Auteur Topic: Turbulentieprobleem  (gelezen 4385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline roko68

Turbulentieprobleem
« Gepost op: 03 april 2017, 20:28 »
Na het installeren van een MRA Variotouringscreen (https://www.mrashop.de/com/selection-by-model/honda/crf-1000-l-africa-twin/bj-16-/6360/crf-1000-l-africa-twin-variotouringscreen-vt-2016?c=90005944) op mijn CRF was ik praktisch verlost van alle hinderlijke turbulentie welke ik wel had bij het originele ruit. Toch was ik nog niet geheel tevreden en na enig speurwerk kwam ik op Ebay deze deflektor van Swegotech tegen : http://www.swegotech.com/Forkshield-Africa-Twin-CRF1000L-stop-ADV-helmet-vibrations.html
Het resultaat is verbluffend goed, de vibratie is voor 80% verdwenen kortom een aanrader voor degene die met hetzelfde probleem kampt.
TA 650 RD11A - 2005 / CRF 1000 L - SD04 Africa Twin - 2016

Offline ChristianG

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 04 april 2017, 04:08 »
Tijdje terug al besteld, komt deze week binnen als het goed is.
Heb er hoge verwachtingen van :)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Digime

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 04 april 2017, 11:36 »
Heb er ook even naar gekeken echter veel geld voor een klein plaatje. Dat moet goedkoper kunnen  >:D

Wellicht kan ik hem zelf maken/laten maken op me werk.
Is de plaat volledig vlak?
En wil iemand misschien de maten opmeten/doorgeven?


Offline PimW

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 04 april 2017, 13:35 »
Kun je toch gemakkelijk zelf inmeten? Pak een stuk karton en een schaar en je bent er al :)

Offline ChristianG

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 04 april 2017, 20:57 »
Namaken? Velen hebben het geprobeerd, niemand krijgt het strak. (eigenlijk is dit al een namaak, het origineel ziet er ook niet uit)

Goedkoop is het idd niet, echter een hogere ruit of iets dergelijks is nog veel duurder.


Het origineel, of iig de eerste die er een filmpje van heeft gemaakt:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=4UgJlu77r5k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=4UgJlu77r5k</a>
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Ol@f_M

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 04 april 2017, 21:09 »
Ik ben ook geinteresseerd. Afgelopen weekend alleen mijn hand gehouden net achter het stuur en dat verminderd al sterk de turbulentie. Verwacht dat deze 'plaat' nog wat meer effect heeft. De verzendkosten zijn bijna net zo hoog als het product zelf. Misschien wat te besparen met een groepsinkoop?
V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Offline MartinW

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #6 Gepost op: 04 april 2017, 22:05 »
Tijdje terug al besteld, komt deze week binnen als het goed is.
Heb er hoge verwachtingen van :)
Je hebt toch met de Batzen een verstelbare ruit? Niet afdoende?

Offline V-Twin

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2017, 01:00 »
Dat Batzen scherm heeft geen invloed op het schoorsteen effect via de voorvork. Ik heb zelf overigens geen last van een trillende helm. Denk dat het soort helm hier zeker van invloed is.
Ik vermoed zomaar dat Schuberths en BMW helmen hier minder last van hebben.

Offline ChristianG

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #8 Gepost op: 05 april 2017, 07:27 »
Die Batzen werk super en was ook een hele verbetering. Echter rij ik nu wel rond zonder de Dualsport klep, omdat harder dan 100km/h bijna niet te doen is.

Er zit inmiddels een beetje speling op de klep omdat die afneembaar is, dus trilt dat ding op en neer, en dat voelt alsof ik met mijn hoofd onder een trilplaat lig. :( Mijn arm over de vorktunnel en het getril is weg.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #9 Gepost op: 05 april 2017, 10:01 »
Wa kosta dan. Is toch gewoon een platte plaat plasric oid?

Offline ChristianG

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #10 Gepost op: 05 april 2017, 10:46 »
Kost 40 dolla en dan 30dollar verzendkosten (+10 als je er 2 wil :/). Gelukkig heeft de douane ons gespaard. :))

Zou een soort van "CNC-Lasercut" rubber spul moeten zijn. Nog niet in m'n handen gehad, gister geleverd bij mijn broer.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline PimW

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #11 Gepost op: 05 april 2017, 11:53 »
Holyguacamole ;D

Dat vind ik wel aan de prijs voor een stuk plastic met vier schroefjes.  CNC snijden is nou ook weer niet zo duur.

