Auteur Topic: GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties  (gelezen 19154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patjuuuh

Mag ik vragen waar je die radiateur slangen vandaan hebt ::) ik heb namelijk een gaatje in een van de slangen en ben benieuwd wat het kost ;D bedankt alvast

Offline Peter M



Ow ja... Die Tkc 80 bandjes.... I like!!! Off-road gaat prima met die dingen (mulle zand,later grasland is geen probleem. Voldoende tractie en geeft veel vertrouwen) en wat ik zo mooi vind... Op asfalt heb je helemaal niet het gevoel dat je met noppenbanden rijdt, het afrol geluid is niet storend en die dingen plakken echt goed!!




Rij sinds kort op Tkc 80 en ben het met je eens. Maar in de regen is het slip & slide. Dan maar iets langzamer ;D .

Offline GSXRed

Mag ik vragen waar je die radiateur slangen vandaan hebt ::) ik heb namelijk een gaatje in een van de slangen en ben benieuwd wat het kost ;D bedankt alvast

Goedemorgen! Deze heb ik van Ebay UK.

Net zoals alle lagers (All Balls Racing), de tankhoes (Bagster), de bougies, het 14tands kettingwiel (Afam) en de rem & koppelingshandles heb ik ook van Ebay UK gekocht.

Linkje voor de slangen: (super kwaliteit en super pasvorm en verhoudingsgewijs veel goedkoper dan origineel!)
http://www.ebay.com/itm/HONDA-XL-600-V-TRANSALP-1987-1993-HIGH-PERFORMANCE-SILICONE-RADIATOR-HOSES-/162270773596?hash=item25c817815c:g:CKEAAOSwXeJYHmMS

Veel plezier op Ebay!  ;)

Offline GSXRed


Rij sinds kort op Tkc 80 en ben het met je eens. Maar in de regen is het slip & slide. Dan maar iets langzamer ;D .

Zaterdag zat ik toevallig in een hoosbui en ik moet zeggen dat het mij wel meeviel. Bochtjes met (aan)gepaste snelheid nemen en gewoon rustig accelereren en dan is er niks aan de hand. De bandjes geven inderdaad minder grip in regen maar het is zeker niet zo dat het 'horror' banden zijn wat sommige posters op internet willen doen geloven.

De pro's wegen zwaarder dan de con's in dit geval, dichter bij legaal met een offroad band rijden dan deze kom je niet. En ja, het zijn dure bandjes en ja, de achterband zal niet zo lang meegaan maar de tractie die ik nu 4x heb mogen ervaren offroad is vergelijkbaar met de crossbandjes die ik vroeger onder mijn CFR had liggen, prima dus!  8) Het is maar net voor wat je kiest, mijn motor is slechts een speeltje voor de blubber en zal vaker op zandpaadjes te vinden zijn dan op het asfalt. Maar!! Als ik de motor gewoon zou gebruiken voor een enkele keer zandpad en vaker asfalt dan had ik de Heidenau's laten monteren.

Offline GSXRed

Vandaag de demping in mijn voorvork aangepast (beetje olie eruit) en hoppa... lekker een rondje om het huis 8)

Even een paar foto's, misschien wel een ideetje om hier eens een ritje te organiseren?  :angel:

Kiezelpaadjes




Bospaadjes




Zandpaadjes met lekker mul zand 8)




Oftewel, de brommert is klaar voor gebruik en is perfect zo! Demping goed, bandjes goed, heerlijk in balans en goed met de motor te sturen oftewel goede kettingwiel verhouding (14T/49T)
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2017, 21:49 door GSXRed »

Offline Oldtimer

Citaat
ideetje om hier eens een ritje te organiseren?


Wat weerhoud je ervan ?????
Laat maar weten als je hulp nodig hebt.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline GSXRed

Uhm... Tja... als ik hier een beetje lees over de toer tochten dan wil iedereen de route van te voren in hun navigatie laden, ik zie termen zoals roadbooks voorbij komen en ik ben gewoon iemand van: we hebben een voorrijder en de rest van de meute volgt gewoon...

