Auteur Topic: Kreidler stelt zich voor!  (gelezen 1251 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kreidler

Kreidler stelt zich voor!
« Gepost op: 26 maart 2017, 12:02 »
Goedemiddag Allemaal,

Na al een tijdje lid te zijn van het forum heb ik mij gisteren aangemeld als TCN lid.
Hoog tijd om mij even voor te stellen:

Ik ben Joost, 27 jaar en woonachtig in Kampen. Ik werk in een machinefabriek als cnc-draaier/programmeur.
Vanaf Oktober vorig jaar in het bezit van een Transalp PD06 uit 1993 en heb in November mijn A rijbewijs gehaald.



Mijn hobby met (motorische) 2 wielers is begonnen met, zoals de meesten, brommers. In mijn geval vooral het bekende merk Kreidler. De Kreidler die ik nu nog in bezit heb komt van 1974. Deze heb ik volledig gerestaureerd (op het spuitwerk na) en het motorblok gereviseerd.



Maar zoals dat gaat in het leven, wil je ook wel eens iets anders:

Door de maandenlange wachttijden bij het cbr had ik ruim de tijd om me te oriënteren op de volgende stap.
Uiteindelijk lang getwijfeld tussen de BMW 650 GS en Honda Transalp.
Via dit forum ben ik terecht gekomen bij een nette PD06 in Velp.
De motor was in principe goed onderhouden maar ik had een maandje de tijd om er nog eea aan te doen. De motor had 2 verschillende velgen en dat stond mij niet zo aan en bovendien moest de voorband ook vervangen.
Uiteindelijk via EBay vanuit Monaco een compleet gouden wiel laten komen. Helaas dit bleek een wiel voor een Dominator te zijn.
De zoektocht ging weer verder. Gelukkig had Oldimer een naaf liggen en ook nog een set rvs spaken.
Vanuit mijn Kreidler hobby heb ik altijd al een wiel compleet op willen bouwen (voorheen altijd uitbesteed).

Maar daar heb je dan wel een bok voor nodig. Deze heb ik zelf gemaakt en gelijk ingericht om ook wielen te kunnen balanceren. Niet geheel onbelangrijk! En zelf doen is nog altijd het leukst! Enfin, wiel gespaakt, gericht, nieuwe wiellagers en keeringen, banden er op gelepeld en gebalanceerd. We kunnen rijden!

Na een aantal maanden woon-werk verkeer gedaan te hebben eerste onderhoud uitgevoerd. Waaronder: kleppen stellen, carburateur synchroniseren, remvloeistof vervangen en kabels smeren. Tot nu toe kom ik een heel eind. Gouden tip is het Haynes Werkplaatshandboek en altijd blijkt: Goed gereedschap is het halve werk.

Zoals mijn TA er nu bij staat na oa bovenstaande en een ruitje bij Waffie gescoord te hebben:



Vragen zijn welkom en hoop jullie te zien bij een leuke rit oid.

Groeten,

Joost
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2017, 12:05 door Kreidler »

Offline ChrisvdSchoot

Re: Kreidler stelt zich voor!
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2017, 12:20 »
Keurig gepoetste TA zeg, veel rijplezier.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline The Headless Horseman

Re: Kreidler stelt zich voor!
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2017, 12:35 »
Welkom hier Joost! Keurig Alpje hoor  8) En ook de Kreidler is errug netjes, nooit meer weg doen  :)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Trigger

Re: Kreidler stelt zich voor!
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2017, 16:20 »
Dat voorruitje op je Alp! Nou weet ik waarom mijn onlangs vervangen (en nog voor de verkoop bedoelde) ruitje die gaten bovenin heeft, dat is precies voor die spoiler die jij daar hebt! Enig idee van het merk/type en of die spoiler nog te krijgen is?

En toffe Kreidler :).
Transalp XL600V

Offline Kreidler

Re: Kreidler stelt zich voor!
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2017, 16:49 »
Bedankt voor de reactie's!
Deze Kreidler ga ik idd niet weg doen. Dat is ook de meest gehoorde reactie die ik van mensen krijg: "Had ik m maar nooit weggedaan!"

Ruitje is een MRA vario. Denk dat dit is wat jij zoekt Trigger:
http://www.mlmparts.com/nl/mra-vario-touring-spoiler.html?utm_source=google_shopping&m=configurable_scp&76=1307&516=8955&aid=12119&gclid=CJvFo-ez9NICFU-3GwodSUIF0g

Offline luwe

Re: Kreidler stelt zich voor!
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2017, 17:19 »
welkom uit twente  8)

Offline delange33

Re: Kreidler stelt zich voor!
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2017, 22:28 »
Welkom, ik heb zelf ooit een zwarte kreidler gehad. Geweldig, liep wel 100 (windje mee,heuveltje af). Idd nooit weg moeten doen  ::)
Veel plezier met je mooie alp. :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline xrvtuur

Re: Kreidler stelt zich voor!
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2017, 11:14 »
Welkom Joost, knappe brommers!  groeten uit Vlissingen
Varadero SD02  2004

Offline Oldtimer

Re: Kreidler stelt zich voor!
« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2017, 15:12 »
Citaat
! Enig idee van het merk/type en of die spoiler nog te krijgen is

MDI in Ravenstein. Op voorraad.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.