Ik vind dat best wel kras. Na 20.000 km zou je pas 'duidelijke slijtage' aan de tanden van de borgplaat mogen zien.
Die borgplaat moet minimaal een kettingset lang mee kunnen gaan, zonder de noodzaak hem zelfs dan mee te vervangen.
Is jouw ketting wel radiaal en axiaal 'los'..? Geen harde stukken..?
Brom
Nee, ketting is hagelnieuw, ook klinkschakel zit er perfect op. Ik heb nog even de ketting nagelopen en alles is los. Zou het kantelen van het kettingwiel extra slijtage kunnen veroorzaken?
Het is trouwens ook niet zo dat het plaatje bijna op is, maar er is een randje zichtbaar op de plek waar de plaat de spline raakt.
Ik heb verschillende oplossingen voorbij zien komen op het web, ook die met een afgedraaid tandwiel. Lijkt mij ook een hele goeie oplossing. Maar ik wil eerst deze manier eens gaan testen, lekker eenvoudig en goedkoop.
Of het werkt moet dan nog blijken, en ik kan altijd nog weer de redcap monteren mocht blijken dat deze constructie niks uithaald. Moet dan alleen nog even op zoek naar flensboutjes M6x25 kwal.12.9, want die heb ik vakkundig om zeep geholpen.
Maar waardoor zal de as het meest slijten, door het kantelen van het kettingwiel of door het heen en weer schokken tegen de splines bij wisseling van toerental. In dat laatste geval werkt het dopje eigenlijk helemaal niet.
Bij de redcap wordt in ieder geval het kettingwiel ook nog eens gefixeerd in de "verse" spline aan weerskanten vh kettingwiel.