Aangezien mijn Alpje enorme Offroad aspiraties heeft maar een beperkte bodem vrijheid betekend het weer knutsel tijd!
Ik ga een Africa Twin achterbrug gebruiken en XR600R voorvork, over het algemeen past dat spul redelijk in een Alp...
Beetje aanpas werk is er altijd wel, we beginnen met de achterschokdemper!
Bij de AT achterbrug komt de prolink in het gedrang bij gebruik van de originele TA schokker. Dit is op te lossen door de onderzijde van de demper met 3 cm te verlengen. Veel mensen verlengen de schokdemper met zo'n iellig dingetje:
Dat wilde ik dus niet, mijn brommer moet straks blubberen en springen, dus het mag allemaal wel ietsje sterker worden gemaakt...
Dus lasapparaat in de aanslag en een wielmoer die zijn leven 60 jaar geleden in Duitsland begon op VW Kever
Ik heb niet overal foto's van gemaakt, heb haast... het voorjaar gevoel begint weer te komen dus de TA moet zsm klaar!
Die wielmoer is nu vereeuwigd met de Honda aanslagplaat
M14 bout door en door gelast, deze zit voor een gedeelte in de wielmoer en in de voetplaat van de originele demper. Volgens velen zou dit sterk zat moeten zijn...
VOND IK DUS NIET!!!!
Dus nog maar een stukje stalen buis opgezocht (3 mm wanddikte) en deze er ook maar tussen.... dit is nu wel hufter proof!
Beugel weer op de demper, aanslagrubber valt precies in die wielmoer!
Gelijk de veer rood gespoten en het chroomwerk iets opgeknapt, ik vind het dempertje zeer geslaagd zo!
Nu ben ik er nog niet uit of dat ik een oneindige ketting van een Africa Twin ga monteren (waar zijn deze overigens te koop?) of dat ik zelf een ketting ga klinken... Dus achterbrug moet even in de koelkast en eerst verder met de voorvork.
Nieuwe balhoofdlagers erin, eerst even de lagerschalen erin... Sommige kiezen voor een hamer met een stuk hout, ik doe dit liever met een M20 draadeind en een paar ringen;
Lager dik in het vet (te dik haha) maar liever teveel dan te weinig!
Lagertjes gemonteerd, dus erin die handel!
XR600 vorkje, dikke cartridge vork jonguh!!
Van die stickers zie je niks meer hahahaha ik heb de vorkpoten gespoten, even nieuwe stofkappen en oliekeeringen gemonteerd en de blauwe plastic hoezen vervangen door Acerbis exemplaren
Kleinigheidje... ik dacht dat mijn heftafeltje voldoende hoog zou zijn, maar helaas....