Techniek > Honda Africa Twin

GPS steun CRF100L

(1/12) > >>

MartinW:
In het "nieuwe Africa Twin" topic zijn er al een paar voorbeelden voor GPS montage voorbij gekomen, maar het lijkt me handig er een apart draadje voor te hebben i.v.m. terug zoeken.
Op de Varadero had ik een RAM mount met U beugel op het stuur. Deze had ik over gezet op de CRF, maar het stuur daarvan is taps en dikker in het midden dan de Vara. Na een stukje rijden ging de steun dus loszitten  :o

Voor de CRF zoek ik een geschikte steun voor montage van mijn Tom Tom Rider 400 achter de ruit boven de instrumenten.

Hieronder een paar opties:


* BikePenR Expl-1, mooie, maar dure oplossing(€155,-)
* Batzen screen adjuster and GPS mount. Je kunt hiermee ook het standaard scherm in hoogte verstellen
* RAM mount "Torque" RAM-B-408-37-62U, goedkoopste oplossing voor €27,-, de knijper en GPS houder heb ik al.

PimW:
De RAM mounts zijn ook verkrijgbaar voor fatbar sturen (diameter 28mm), maar dan moet je de klem wel ergens in het midden monteren.

Die beugel die voor het scherm langsloopt, volgens mij lees ik wel eens dat die breken/scheuren op het subframe als er een zware gps unit aan hangt. Kan ik me gezien de constructie ook wel wat bij voorstellen, zeker als je de gps nog een stuk verder monteerd.

Volgens mij zijn er voor dei PenR ook wel goedkopere oplossingen te bedenken.

MartinW:
De RAM mount wordt inderdaad op de dunne dwarsbuis van het ruitje bevestigd. Ze worden ook op spiegels gemonteerd, dus blijkbaar kan dit het gewicht van een GPS aan? Maar wel een goed punt om op te letten Pim.

De Batzen is misschien wel practisch, maar als ik foto's zie waar het scherm hoger staat met dat gat onderaan vind ik het er niet uitzien  :-\

ChristianG:
Als he frame breekt door een gps unit, wat op zich helemaal niet zo zwaar is, dan zou het frame ook moeten breken van de hoge oem ruit of een aftermarket ruit?

Sommige dealers monteren daar de gps unit ook, en de tripmaster moet daar ook aan. Dus dat breken zal wel meevallen. (hoop ik :p)

J-P:
Dit is al 21000 km probleemloos.BikePenR



Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View