Techniek > Honda Transalp

is dit een ernstig probleem ?

<< < (2/5) > >>

Jan F.:
Controleer ook de koppelingskabel zelf.
Het kan zijn dat de binnenkabel vastloopt in de buitenkabel.

Groet, Jan

ChrisvdSchoot:
Het klinkt als een leuke klusmotor

hannes:
dat is het zeker, al wil ik er technisch 200 procent op kunnen rekenen, aangezien ik veel woon werk verkeer doe.
meestal korte ritjes van 25km en in het weekend langere ritten met nu en dan wat off road

Brombeer:

--- Citaat van: hannes op 28 maart 2017, 14:20 ---voorvork staat lichtjes getorst ten opzichte van het stuur
--- Einde van citaat ---

Beschrijf eens wat preciezer? De stuurklemmen zitten met rubbers in de kroonplaat gemonteerd. Als hij bijvoorbeeld van zijn pekkel valt (of jij met offroaden op je spekkel valt) kan het stuur scheef gaan staan t.o.v. de rest. Je kunt dit zien aan de stand van het stuur t.o.v. de kroonplaat. Het is simpel op te lossen door de moeren van de stuurklemmen onder de kroonplaat te lossen, stuur weer rechtdoor duwen en weer vastzetten. Met een scheef stuur zal de motor met de handjes vrij wel gewoon netjes rechtdoor blijven rijden.

Als de vorkpoten wat verdraaid zitten (na een [om]valpartij)dan wil de motor niet netjes rechtuit rijden met de handjes vrij. Dat kun je meestal corrigeren door de onderste kroonplaat klemmoeren lossen, de beugel onder het voorspatbord lossen en de voor-as klemmoeren lossen. Paar keer diep inveren zorgt meestal dat ze weer hun bedoelde plek opzoeken. 



--- Citaat van: hannes op 28 maart 2017, 14:20 ---cdi en spanningsregelaar doen ook nogal moeilijk,
kleppen en carburator dienen eens afgesteld te worden,
de volledige remmerij moet vernieuwd worden,
olie filter, blok olie, koelvloeistof, vork olie staan ook in de planning
enz

--- Einde van citaat ---

Klinkt als algemeen (achterstallig) onderhoud. Prima wat aan te doen. Naast kennis en advies, ook veel gebruikte onderdelen ook te vinden via het forum.


Leuk juist, je motorfiets JOUW motorfiets maken  :)

hannes:

--- Citaat van: Brombeer op 28 maart 2017, 22:05 ---Beschrijf eens wat preciezer? De stuurklemmen zitten met rubbers in de kroonplaat gemonteerd. Als hij bijvoorbeeld van zijn pekkel valt (of jij met offroaden op je spekkel valt) kan het stuur scheef gaan staan t.o.v. de rest. Je kunt dit zien aan de stand van het stuur t.o.v. de kroonplaat. Het is simpel op te lossen door de moeren van de stuurklemmen onder de kroonplaat te lossen, stuur weer rechtdoor duwen en weer vastzetten. Met een scheef stuur zal de motor met de handjes vrij wel gewoon netjes rechtdoor blijven rijden.

Als de vorkpoten wat verdraaid zitten (na een [om]valpartij)dan wil de motor niet netjes rechtuit rijden met de handjes vrij. Dat kun je meestal corrigeren door de onderste kroonplaat klemmoeren lossen, de beugel onder het voorspatbord lossen en de voor-as klemmoeren lossen. Paar keer diep inveren zorgt meestal dat ze weer hun bedoelde plek opzoeken. 




Klinkt als algemeen (achterstallig) onderhoud. Prima wat aan te doen. Naast kennis en advies, ook veel gebruikte onderdelen ook te vinden via het forum.


Leuk juist, je motorfiets JOUW motorfiets maken  :)

--- Einde van citaat ---

ivm de vorkpoten, denk dat het een combo van de 2 is, maar alle goeie raad is meer dan welkom
zonder handen heb ik nog niet echt uitgeprobeerd, zit nog maar net weer op de moto sinds mijn ongeval met mn klr600

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie
Mobile View