Auteur Topic: Remblokken  (gelezen 2653 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Koeno

Remblokken
« Gepost op: 03 april 2017, 10:06 »
Hi,

Ik ga vrijdag op circuit met de varadero...
Momenteel is hij bij de dealer voor upgrade aan vering/ andere uitlaten / powercommander.

Ik zou reserve remblokken willen meenemen, omdat ik neit zeker ben van de staat van de huidige.

Is er een wezenlijk verschillen tussen remblokken voor de varadero?
ik heb een varadero uit 2008 met abs...


« Laatst bewerkt op: 03 april 2017, 10:21 door Koeno »

Offline xrvtuur

Re: Remblokken
« Reactie #1 Gepost op: 03 april 2017, 11:18 »
hoezo niet zeker? je kan toch zien of er nog rem voering op zit, en als je dat niet kan zien wordt het tijd voor nieuwe. Ik zet er altijd originele Honda op, juiste hardheid in combinatie met de originele remschijf. Blokken vanaf 2004 met abs passen ook op jouw 2008.
Varadero SD02  2004

Offline Koeno

Re: Remblokken
« Reactie #2 Gepost op: 03 april 2017, 11:27 »
hoezo niet zeker? je kan toch zien of er nog rem voering op zit, en als je dat niet kan zien wordt het tijd voor nieuwe.
Momenteel is hij bij de dealer voor upgrade aan vering/ andere uitlaten / powercommander.
omdat ik vanop 30km afstand niet kan kijken naar de voering...
omdat ik vrees als ik bel naar de dealer, dat er gewoon standaard nieuwe op komen, terwijl de huidige misschien nog voldoen..

Ik zet er altijd originele Honda op, juiste hardheid in combinatie met de originele remschijf. Blokken vanaf 2004 met abs passen ook op jouw 2008.
Thanks dan weet ik wat te bestellen :D

Offline Waffie

Re: Remblokken
« Reactie #3 Gepost op: 03 april 2017, 23:07 »
 ;)

je vertrouwd wel je dealer  aangaande andere vering, uitlaat en power commander maar  hebt geen vertrouwen als het gaat of hij je remblokken wilt checken,

dan hoop ik wel dat hij alle bouten goed aanzet, immers je gaat je gedragen als een beest op dat circuit.

arthur gaat voor origineel echter Ad kiest graag voor aftermarket want als het gaat om performance  neemt hij alleen het beste( DP brakes)
bedenk wel dat honda remblokken sets bij de dealer in NL/BE de hoofd prijs kosten
in dat geval zou ik deze kopen bij david silver spares uk
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Koeno

Re: Remblokken
« Reactie #4 Gepost op: 04 april 2017, 08:40 »
;)

je vertrouwd wel je dealer  aangaande andere vering, uitlaat en power commander maar  hebt geen vertrouwen als het gaat of hij je remblokken wilt checken,
Ik begrijp dat het verwarrend overkomt maar,
Maar ik heb bij andere garages al ondervonden, dat ze soms (ik ga niet veralgemenen) liever remblokjes vroegtijdig vervangen uit "gemak".
Voor installatie van gloednieuw (bij hun aangekocht) spul, heb ik geen twijfel dat het goed loopt...

Offline Waffie

Re: Remblokken
« Reactie #5 Gepost op: 04 april 2017, 16:08 »
beste Koeno,

jij ziet dat verkeert,

Tijdens een onderhoudsbeurt vervang je alle delen die normaal de eerst volgende onderhouds beurt niet halen,

Dit is om de  klant juist te beschermen tegen vroegtijdig uitval van zijn motorfiets.
(Daar komt bij,dat ook Honda gelijktijdige vernieuwing van alle remblokken (V+ A) voorschrijft)
De klant ervaart het als erg vervelend om tussentijds de garage te moeten op zoeken  en zeker als hij of zij  juist daardoor zijn vakantie moet onder breken.
Om deze zelfde redenen zijn er genoeg klanten die elk jaar een nieuwe kettingset, remblokken, verse remvloeistof  en banden wensen,
Zij weten hoeveel km ze  rijden in het seizoen en willen tussentijds niet in de garage komen
Zij laten vaak hun onderhoud dan ook in de winterstop uitvoeren.
Het is dan rustig in de werkplaats en mede daardoor krijgen ze goede aanbiedingen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Koeno

Re: Remblokken
« Reactie #6 Gepost op: 05 april 2017, 08:29 »
beste Koeno,

jij ziet dat verkeert,

Kan best zijn dat ik het verkeerd zie,
maar als ik 100% betaal om maar 60% van een remblok/kettingset/... te gebruiken,
dan voel ik mij stiekem bij de neus genomen...

Alvast bedankt aan ieder voor de feedback op de remblokken, ik heb alvast mijn reserve blokken mee :)

Offline Arjen

Re: Remblokken
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2017, 09:51 »
Een andere tip: vraag (als vervanging nodig is) naar de oude remblokken. Zeg gewoon dat je ze wilt zien en dat ze de oude blokken niet weggooien. Simpel zat.
“Never Stop Exploring”

Offline robgoesdakar

Re: Remblokken
« Reactie #8 Gepost op: 05 april 2017, 11:56 »
Wat de (grotere) dealers volgens mij vaak doen is als volgt :
1) hoeveel km kunnen de remblokken naar schatting nog mee. (met een redelijk ruime marge)
2) over hoeveel km. komt deze motor normaal gesproken weer hier terug

En als 2) groter is dan 1) worden ze vervangen.

Ik geef over het algemeen de klant de keuze. Remblokken kunnen nog x km. mee, maar de volgende beurt is over x+y km.
Dan kunnen ze kiezen of een keer terug komen voor de remblokken (en een gezellige babbel en bak koffie), of meteen vervangen.

Maar goed, bij mij staat over het algemeen de klant erbij, laat ik problemen/slijtage ook zien/voelen en dat maakt het wat makkelijker natuurlijk.

Maar de tip van Arjen is een goeie..
(Overigens doe ik dat dan weer standaard als iemand de motor in levert en er niet bij blijft. De meeste onderdelen die ik vervang kan de klant nog zien als hij/zij de motor komt halen.)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)