Auteur Topic: Valbeugels verlassen  (gelezen 2198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Blommetje

Valbeugels verlassen
« Gepost op: 14 maart 2017, 09:45 »
Hi all,

mn Alp rijd als een zonnetje, na een blok wissel bij Waffie te hebben gedaan. Wegens wat tijd en andere shit hebben we de valbeugels weggelaten.
Waffie zei ook  'deze beugels zitten op/naast de koeling dus als je valt, ben je verder van huis...'

Nu wil ik de beugels er wel graag op, want ik ga sowieso nog weleens vallen en het oogt mooier.

Iemand enig idee of deze beugels te 'verlassen' zijn? Ik kan een beetje lassen (maar heb geen lasapparaat!). Of moet ik op zoek naar andere beugels.

Blommetje
- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline zenfox

Re: Valbeugels verlassen
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2017, 09:18 »
Ja hoor, met elektrode lassen. Pijp of rond lassen is wel lastiger.
Kijk eens of er een openbare werkplaats in de buurt zit, waar je een apperaat/werkplek kunt huren.
En dan eerst even flink oefenen op oude pijpen  ;D
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline Sandra

Re: Valbeugels verlassen
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2017, 20:48 »
Hi all,

mn Alp rijd als een zonnetje, na een blok wissel bij Waffie te hebben gedaan. Wegens wat tijd en andere shit hebben we de valbeugels weggelaten.
Waffie zei ook  'deze beugels zitten op/naast de koeling dus als je valt, ben je verder van huis...'

Nu wil ik de beugels er wel graag op, want ik ga sowieso nog weleens vallen en het oogt mooier.

Iemand enig idee of deze beugels te 'verlassen' zijn? Ik kan een beetje lassen (maar heb geen lasapparaat!). Of moet ik op zoek naar andere beugels.

Blommetje
Ik zou deze verkopen en andere valbeugels nemen.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sopa

Re: Valbeugels verlassen
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2017, 08:50 »
Je mag bij mij in Amsterdam wel komen lassen als je wil. Kun je zelf je gang gaan.
Ik heb zelf bij Heavy Duties beugels besteld. Duurt wel een maandje voordat je ze dan hebt (of langer). Want ze hebben geen voorraad. Ik hoop ze volgende week ofzo binnen te krijgen.

Offline Blommetje

Re: Valbeugels verlassen
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2017, 10:33 »
Hmm, oke. Kun je die heavy duties eens laten zien tegen die tijd? Ben wel benieuwd.

Zelf lassen lijkt mij ook wel heel leuk, maar het moet geen gepruts worden.

@ Sopa, oke, klinkt leuk! Ik heb de komende tijd wel druk dus even kijken wat handig is..

Nooit iemand die een 'mal' heeft gemaakt voor zoiets?

Alex

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline PimW

Re: Valbeugels verlassen
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2017, 10:49 »
Denk dat ze bij touratech, heavyduties, h&b etc wel mallen hebben ;D

Als je geen productie draait is dat toch zonde van je tijd en ruimte. Daarnaast is elk type beugel weer anders....

Als het een kleine aanpassing is kun je het wel zelf doen. Als je aan je motor last altijd de accu los en ik trek ook de cdi stekkers los voor de zekerheid.
Buis kun je bij de hydrauliekboer krijgen in diverse maten, ze kunnen evt een bochtje voor je buigen als je het lief vraagt. De verbindingen kun je een stuk massief staal in doen, boor je twee gaten aan weerszijden van je connectie en las die vol.
Vooral stapsgewijs lassen en veel passen.

Offline honda2x

Re: Valbeugels verlassen
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2017, 11:59 »
Als al een beetje kan lassen zou ik voor een lasapparaat gaan  voor de prijs van een beugel set kun je jij waarschijnlijk een lasapparaat kopen en ! niet onbelangrijk je heb voor de rest van je leven plezier van .

zou alleen niet voor en elektroden apparaat gaan dan vallen de gaten in je buizen ga dan voor Mig  en  kijk daar maar eens op markplaats
voor een 2dehands of zo   ;)