Auteur Topic: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650  (gelezen 1585 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Gepost op: 11 maart 2017, 23:28 »
Goede avond iedereen,

Ik heb sinds vorige week handkappen/beugels van sw-motech / barkbusters voor op de 650.

Derofun heeft deze ook en hij was er wel tevreden van. Nu heb ik toch wat moeite met de manier waarop ik ze heb moeten bevestigen op mijn stuur. Het lijkt me niet correct gemonteerd.

Als ik de beugel in het stuureinde schuif moet ik toch wel wat wringen om de andere kant van de beugel tegen het stuur te krijgen. Met als gevolg dat de beugel aan het stuureinde schuin komt te zitten. Bijkomend is dat ik de remleiding een beetje moet draaien om de beugel tot aan het stuur te krijgen.

Heeft er nog iemand deze beugels of kan er iemand even wat foto's tonen hoe jullie ze hebben gemonteerd?

Bedankt,

Groeten Maarten

Offline xrvtuur

Re: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2017, 09:23 »
Ik heb ook barkbusters op de varadero maar ook een ander stuur, en bij mij paste dat ook niet lekker, ik heb zelf nog een beugel gemaakt tussen de bevestiging op het stuur en de barkbuster beugel. Bij jou lijkt het erop dat je de bevestiging op het stuur alleen maar hoeft te verlengen, blokje er tussen en langere bout gebruiken. Overigens verkoopt barkbuster ook allerlei bochtjes en dingetjes om het aan te passen.
ik zie dat je nog wel de honda gewichten aan het stuur hebt, als je die eraf haalt kan de beugel meer naar binnen en past het misschien wel, vervolgens zet je de barkbuster gewichten erop, los verkrijgbaar. ik heb ze er ook op, die komen aan de buitenkant van de beugel.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 09:27 door xrvtuur »
Varadero SD02  2004

Re: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2017, 09:55 »
Bedankt xrvtuur,

De stuurgewichten die er op zitten zijn diegene die meegeleverd waren met de beugels en zijn gemonteerd zoals de instructies voorschrijven.

Ik zal eens bekijken of ik inderdaad nog een verlengstuk kan vinden.

Groeten Maarten

Offline Brombeer

Re: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2017, 11:08 »

Bedenk dat dit soort beschermkappen eigenlijk bedoeld zijn voor bijv. enduro motoren.

De sturen van dit type motoren zijn rechter, waar jouw stuureinden wat meer naar je toe gebogen zijn. Daarnaast zijn de accessoires aan het stuur op enduro's (rem, koppeling etc.) verfijnder ontworpen en is er meer ruimte voor de bevestiging van dergelijke beschermkappen.

Dat kan goed verklaren waarom ze niet goed passen.

Als je een meer enduro gericht stuur zou aanmeten, zul je zien dat er minder problemen zijn. Wel is het zo dat verandering van type stuur ook verandering in rijgedrag en comfort met zich mee kan brengen.


Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jeroen emke

Re: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2017, 11:32 »
is wel apart dat ze extra stuurdempers er op hebben gezet origineel zit het in het stuur zie afbeelding nr. 11 is het gewicht
still no angel found who flies at the same speed

Offline xrvtuur

Re: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2017, 13:11 »








Varadero SD02  2004

Offline Bill

Re: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2017, 17:29 »







En waar hebbe gij die hendeltjes vandaan?

Offline jeroen emke

Re: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2017, 18:23 »
is Titax
https://www.martijnsmotorwebshop.eu/detail/530343/set-titax-sport-honda-s-057.htm
is voor een XL 770 maar pas ook op een XL 600/650
still no angel found who flies at the same speed

Re: Sw-motech BBStorm handkappen op XL650
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2017, 22:07 »
Bedenk dat dit soort beschermkappen eigenlijk bedoeld zijn voor bijv. enduro motoren.

De sturen van dit type motoren zijn rechter, waar jouw stuureinden wat meer naar je toe gebogen zijn. Daarnaast zijn de accessoires aan het stuur op enduro's (rem, koppeling etc.) verfijnder ontworpen en is er meer ruimte voor de bevestiging van dergelijke beschermkappen.

Dat kan goed verklaren waarom ze niet goed passen.

Als je een meer enduro gericht stuur zou aanmeten, zul je zien dat er minder problemen zijn. Wel is het zo dat verandering van type stuur ook verandering in rijgedrag en comfort met zich mee kan brengen.


Brom

Hey Brom,

Ik begrijp je insteek maar de beugels zijn specifiek gemaakt voor de 650. Dus ik vind het vreemd dat ze niet passen :-)

Ik heb ondertussen een mailtje gestuurd naar MLM, waar ik ze heb gekocht, met de vraag of ik wel de correcte onderdelen heb gekregen.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 22:14 door somersmaarten »