Auteur Topic: GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties  (gelezen 19150 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GSXRed

Ik ben Edwin, 40 jaar en in het bezit van een Transalp en zoals mijn naam al doet vermoeden, ook een Suzuki Gsx-R.
Die Gsx-R ligt ook uit elkaar (ja ook, de Transalp is als eerste aan de beurt voor opbouw ;D)

Plaatje van de Suuz op dit moment;


De vrouw haar speeltje (en die mag ik niet pimpen van haar...  :(  ) maar feitelijk is haar fiets schitterend zo... 8)


En de Transalp;


Ok ok... het is alleen een frame met motorblok meer niet...   ::)

Eerlijk gezegd wist ik niet wat ik van de Alp wilde maken...
dacht eerst een soort van Supermoto, dus maar even een GSXR achterwiel passend gemaakt;


Maar eigenlijk vond ik zoiets ook wel leuk;


Dus hoppetee, Africa Twin achterbrug in het frame, XR600 voorvork opgezocht, tankje erop en nog een beetje KTM prul erop... ;D


Maar dat verdraaide internet... dat helpt ook niet echt mee in het maken van een keuze... Maar goed, bij het zien van onderstaande was ik verkocht... Zo gaat mijn Transalp worden!  8)

Dus eigenlijk vrij standaard hahahahaha!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Maar goed, ik zoek nog diverse onderdelen dus ik ga eerst een oproepje plaatsen  ;)

« Laatst bewerkt op: 06 april 2017, 13:50 door GSXRed »

Offline V-Twin

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2017, 23:04 »
Hallo GSXRed, Welkom hier en zo te zien heb je ook twee rechter handen  ;)
Mooi voorbeeld die rode TA om naar toe te werken.
Succes en we zien hier het resultaat wel  ;)

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2017, 08:44 »
Komt goed ,ik denk dat ik hier maar een draadje open met de vorderingen van dit project

Offline varaderohuibje

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2017, 09:44 »
Komt goed ,ik denk dat ik hier maar een draadje open met de vorderingen van dit project

Hallo red

SVP gewoon hier verder te gaan

titel is niet alleen voorstellen maar ook mijn motor

huib
de moderator

Offline jaspersFZR

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2017, 10:57 »
lekker aan het prullen!!!

Mooi Man!!!
de transalp wordt steeds mooier

Offline Oldtimer

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2017, 11:11 »
Poeh, Oldie krijgt concurrentie.

Maar lijkt me mooi om zo te experimenteren.
Welkom hier en we hebben al contact.

Groeten
Marien
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline alain

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2017, 11:42 »
Poeh, Oldie krijgt concurrentie.

Maar lijkt me mooi om zo te experimenteren.
Welkom hier en we hebben al contact.

Groeten
Marien

Oldie, je hébt al concurrentie.

https://bossitadventures.wordpress.com/project-honda-transalp-rebuild/

Jurgen Bogaert zit hier ook wel eens op het forum.

« Laatst bewerkt op: 25 februari 2017, 11:44 door alain »
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Oldtimer

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2017, 12:03 »
haha.
Echte concurrent.

Mag dat wel  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline alain

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2017, 15:27 »
Jurgen is momenteel al bijna een jaar op toer door Canada en Noordamerika met zijn omgebouwde Transalp.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2017, 18:40 »
Dank jullie wel allemaal voor het warme onthaal!  8)

Oldie en ik hebben inderdaad al contact, ik zoek namelijk nog wel een paar onderdelen haha

Maar goed, mijn vorderingen zal ik hier posten, wel hoop ik aankomende week mijn frame al te laten poedercoaten maar even afwachten hoe en wat... Ik ben opzoek naar motorsteunen en ik wil zeker weten dat deze gaan passen op het frame. Zou zonde zijn om het spul te laten poedercoaten er later achter komen dat ik nog het ea moet verlassen om het pas te maken ???

Offline delange33

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2017, 19:30 »
Mooi man en welkom, leuk om te volgen👍🏼
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline alain

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2017, 08:13 »
Mooi man en welkom, leuk om te volgen👍🏼

Zo een project is altijd moedig en ambitieus. We volgen je op de voet !
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #12 Gepost op: 01 maart 2017, 00:17 »
Toch nog maar even wat gedaan vanavond... De vrouw druk met het in elkaar zetten van een IKEA kastje dus ik mooi de gelegenheid om even mijn schuurtje in te duiken!