Oftewel; ik heb niet de knowhow mbt navigatie en dat soort dingen, ik kan mezelf er ook niet in verdiepen. Dus daarom volg ik liever  ;D

Offline Oldtimer

Gewoon een keer samen rijden met een van ons.
Er wordt dan een triplog gemaakt.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline GSXRed

De 25e ben ik er sowieso bij dus dan kan ik even afkijken  ;D ;)

Offline Oldtimer

Mooi, tot dan. ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline GSXRed

Ondanks dat mijn projectje geslaagd is, heb ik toch wel een dingetje waar ik minder gelukkig van wordt... :(

Mijn brommer is met opzet 'verhoogd', gewoon omdat ik het leuk vind en omdat ik met mijn 1.85 cm graag op mijn teentjes voor een verkeerslicht sta.  ;D

Dit heeft wel als gevolg dat de achterbrug in een flinke hoek staat waardoor de kettinggeleider best wel snel slijt...
Op zich geen probleem, maar om elke 500 km dat ding a €45 te vervangen is best wel een dure aangelegenheid haha

De kettinggeleider die nu 350 km oud is:



Al aardig aan het slijten dus...

Even een bezoekje aan de keuken en daar vind ik zoiets, een snijplank van HDPE van 15mm dik


Even zagen


Warm stoken met een verfstripper en buigen



Het bouwpakket



Gaatje geboord in de achterbrug en M6 draad getapt


En het resultaat, voorlopig kan ik even vooruit!




« Laatst bewerkt op: 09 juni 2017, 22:28 door GSXRed »

Offline ChrisvdSchoot

En waarop snijden we nu de piepers??
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline alain

Kun je dit dan gemakkelijk vervangen zonder de achterbrug los te maken?

PD06(1994) - PD06(1993)

Offline GSXRed

 ;D de piepers kopen wij al jaren kant en klaar geschild haha

Ennuh, ik heb een Africa Twin achterbrug en daarvan kan je kettinggeleider heel makkelijk demonteren zonder de achterbrug eruit te halen. Bij een Transalp achterbrug moet je helaas wel de complete brug demonteren om zoiets te vervangen.

Offline PimW

En zo is het!

Mijnes is ook al bijna af enzo.  ???

Offline GSXRed

En zo is het!

Mijnes is ook al bijna af enzo.  ???

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw motor er straks uitziet...

Zal vast wel een kunstwerk op wielen zijn als ik jou zo mag inschatten  8)

Offline PimW

Zou leuk zijn. Ben nu aan twee frames tegelijk bezig. Ene frame de voortank en uitlaat, andere frame de achtertank en swingarm.
Maar heb tussendoor al die bakjes en voetsteuntjes en toen besloot ik dat mijn andere motor ook even aandacht nodig had.

In September ga ik stage lopen dus dan zijn mijn avonden en weekenden als het goed is weer een paar maanden vrij ;D

Offline jaspersFZR

Mooi zo je kettinggeleider!

Een vraagteken, wat als het kunststof is weggesleten tot aan de boutkoppen? (de boutkoppen zien eruit alsof ze niet ver onder het maaiveld staan)

even out of the box denkend, is het een idee om gewoon een verende meelooprol op je ketting te zetten ipv zo'n geleider?

de transalp wordt steeds mooier

Offline alain

Je zou de druk op je kettinggeleider wel enigszins kunnen verminderen door zowel voor als achter een groter tandwiel te monteren.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline GSXRed

Ik ben al aan het verzinnen hoe ik het probleem ketting geleider op ga pakken, want dat ding slijt ook als de brandweer...

Achter heb ik al het grootste tandwiel (49t) en voor ook. (16t) het 14tje ligt al op mijn werkbank, onnodig haha

Offline Patjuuuh

Sow, dat ding slijt echt snel. Misschien iets om een extra tandwiel te maken boven je achterbrug. Net zoals je fiets maar dan andersom zodat de ketting iets gelift word.

Offline GSXRed

Sow, dat ding slijt echt snel. Misschien iets om een extra tandwiel te maken boven je achterbrug. Net zoals je fiets maar dan andersom zodat de ketting iets gelift word.

Met dat idee loop ik al even dagen te stoeien... Punt is alleen dat er onder het luchtfilterhuis weinig ruimte is.... Dus ben er nog niet helemaal over uit