Auteur Topic: nieuw lid stelt zich voor  (gelezen 1360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lucasb

nieuw lid stelt zich voor
« Gepost op: 02 maart 2017, 21:11 »
Hallo allemaal,

Vandaag dan toch de trotse eigenaar geworden van een XL700VA van 2008. Een ietwat vreemde overstap wellicht, als je kijkt dat ik van een ST1100 Pan-european afkom :-)

De keuze voor een TA was redelijk snel gemaakt, door de vele goede verhalen en de makkelijke handling. Juist dat was de reden dat ik afscheid heb genomen van mijn trouwe panneke, voor een magere spriet zoals ik is een motor van bijna 300 kilo gewoon te zwaar om te manouvreren..

Vandaag dus de deal rond kunnen maken, Pan ingeruild en op de TA naar huis! Genieten!!!

O ja, ik heet overigens Lucas, en kom uit het Tilburgse..

groet!

Lucas

Offline Trigger

Re: nieuw lid stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 02 maart 2017, 21:23 »
Welkom Lucas!

Hoe lang heb je op de PAN gereden?
Transalp XL600V

Offline alain

Re: nieuw lid stelt zich voor
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2017, 09:06 »
Hallo allemaal,

Vandaag dan toch de trotse eigenaar geworden van een XL700VA van 2008. Een ietwat vreemde overstap wellicht, als je kijkt dat ik van een ST1100 Pan-european afkom :-)

De keuze voor een TA was redelijk snel gemaakt, door de vele goede verhalen en de makkelijke handling. Juist dat was de reden dat ik afscheid heb genomen van mijn trouwe panneke, voor een magere spriet zoals ik is een motor van bijna 300 kilo gewoon te zwaar om te manouvreren..

Vandaag dus de deal rond kunnen maken, Pan ingeruild en op de TA naar huis! Genieten!!!

O ja, ik heet overigens Lucas, en kom uit het Tilburgse..

groet!

Lucas

Niet zo gek hoor, ik heb zelf nog een GS staan, maar mijn Transalp is comfortabeler, handiger en in zeker opzicht betrouwbaarder.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Robin66

Re: nieuw lid stelt zich voor
« Reactie #3 Gepost op: 03 maart 2017, 15:39 »
Hoi Lucas,

Welkom op het forum. Fijn dat je de TA genieten vindt.
Maar wat merk je nog meer voor verschillen tussen je zware pan-european en nieuwe TA in rijgedrag etc.. En erandert je rijstijl nu ook denk je?

Veel plezier!

Offline ed84

Re: nieuw lid stelt zich voor
« Reactie #4 Gepost op: 04 maart 2017, 09:03 »
hey Lucas,

Erg fijne motor kan ik na een jaar dagelijks gebruik zeggen. Ook de lange trips doet ie moeiteloos en comfortabel. Doet altijd en overal gewoon wat ie moet doen, start altijd en op het gebruikelijke onderhoud na nooit iets. Wel is de motor op sommige plaatsen roest gevoelig... goed schoonhouden en onderhouden! Veel plezier er van!
✔️loud pipes save lives🙉

Offline EelkoL

Re: nieuw lid stelt zich voor
« Reactie #5 Gepost op: 04 maart 2017, 10:05 »
Welkom. Ik heb na een Aprilia Pegaso ook een ST1100 gekocht, mooie machine. In 1 dag comfortabel naar de Alpen rijden, 1000km plus, en de volgende dag heerlijk over de alpenpassen, daar is hij voor gemaakt.
Ook de overstap naar de Alp gemaakt, bijna 10 jaar geleden en geen seconde spijt. Veel leuker speelgoed, en veel breder inzetbaar.

Veel plezier ermee!
'99 TA

Offline Goobi

Re: nieuw lid stelt zich voor
« Reactie #6 Gepost op: 04 maart 2017, 15:10 »
Welkom van een mede-eigenaar van een XL700VA uit 2008. Al vijf jaar in bezit en nog steeds heel veel plezier van. Hoop voor jou hetzelfde en kom ook eens langs bij één van de clubritten. Of beter nog: wordt lid!
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline lucasb

Re: nieuw lid stelt zich voor
« Reactie #7 Gepost op: 04 maart 2017, 16:20 »
Dank je wel voor alle reacties!

De overstap van de PAN naar de TA is wel een groot verschil. Natuurlijk het gewicht, maar ook van 4 naar 2 cilinders en bijna de helft minder PK's is merkbaar. Waar een 4V een mooie rustige loop heeft die je erg schakellui kan rijden ( 50 in zn 5 gaat prima) heb je met een Vtwin toch wat meer te doen. Zeker het bokkerige onderin ( onder de 2000 rpm) is even wennen. Maar het geluid is wel lekker!  Het verlies aan PKs word goedgemaakt door het verlies van bijna 100 kilo.

Meteen het eerste moment dat ik een proefrit maakte op de TA voelde heel vertrouwd, prima zit, bediening is goed. Hij zou mischien net een paar cm lager mogen staan ( ik ben niet zo groot) maar dat zal ook een kwestie van wennen zijn.  Ik ben er tot nu toe erg blij mee.  Ik heb 5 jaar op mn PAN rondgetoerd, en heb daarvoor een VF500F2 gehad, ook dat was een lichtere motor ( qua gewicht) Ik moet wel bekennen dat ik een goed weer rijder ben, maar misschien veranderd dat nu wel nu ik de TA heb :-)

Ik bemerkte gisteren overigens wel dat mn benzinemeter af en toe vreemd doet, toch eens even in de gaten houden! ( heb nog garantie!)

groet!!!!

Lucas