Auteur Topic: GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties  (gelezen 19167 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GSXRed

Nou... heb de motor aan de praat gekregen dus kon gelijk even alles bekijken qua lekkage.
Bij nader inzien blijken dus alle 4 die rubberen ringen te lekken...

Dus dat worden 4 nieuwe pakkingen   :o

Nog tips voor montage?




Offline Patjuuuh

Je kan die rubbers wat invetten met vaseline, maakt montage wat makkelijker.

Offline Oldtimer

De binnenkant goed schoonmaken. Ik gebruik daar een klein borsteltje voor van de dremel.
Dan inderdaad een beetje zuurvrije vaseline eraan voordat je de boel in elkaar steekt.

Kijk ook even of de bevestigings lipjes die aan de buisjes zitten niet gebogen zijn.
Ze moeten mooi haaks op het pijpje staan.

Suc6 en dat lukt jou wel. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline GSXRed

 Dank jullie voor de tips heren! 8)

Offline GSXRed

De brommer is ondertussen lekvrij, het waren idd die verdraaide rubbertjes die helemaal verdroogd waren.. :o

Offline GSXRed

Vanavond toch nog even iets gedaan, ik heb een beetje chronisch tijd tekort de laatste tijd >:(

Even de elektra aangesloten, remlicht werkt evenals de knippers 8)




Achterrem definitief gefikst, deze komt nu netjes weer terug



Voorkant als laatste, het einde is bijna in zicht!  8)



Offline wimj

Wat een mooi ding wordt dat! Vooral de foto van de achterzijde vind ik indrukwekkend, respect!
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline marccoef

Gewoon een akra eronder! dat is echt tof!

Offline The Headless Horseman

Hij word zéker erg gaaf ja  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline GSXRed

Dank jullie wel allemaal! Ik hoop de motor over 2 weken rijdende te hebben (moet het doen in mijn verloren uurtjes :o) en dan blubberen maar!!! 8)

Ben benieuwd hoe het gaat rijden, want feitelijk is het een nieuwe fiets... Maar ik heb zomaar het idee dat ik aan de vering nog wel het ea moet gaan sleutelen haha

Offline GSXRed

Is dat nog je originele stuur?  #sucks


Met een enduro stuurtje (rechter, stuureinden meer naar vooren) stuurt het als een dolle  :)

Toch maar naar je geluisterd...  :angel:


Offline GSXRed

En toen was de brommert opeens klaar... :o

Morgen mijn eerste rit en even de puntjes op de "I" zetten






Offline The Headless Horseman

Hij kan zó in de volgende Mad Max meedoen  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline GSXRed

Haha ja en eigenlijk was dat ook wel het thema van mijn projectje  >:D

Offline SAH

Wat een monster (in positieve zin). Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor spiegels zijn dat?

Offline wimj

Applaus!!! Heel mooi geworden. Maar ketting niet te ruim smeren!
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline Patjuuuh

Mooi apparaat!

Offline xrvtuur

bruut ding geworden, niks meer aan doen.
Varadero SD02  2004

Offline Trigger

Filmpje!
Transalp XL600V

Offline GSXRed

Wat een monster (in positieve zin). Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor spiegels zijn dat?

BMW GS imi spiegels  ;)


Offline GSXRed

Dank jullie allen voor de complimenten!

Ik heb wel een filmpje maar heb geen idee hoe ik dat moet posten en om nu een nieuw account ergens te openen voor het filmpje :o

Jullie horen dat ding vanzelf wel tijdens een toertocht oid! ;)

Offline ddw

Heel gaaf apparaat geworden! Ben benieuwd hoe het rijden je bevalt na alle aanpassingen!
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Trigger

Dank jullie allen voor de complimenten!

Ik heb wel een filmpje maar heb geen idee hoe ik dat moet posten en om nu een nieuw account ergens te openen voor het filmpje :o

Jullie horen dat ding vanzelf wel tijdens een toertocht oid! ;)

Met mij delen via een of ander file sharing medium, en dan zet ik hem op mijn kanaal inclusief een linkje voor je.
Transalp XL600V

Offline GSXRed

Hopelijk staat er straks een filmpje online (via Trigger)  8)

Net een heerlijk stuk gereden, achterrem moest nog een beetje bijgesteld worden maar verder top! Bochtjes gaat prima met de noppen en handjes kunnen van het stuur! Kortom, project geslaagd!

Demping werkt overigens ook als een trein! :)

Offline Timy

Super gaaf geworden. Complimenten  :)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Trigger

Transalp XL600V

Offline luwe

 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Offline Derofun

Supervet!  :D
Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

Offline Trigger

Ik denk dat je je roeping gemist hebt, Edwin. Misschien moet je ze gaan verkopen op bestelling 8).
Transalp XL600V

Offline GSXRed

Ik denk dat je je roeping gemist hebt, Edwin. Misschien moet je ze gaan verkopen op bestelling 8).

Woehaha nou nee, ik zeg heeeeeeeeel eerlijk... Mijn Suzuki lag/ligt uit elkaar omdat ik deze om ga bouwen tot Chopper/Bobber achtig iets en de vrouw vond het vervelend dat wij samen niet meer konden rijden. Ik had zoiets van, ok ik koop voor weinig een Transalpje en ga hier wel mee rijden zodat ik op mijn gemakje de Gsxr kan ombouwen.  Alleen voor dat ik het wist was de Alp ook een project geworden. :-X

Maar al met al een zeer geslaagd projectje, zaterdag en zondag lekker met dat ding gereden (vandaag overigens ook, ik ben nu op kantoor met het ijzeren ros hier voor de deur) en de reacties van mede motor gebruikers maar ook voorbij gangers is enorm  ;D

De motor is eigenlijk absurd hoog, ik ben zelf 1.87m maar sta op mijn teentjes voor een verkeerslicht. En verder zit er een heerlijke brom in de uitlaat, en met de 14-47 vertanding is hij lekker vlot in het stadsverkeer (top is nu wel 125-130 km GPS gemeten op de snelweg, dus daar lever ik wel iets in).

Gisteren ook even bij ons in Schijndel een paar off-road paadjes gepakt, de demping is eigenlijk bijna perfect zo. Achter is de demping perfect, aan de voorkant moet ik even spelen met de hoeveelheid olie, een klein beetje eruit per poot zou beter off-road zijn... Het is een beetje jammer enerzijds, want voor straatgebruik is de demping eigenlijk perfect... De rechtuit stabiliteit is goed, en je gooit hem zo een bocht in, no problemo! 

Ow ja... Die Tkc 80 bandjes.... I like!!! Off-road gaat prima met die dingen (mulle zand,later grasland is geen probleem. Voldoende tractie en geeft veel vertrouwen) en wat ik zo mooi vind... Op asfalt heb je helemaal niet het gevoel dat je met noppenbanden rijdt, het afrol geluid is niet storend en die dingen plakken echt goed!!

Resume: ik ben een tevreden man en blij met de Alp!  Ik ben positief verrast over de huidige rij eigenschappen en vind de reacties van mensen heerlijk!  Niemand kan deze motor plaatsen, het is geen Transalp, het is geen Africa Twin, het is geen Xr600r, geen CR en ook geen Crf. Het is een mix van dit alles en daarom zijn de reacties ook zo leuk! :))
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2017, 10:55 door GSXRed »