Er staan er een aantal te koop hier op het forum, op marktplaats, en op motoroccasion.nl.
Die laatste heeft er een paar die in ieder geval wat roest hebben, als je de foto's goed bekijkt.
Het advies wat ik veel kreeg (en wat ik in de wind heb geslagen
) is om beter bij een liefhebber dan een dealer te kopen.
Uiteraard heeft een aantoonbare historie een groot voordeel en kun je ook net een goede dealer treffen, maar je betaalt wel meer.
Tips:
* Controleer de velgen - de goudkleurige velgen rotten van binnenuit, als je de band eraf mag/kan halen voor controle is dat uiteraard beter, maar je kunt ook al veel zien aan de plaats waar de spaken (en het ventiel) uit de velg komen.
* Controleer de CDI units onder de zitting. De originele bevestiging zet ze rechtop, waardoor een doorgezakt zadel de aansluitingen beschadigt. Zijne dure units om te vervangen, er is een vervangende rubberen mount beschikbaar om ze plat te monteren.
* Check de as die uit de motor komt waar het voortandwiel op zit. Dit zit onder een kapje wat er dan even af moet. De tandjes van de as kunnen weggevreten zijn (om diverse redenen), en dat is een dure reparatie.
* Olieverbruik. Kan lastig zo niet onmogelijk zijn te testen voor aanschaf, maar ze kunnen wat olie gaan verbruiken zodra de kilometers oplopen. Al-tijd peilen (dit dringende advies heb ik gelukkig w้l opgevolgd).
Ik heb de mijne nog maar een maand maar wil nu al niet meer zonder, geweldige motor.