Auteur Topic: Garmin  (gelezen 471 keer)

Offline Peter Van

Garmin
« Gepost op: 19 maart 2017, 13:55 »
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een Garmin (of vergelijkbaar) voor mijn PD06, aangezien de tomtom app op mijn iPhone geen GPX bestanden kan inladen. Wellicht is er een andere app die die wel kan, en goed te gebruiken is tijdens tourtochten?

Dus heeft iemand er eentje liggen die stof verzameld? Ik houd mezelf aanbevolen.

gr. Peter
PD06 - Huzar

Offline OM Frank

Re: Garmin
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2017, 16:29 »
Hoi Peter,

OsmAnd is een app welke wel gpx lust en zeer bruikbaar is. Staat genoeg info over deze app op dit form.
Wil je toch TomTom gebruiken dan kun je gpx naar het juiste formaat omzetten met bv tyre. Is er helaas niet als app en zul je dus op een pc moeten gebruiken.
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/16980/~/gpx-bestanden-converteren-naar-itn-bestanden

Succes, Frank
  Let life surprise you

Offline Joxer

« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2017, 09:58 »
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een Garmin (of vergelijkbaar) voor mijn PD06, aangezien de tomtom app op mijn iPhone geen GPX bestanden kan inladen.

gr. Peter

Dag Peter, inderdaad TomTom vindt gpx. niet leuk, maar itn. wel.
En vanaf daar is het niet zo lastig meer:
intconverter downloaden en installeren (http://www.benichou-software.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=4&lang=en)
gpx. bestand uploaden en converteren.
int. bestand uploaden naar TomTom Go.
Klaar en rijden maar!

(eerlijk is eerlijk, het duurde bij mij ook tijdje voordat ik de snapte hoe het allemaal werkte.)

Offline len_tour

« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2017, 11:52 »
Osmand en Iphone gaan nog niet zo goed dus itn converter of tyre om de gpx om te zetten is de goedkoopste optie.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Simonshavenaar

« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2017, 22:32 »
Ik was net als jij op zoek naar een navigatie die GPX bestanden kon gebruiken
Een paar maanden geleden heb ik via marktplaats een Garmin Nuvi gekocht voor maar 25,-
GPX bestanden doet ie goed, en het is nog een LM versie ook, dus altijd de laatste kaarten.
Waterdicht is ie natuurlijk niet, maar dat zijn de meeste smartphones ook niet, en achter het ruitje zit ie aardig droog.

Ik zou gewoon marktplaats in de gaten houden, er komt er vast wel eentje voorbij binnenkort.