Auteur Topic: GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties  (gelezen 19181 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline honda2x

netjes  ;D

Offline GSXRed

Dank je!  ;)

Offline GSXRed

Ik probeer de Transalp zo kaal mogelijk te houden, maar sommige dingen moeten wel aangepast worden...
Het moet immers ook een beetje smoelen :)

De zijkappen voor de radiateuren worden niet gebruikt en ik wil de radiateuren niet echt overduidelijk in het zicht hebben.

Ik heb daarom mijn boor en tapset maar weer tevoorschijn gehaald, de M6 bevestigingspunten voor de radiateurs heb ik opgeboord en getapt naar M8.
Daarna heb ik 2 lange draadeinden gepakt, en deze 'volgedraaid' met M8 verlengingsmoeren om een beetje body te krijgen op het draaideind.


Een paar aluminium pijpjes op maat gesneden


2 stroken aluminium platstaf gepakt (4mm dik x 80mm breed x 300mm lang), warmgestookt met een brander en een beetje gebogen tussen de bankschroef


En tadaa, we kunnen op wintersport hahaha!!!


Beetje bijgeslepen (de hoeken afgerond), 2 gaatjes geboord en zwart gespoten met hittebestendige lak.
Een beetje bakken in de oven en dan is dit het resultaat





Persoonlijk vind ik het goed smoelen :)



Het grappige is dat het geheel eigenlijk super stevig is, maar of dat het bij een crash inderdaad voldoende stevig is gaan we ervaren hahaha!
Time will tell, maar voor nu ben ik tevreden met het resultaat.


Verder ook even silicone radiateurslangen gemonteerd, zelf vind ik dit altijd heel mooi eruit zien!





Offline Reier

Gaaf project hoor, ziet er erg netjes uit ;D

Offline xrvtuur

Ziet er leuk uit die kapjes en als hij stilstaand omvalt zal het ook wel stevig genoeg zijn maar bij een schuiver verwacht ik dat misschien zelfs wel hapt en het hele zooitje verbuigt naar voor of achter
Varadero SD02  2004

Offline Sopa

Hoelang en op hoeveel graden bak je zoiets?
Is t dan steviger dan gewone lak?

Offline Brombeer


Nou, absoluut leuk gedaan!

Red geeft zelf al aan dat het vooral cosmetisch is en vraagt zich ook af of het een impact goed zou weerstaan.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline GSXRed

Nou, absoluut leuk gedaan!

Red geeft zelf al aan dat het vooral cosmetisch is en vraagt zich ook af of het een impact goed zou weerstaan.

Jep, ik denk dat het bij een harde crash echt niet heel blijft!  ;D

Offline GSXRed

Hoelang en op hoeveel graden bak je zoiets?
Is t dan steviger dan gewone lak?

Op 300 graden in de oven en lekker een halfuurtje bakken! :)

Het is veel steviger dan normale spuitlak, zelfs brandstofbestendig als het goed uitgehard en gebakken is!  8)

Offline GSXRed

Vandaag nog heel even wat kunnen doen. :)

Mijn Transalpje wordt echt een mixed up Honda, de volgende donor delen zitten er ondertussen op;

-voorvork XR600R
-achterbrug van een XRV 750
-achterschokdemper van een CR250
-voorspatbord van een CRF450
-remtrommel van een CR250
-achterspatbord van een CRF250

Jep, achterspatbord die moest ik nog even pas maken dus dat heb ik vandaag gedaan.
Helaas past niks 1 op 1, maar goed... een mens moet een hobby hebben niet waar?!? ;)



Grof gezaagd met de Dremel


Binnenspatbord van de Transalp ook maar in stukken gezaagd, deze moet ik nog verder bijwerken zodat de boel weer netjes dicht wordt


Past al vrij netjes zo



Het is jammer maar helaas, maar verlichting moet er wel op...



En het resultaat van vandaag, ik heb even mijn bagster gemonteerd, vind het wel vet zo'n leren tank! Beetje Mad Max haha




Offline Sopa

Van de zomer lekker naar een watertje rijden, kun je t achterspatbord als duikplank gebruiken  ;)

Leuk om te volgen en om te zien hoe je alles aanpakt. Ben benieuwd hoe die wordt. Weet je de kleurstelling al?

Vind alleen de koplamp te modern voor de motor, iets rechthoekigs zou hem wel staan. Honda MT achtig ofzo..

succes, keep up the good work

Offline GSXRed

 ;D ;D ;D deze Alp zal hopelijk veel water zien  ;)

Ik wil juist de Alp een beetje moderniseren, dus de spatborden en koplamp blijven er mooi op!  >:D

Kleurstelling... Tja... Zwart en zwart hahaha misschien leuk ik hem wel op met een paar stickers ofzo maar voorlopig is zwart de boventoon

Offline Sopa

Zwart en zwart is altijd een mooie combinatie  8)

Offline GSXRed

Mooi zwart is niet lelijk!  ;)

Offline Brombeer


Is dat nog je originele stuur?  #sucks


Met een enduro stuurtje (rechter, stuureinden meer naar vooren) stuurt het als een dolle  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline GSXRed

Jep, is het orginele stuurtje.