Vandaag had ik een oproep geplaatst in de 'gezocht' rubriek, ik zoek namelijk nog steeds een 17mm Africa Twin achteras en wiel spacer. De bash plate heb ik zelf maar even gemaakt vandaag...  :angel:

Ik wilde deze perse van aan ander materiaal hebben dan het polyester dingetje die standaard onder een Alp zit. De bedoeling is dat ik ook af en toe het offroad pad kies als mijn motor klaar is. 8)

Gaatjes geboord in de onderzijde van het frame'


Paar RVS M8 moeren erop gelast


Voorlopige langere boutjes erin om de plaat te kunnen vormen


De aluminium plaat verwarmd met een gasbrander zodat deze beter en mooier buigt. Als de plaat afgekoeld is, behoudt deze zijn nieuwe vorm


Beetje zagen en tadaaaa!!! Een home-made bash plate, zeker weten functioneel en niet te duur ;D








Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #13 Gepost op: 01 maart 2017, 00:28 »
Nog even een vraagje; er zit aan de remzijde van het frame een soort 'spijker'.... Heeft dat ding ergens nut voor (achterrem), of kan deze eraf??? Op mijn andere frame zit deze niet (een ouder 1989 frame). De uitlaat loopt hier vlak langs en kan denk ik een reden zijn voor een extra rammel als de uitlaat hier tegen aan tikt...



Offline Timy

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #14 Gepost op: 01 maart 2017, 09:23 »
Die 'spijker' is om de veer van een middenbok aan te bevestigen. De uitlaat zit hier op ca 5-8mm naast. Zou dus geen rammel moeten veroorzaken tenzij de uitlaat op duistere wijze verbuigt :)  Ik zou het laten zitten.

Lekker bezig daar!
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #15 Gepost op: 01 maart 2017, 22:31 »
OK dank je voor het verhelderende antwoord! ;)

Offline Oldtimer

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #16 Gepost op: 02 maart 2017, 08:58 »
Zo, goed bezig man.
Wordt in elk geval een leuk projectje lijkt me.
We gaan het volgen.  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #17 Gepost op: 02 maart 2017, 09:17 »
Dank je Marien! En weet ook dat door mensen zoals jij de wereld een stukje beter wordt!

Hoe jij mij helpt met onderdelen, opsturen zonder enig wantrouwen van betaling siert je enorm!

Nog eerlijker; lidmaatschappen heb ik niet zoveel mee, maar je geeft mij wel het gevoel van een warm bad en als iedereen binnen deze club zo met elkaar omgaat, dan heb je hier een aspirant nieuw lid!!! 8)

Offline luwe

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #18 Gepost op: 02 maart 2017, 23:43 »
het is hier een grote familie  :) 

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #19 Gepost op: 05 maart 2017, 21:47 »
het is hier een grote familie  :)

Dat is het zeker and I like it!  8)

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #20 Gepost op: 05 maart 2017, 22:41 »
Vandaag nog maar iets gedaan, niet aan het frame want deze staat bij buurman Gritstra in Schijndel. Het frame wordt geschoopeerd en voorzien van 2 lagen zwart glanzende poedercoating.

Ik heb een oude kabelboom (van een zwart blok) en heb een nieuwer type grijs blok.
Het grijze blok gebruikt 1 pickup voor de CDI en een zwart blok 2. (heeft ook 4 draadjes)

Dus vandaag maar even een ouder type setje pickups in het grijze blok gebouwd, met dank aan Oldie voor de onderdelen!  8)

Voor de operatie;

2 draadjes, dus 1 pickup


Blokje open, 1 pickup dus



De pickup en gever demonteren


Dubbele pickup en ander gevertje erin, nieuwe pakking erin


Blokje weer dicht en tadaa 4 draadjes!  8) 8) 8)


Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #21 Gepost op: 08 maart 2017, 11:27 »
Gisteren mijn frame terug gehad van de poedercoater, bling bling bling!!!! 8)

Het frame is geschoopeerd en heeft 2 lagen zwarte coating gehad dus die roest nooooooooooit meer! (althans, als ik er niet te gek mee doe natuurlijk...  :angel: Maar eigenlijk heb ik de Alp gekocht om er ook mee te kunnen blubberen! >:D)

Paar foto's van het super nette en vooral strakke werk van de heren Gritstra ut Skijndel;





Ik kon het niet laten....  ::) toch maar even het blok ingebouwd, dus de sinterklaas was vroeg het jaar... de boel inpakken dus!


Blok op zij zijkant gelegd op een oud matras en het frame er overheen gemanoeuvreerd, best wel makkelijk zo'n abonnement op de sportschool want ik had wel wat spiermassa nodig om de boel netjes te sturen...  :-X


Gelijk maar rubberen beschermhoesjes gemonteerd op de onderste framebuizen, dit tegen het trillen van mijn homebrew, diy skidplate. Jep... ik wacht vol smart op de carter beschermer van Pim, maar helaas heeft gegegadigde nummer 4 zich nog niet aangemeld voor productie.  :(


En tadaa!!!!!  8) 8) 8)
Blokje is gemonteerd (zonder de coating ergens te beschadigen!) en ik ben zo blij als een kind!!! Nu kan het echte opbouwen gaan beginnen!!!!








