AT's zijn in prijs aan het stijgen weliswaar, maar vier rooitjes voor een 96'er en 60.000 vind ik wat aan de straffe kant.
Maar is afhankelijk van de technische staat van onderhoud, optische staat en accessoires.
Maar op je vraag over aandachtpunten:
- secundaire as is de getande as waar het voortandwiel op zit. Het komt voor dat deze tanden op de as versneld
versleten zijn en vervanging is duur en ingrijpend. Je kunt hem alleen controleren door het tandwiel eraf te halen.
- de brandstofpompen werken met contactpunten en die branden op den duur in waardoor de pomp het niet meer
doet. Vernieuwen is zeer duur, maar de pomp is voor pakweg 3 tientjes te repereren met een nieuwe set puntjes.
- de stekker tussen de dynamo en de spanningsregelaar zit achter de linker zijkap bij het zadel. De zijkap moet
daarvoor even los. Die stekkers willen wel eens smelten door warmte. Het is een witte vierkante stekker en door
hem los te trekken kun je de contacten inspecteren. Soms zijn de draden DIY doorgesoldeerd, dit is een goed
ingreep.
- spanningsregeling, geen echte bijzonderheden. Ze willen wel eens kapot gaan, maar niet eerder of later dan andere
typen of motormerken. Als je de mogelijkheid hebt, vooraf de accuspanning over de polen meten (12,6V/DC) en
laadspanning met lopende motor (14,5-15,6V/DC).
Fijne brommerts verder hoor, die AT's. Ik zeg doen