Techniek > Honda Varadero

schokkende Varadero SD01

(1/11) > >>

jan1966:
Als ik bijv.beeld constant 60 km/uur in de 3e versnelling rij dan schokt mijn Varadero SD01 (km stand 95.000) Het lijkt steeds erger te worden en treedt ook bij andere versnellingen en snelheden op. Alleen niet bij hogere snelheid.

Ik heb meerdere malen Forte I bij de brandstof gedaan in de hoop dat dit het probleem zou oplossen,maar dit had geen resultaat.

Nu is de volgende stap die ik wil maken het ultrasoon laten reinigen en waar nodig reviseren (gasnaalden etc.) van de carburateurs.

Heeft iemand hier ervaring mee en zal het mijn probleem met het schokken oplossen of moet ik de oorzaak hiervan ergens anders zoeken?

Gr. Jan

Oldtimer:
Probeer eens ron98 of liever nog ron102 ( aral )
Motor loopt er sowieso veel mooier op

jan1966:
Hallo oldtimer,

Vergeten te vermelden; ik tank al  ron98 maar dat maakt niets uit .

Gr. Jan

xrvtuur:
Ik weet niet of je het flesje forte in een volle tank hebt gegooid, dat is leuk voor onderhoud maar niet voor problemen, dan moet je eigenlijk een flesje op 1 of 2 liter benzine mengen en dan eens een poosje laten draaien. En is je benzinepomp nog goed? Contact puntjes slijten net als bij de africa twin, je kan ze vervangen.

Menno:
Hoe is je ketting er aan toe?


Ketting kan gedeeltelijk uitrekken en dan krijg je op constante snelheid een ongewenste cadans.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View