Ik ga het eerst met dit stuurtje proberen en als het inderdaad blijkt tegen te vallen, dan koop ik wel een ander stuurtje ;)

Offline GSXRed

Gisteren nog even een beetje geprutst

Nieuwe accu erin

Draden getrokken en valbeugels pas gemaakt en gemonteerd



Luchtfilterbuis weer aangesloten op de carburateurs

Natuurlijk een nieuw luchtfiltertje ;)


Mijn DHZ mudflap aan de binnenzijde

Ziet er best wel aardig uit zo


Zadeltje erop, deze sluit nu heel erg mooi aan bij het achterspatbord en 'there is light!' :)

Ow ja... de standaard heb ik ook verlengd... Deze was veel te kort voor de huidige setup. De standaard is nu 90mm langer



Bijna zover!!! :)


Offline Trigger

Moet zoiets nou ook opnieuw gekeurd worden bij de RDW oid? Of loopt dat allemaal wel los?
Transalp XL600V

Offline Patjuuuh

Ziet er gruwelijk uit >:D

Offline GSXRed

Moet zoiets nou ook opnieuw gekeurd worden bij de RDW oid? Of loopt dat allemaal wel los?

Het frame en het motorblok is origineel Transalp, de nieuwe wielbasis heb ik nog niet nagemeten maar daar heb ik 60mm marge.

Verder is de verlichting allen voorzien van een E keur en zijn de banden continental tkc80, dus weg legaal

RDW keuring lijkt mij dan niet noodzakelijk, de motor is voornamelijk optisch veranderd.

Offline GSXRed


Offline PimW

Strikt gesproken moet je hem ter identificatie aan de RDW overhandigen, omdat je voorvork en achterbrug van een andere motorfiets ingebouwd hebt. Als ik mij dat goed herinner.


Offline xrvtuur

Tkc 80 is volgens mij snelheids index Q, is 160kmpu, en daar door niet legaal voor alp
Varadero SD02  2004

Offline The Headless Horseman

Strikt gesproken moet je hem ter identificatie aan de RDW overhandigen, omdat je voorvork en achterbrug van een andere motorfiets ingebouwd hebt. Als ik mij dat goed herinner.

Ik meen ook idd dat als de wielbasis méér dan een x-aantal procenten veranderd is, je opnieuw moet laten keuren ja  :-\
Maar ach, who cares  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline GSXRed

Tkc 80 is volgens mij snelheids index Q, is 160kmpu, en daar door niet legaal voor alp

Mijn Alp haalt de 180 km per uur niet hoor  ::)

 ;D

Ik zorg er wel voor dat dit soort zaakjes altijd in orde zijn hoor!

Offline GSXRed

Strikt gesproken moet je hem ter identificatie aan de RDW overhandigen, omdat je voorvork en achterbrug van een andere motorfiets ingebouwd hebt. Als ik mij dat goed herinner.

Alleen als je de wielbasis met meer dan 6 cm verlengt of verkort... Heb het heel even nagevraagd aan oom agent, tevens motorrijder, tevens goede vriend. ;)

Mijn wielbasis bekend bij de RDW zou 151 cm moeten zijn, deze is nu 157,5 dus 1,5 cm te lang... Kwestie van de voorste veerpoten iets verder door de kroonplaat steken > wielbasis wordt kleiner > dan geen probleem!  C:-)

(moet ze dan wel een heel stuk door mijn kroonplaten steken maar goed...  :o)

En ben het met Headless eens, niemand die er naar kraait  :angel:

Offline xrvtuur

Mijn Alp haalt de 180 km per uur niet hoor  ::)

 ;D

Ik zorg er wel voor dat dit soort zaakjes altijd in orde zijn hoor!

netjes hoor C:-)
Varadero SD02  2004

Offline GSXRed

Even wat minder nieuws...

Het blok is gemonteerd met nieuwe pakkingen maar nu zweet/drupt er koelvloeistof tussen zowel de voorste als achterste cilinder...  >:( >:( >:(

Het is niet veel, maar het is wel vochtig en baal hier natuurlijk vreselijk van.

Wat kan hier aan de hand zijn, koppen zouden op het juiste moment zijn vastgezet.
Het lijkt mij namelijk sterk dat pakkingen eerst verzadigd moeten worden voordat deze pas gaan afdichten.

Offline Patjuuuh

Even wat minder nieuws...

Het blok is gemonteerd met nieuwe pakkingen maar nu zweet/drupt er koelvloeistof tussen zowel de voorste als achterste cilinder...  >:( >:( >:(

Het is niet veel, maar het is wel vochtig en baal hier natuurlijk vreselijk van.

Wat kan hier aan de hand zijn, koppen zouden op het juiste moment zijn vastgezet.
Het lijkt mij namelijk sterk dat pakkingen eerst verzadigd moeten worden voordat deze pas gaan afdichten.

Kan je zien waar precies de koelvloeistof vandaan komt, rubber ringen nog goed op de plek bij de chromen buisjes?

Offline Oldtimer

Als je nieuwe pakking ringen hebt gebruikt en de randen vooraf goed hebt schoongemaakt mag dat geen lekkage meer geven.
Wanneer je de oude rubbers hebt gebruikt gaat dat geheid lekken.

Dat zijn de enige plaatsen waar de koelvloeistof het blok in en uit gaat
Het zijn er in totaal 4, dus ff goed kijken waar precies het lekt.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.