Mijn Twin moest helaas bij 100400 km uit elkaar: Uitgaande as lager defect.
Dit is waarschijnlijk gekomen door 1. lang stil staan (eigenaar was hem vergeten
) , en 2. de ketting was te strak gespannen. Als je dit als eigenaar continue fout doet, dan gaat de boel op een gegeven moment stuk.
Tijdens de revisie zijn er eigelijk geen bijzonderheden naar voren gekomen. 2 schakelvorken zaten nét boven de slijtagelimiet (niet zo gek als je een ton in en om Amsterdam rijdt), de oliepomp was naar moeder doordat deze de lagerkooi van de uitgaande as voor z'n kiezen kreeg. De andere lagers zijn eigenlijk preventief vervangen. Koppeling is blijven zitten, zuigers en cilinders is niets mee gedaan. tjaahh....
EDIT: Uitgaande as had minimale, écht minimale slijtage, maar is vervangen. "Het lag immers toch open". Ik rijdt nu met een origineel kettingwiel (iets zachter materiaal), en heb voornemen om het borgplaatje voortaan bij elke kettingwissel mee te nemen. Dit is volgens mij ook de bedoeling, maar in de praktijk is het bij andere motoren eigenlijk niet nodig.