Offline Janno

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #22 Gepost op: 08 maart 2017, 13:09 »
Dat ziet er super uit :)

Offline jaspersFZR

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #23 Gepost op: 09 maart 2017, 12:31 »
Netjes zeg!!!

misschien een brutale vraag, ,waar wat kost het ongeveer om je frame zo te laten opknappen?
de transalp wordt steeds mooier

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #24 Gepost op: 09 maart 2017, 13:03 »
Dank jullie voor de complimenten :)

Ik was voor het zandstralen, schoopeeren en 2x zwart glanzend poedercoaten €140 kwijt.

Feitelijk €100 vork het stralen en coaten, €40 voor het schooperen.

Offline xrvtuur

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #25 Gepost op: 09 maart 2017, 14:28 »
Is mooi geworden, ik heb mijn rd04 ook helemaal uit elkaar gehad deze winter en heb het frame zelf gespoten maar daar heb ik spijt van, het is snel beschadigd en uiteindelijk niet veel goedkoper als ik zie wat het bij jou gekost heeft.
Varadero SD02  2004

Offline ddw

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #26 Gepost op: 09 maart 2017, 20:58 »
Beloofd wat te worden! En dat scopeeren voor het coaten had ik nog nooit van gehoord (onthouden voor als de twin nog eens uit elkaar gaat), zal iig niet snel meer roesten zo!
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #27 Gepost op: 09 maart 2017, 22:39 »
Ik ben ook zeer blij met de coating, sterker nog... Ik denk dat de coating beter is dan af-fabriek :angel:

Morgen maar weer verder prullen ;D


Offline GSXRed

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2017, 00:21 »
Aangezien mijn Alpje enorme Offroad aspiraties heeft maar een beperkte bodem vrijheid betekend het weer knutsel tijd!  8)

Ik ga een Africa Twin achterbrug gebruiken en XR600R voorvork, over het algemeen past dat spul redelijk in een Alp...
Beetje aanpas werk is er altijd wel, we beginnen met de achterschokdemper! ;)

Bij de AT achterbrug komt de prolink in het gedrang bij gebruik van de originele TA schokker. Dit is op te lossen door de onderzijde van de demper met 3 cm te verlengen. Veel mensen verlengen de schokdemper met zo'n iellig dingetje:


Dat wilde ik dus niet, mijn brommer moet straks blubberen en springen, dus het mag allemaal wel ietsje sterker worden gemaakt... ::)
Dus lasapparaat in de aanslag en een wielmoer die zijn leven 60 jaar geleden in Duitsland begon op VW Kever ;D


Ik heb niet overal foto's van gemaakt, heb haast... het voorjaar gevoel begint weer te komen dus de TA moet zsm klaar!

Die wielmoer is nu vereeuwigd met de Honda aanslagplaat  >:D

M14 bout door en door gelast, deze zit voor een gedeelte in de wielmoer en in de voetplaat van de originele demper. Volgens velen zou dit sterk zat moeten zijn...  ::)

VOND IK DUS NIET!!!!  ;D

Dus nog maar een stukje stalen buis opgezocht (3 mm wanddikte) en deze er ook maar tussen.... dit is nu wel hufter proof!  8)


Beugel weer op de demper, aanslagrubber valt precies in die wielmoer!  8)


Gelijk de veer rood gespoten en het chroomwerk iets opgeknapt, ik vind het dempertje zeer geslaagd zo!




Nu ben ik er nog niet uit of dat ik een oneindige ketting van een Africa Twin ga monteren (waar zijn deze overigens te koop?) of dat ik zelf een ketting ga klinken... Dus achterbrug moet even in de koelkast en eerst verder met de voorvork.

Nieuwe balhoofdlagers erin, eerst even de lagerschalen erin... Sommige kiezen voor een hamer met een stuk hout, ik doe dit liever met een M20 draadeind en een paar ringen;



Lager dik in het vet (te dik haha) maar liever teveel dan te weinig!


Lagertjes gemonteerd, dus erin die handel! :)



XR600 vorkje, dikke cartridge vork jonguh!!  8)


Van die stickers zie je niks meer hahahaha ik heb de vorkpoten gespoten, even nieuwe stofkappen en oliekeeringen gemonteerd en de blauwe plastic hoezen vervangen door Acerbis exemplaren 8)



Kleinigheidje... ik dacht dat mijn heftafeltje voldoende hoog zou zijn, maar helaas....  ;D ;D ;D ;D ;D










Offline Robin66

Re: Ook maar even voorstellen
« Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2017, 08:38 »
Goed man die verlenging van de achter schokbreker, en idd vind ik het met een extra busje er veel sterker/ beter uitzien!

Nogmaals wat tof dat je gelijk zo'n uitgebreid foto verslag toevoegt van je vorderingen! Het ziet er dan ook prachtig uit!

Succes verder! En idd hoop ik ook alles weer inelkaar te krijgen dat lekkere weer geeft rij kriebels. (welk merk koelkast heb je dat dat allemaal past? ;-)