woning kopen vlak bij een burger of militair vliegveld en dan minstens 10 keer per week klagen over geluidsoverlast door vliegtuigen. Dat had je ook van te voren kunnen bedenken, tenzij ze inderdaad dat vliegveld pas in je achtertuin gelegd hebben.

Eens. Ik woon in Rotterdam en ga ook niet klagen over de dronken studenten 's nachts, de sirenes door de straat of huftergedrag van 16-jarigen op scooters... Het hoort er gewoon allemaal een beetje bij. Ook op de dijk een keer net te hard, dat heeft iedereen wel eens gedaan! Over het algemeen vind ik dat ik erg netjes rijdt. Binnen bebouwde kom niet boven de 40 en daarbuiten vaker rond de 60 dan rond de 80... Ik ben dan ook het type motorrijder waar zijn vrienden vaak even op moet wachten omdat zij het gas open trekken.
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline ddw

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #49 Gepost op: 09 maart 2017, 19:05 »
18 maart is er een ''dijk van een protest''

Met 40 km/h over de dijk.

https://www.facebook.com/events/384885038559418/?ti=cl

Kan zelf helaas niet die dag.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Sandra

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #50 Gepost op: 09 maart 2017, 20:12 »
Eens. Ik woon in Rotterdam en ga ook niet klagen over de dronken studenten 's nachts, de sirenes door de straat of huftergedrag van 16-jarigen op scooters... Het hoort er gewoon allemaal een beetje bij. Ook op de dijk een keer net te hard, dat heeft iedereen wel eens gedaan! Over het algemeen vind ik dat ik erg netjes rijdt. Binnen bebouwde kom niet boven de 40 en daarbuiten vaker rond de 60 dan rond de 80... Ik ben dan ook het type motorrijder waar zijn vrienden vaak even op moet wachten omdat zij het gas open trekken.
Je vindt dat je netjes rijdt...Binnen de bebouwde kom 40 en daar waar 80 toegestaan is 60?? 
Dit is gewoon heel erg irritant voor andere weggebruikers, hoe 'hard' ga je rijden als je bejaard bent?
[img]http://img684.imageshack.us

Offline xrvtuur

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #51 Gepost op: 09 maart 2017, 20:24 »
Je vindt dat je netjes rijdt...Binnen de bebouwde kom 40 en daar waar 80 toegestaan is 60?? 
Dit is gewoon heel erg irritant voor andere weggebruikers, hoe 'hard' ga je rijden als je bejaard bent?

 ;D ;D ;D
Varadero SD02  2004

Offline len_tour

Re: Alweer een mooi stukje Nederland ontoegankelijk
« Reactie #52 Gepost op: 09 maart 2017, 20:43 »
Over het algemeen vind ik dat ik erg netjes rijdt. Binnen bebouwde kom niet boven de 40 en daarbuiten vaker rond de 60 dan rond de 80... Ik ben dan ook het type motorrijder waar zijn vrienden vaak even op moet wachten omdat zij het gas open trekken.

Misschien een overstap maken dan, mag je ook weer op die dijkweg
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!