Kom een keer langs dan meten we zo'n flappie in. :P
« Laatst bewerkt op: 05 april 2017, 12:03 door PimW »

Offline MartinW

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #12 Gepost op: 05 april 2017, 12:11 »
Gaat het met die plaat met name om het reduceren van trillingen van de (enduro)helm, of scheelt het ook in windgeruis (lawaai?).

Offline roko68

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #13 Gepost op: 05 april 2017, 19:05 »
Inderdaad loeiduur maar het bespaard me ook ontstoken ogen wat ik tot nu toe 2 keer heb gehad door opstuivend zand omdat ik toch regelmatig off-road rijdt. Het is zeer zeker niet van rubber maar een dunne vlakke flexibele lasergesneden kunststof plaat met aan de zichtzijde een motief. Twee soorten inbusschroefjes worden meegeleverd, zwart en RVS met 2 pasbusjes en benodigde ringetjes. Installeren is een fluitje van een cent en in 5 minuutjes gepiept. Zelf wat maken van bv. een binnenband zoals in het filmpje kan wel maar dit plaatje ziet er veel strakker uit.
TA 650 RD11A - 2005 / CRF 1000 L - SD04 Africa Twin - 2016

Offline J-P

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #14 Gepost op: 05 april 2017, 19:21 »
Eerlijk gezegd voel ik geen noodzaak, heb er geen last van. Ben 1.95, rij met origineel scherm op hoogste batzenstand, hoog hondazadel en een shoei hornet helm met klep. Mijn leerlingen verstaan me verder ook prima.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Ol@f_M

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #15 Gepost op: 05 april 2017, 19:26 »
Geen last van met m'n Schuberth C3 maar wel als ik m'n Enduro helm op heb boven de 100 kmph. De klep krijgt duidelijk van onderaf een windstoot te verduren.
V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Offline Digime

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #16 Gepost op: 06 april 2017, 07:26 »
Kun je toch gemakkelijk zelf inmeten? Pak een stuk karton en een schaar en je bent er al :)

dat kan maar als iemand de maten heeft kan ik het bij het werk op de leerschool neerleggen. (hebben die ook een mooi project  8))

Offline Digime

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #17 Gepost op: 06 april 2017, 07:31 »
Kost 40 dolla en dan 30dollar verzendkosten (+10 als je er 2 wil :/). Gelukkig heeft de douane ons gespaard. :))

Zou een soort van "CNC-Lasercut" rubber spul moeten zijn. Nog niet in m'n handen gehad, gister geleverd bij mijn broer.

Dat is serieus veel geld :-X.
Christian, Wil je misschien die afstand-busjes opmeten?
de plaat ga ik dan zelf wel van allu maken. (als je die wilt opmeten ook goed natuurlijk :angel:).

Offline ChristianG

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #18 Gepost op: 11 april 2017, 04:15 »
Ik heb hem er sinds zondag opzitten, en het is echt een wereld van verschil 8)

Alleen als ik de batzen op de hoogste stand zet is het getril terug. Dus voor mij en mijn helm is dit zeker z'n geld waard.

Gezien de vorm van het ding, weet ik niet zo goed hoe ik het correct moet opmeten, als je de maten wil, of hem op karton oid na wil trekken zou ik zeggen kom zaterdag naar elburg, dan haal ik hem er even af en dag mag je je uitleven met centimeter en potlood  :P
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Digime

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #19 Gepost op: 11 april 2017, 08:57 »
Ik heb hem er sinds zondag opzitten, en het is echt een wereld van verschil 8)

Alleen als ik de batzen op de hoogste stand zet is het getril terug. Dus voor mij en mijn helm is dit zeker z'n geld waard.

Gezien de vorm van het ding, weet ik niet zo goed hoe ik het correct moet opmeten, als je de maten wil, of hem op karton oid na wil trekken zou ik zeggen kom zaterdag naar elburg, dan haal ik hem er even af en dag mag je je uitleven met centimeter en potlood  :P

Haha, zeker lastig opmeten.
Inmiddels heeft me maatje hem al besteld voor zijn AT. (dus kan ik hem zo kopiëren naar karton van zijne.)
In ieder geval bedankt voor het aanbod!!

Offline V-Twin

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #20 Gepost op: 11 april 2017, 11:14 »
Zo op de foto van Roko te zien is de plaat geheel vlak, klopt dat?

Kan iemand het resultaat van overtrekken scannen en hier plaatsen?
Wellicht dat we er via Pim een TCN / PIM clubartikel van kunnen maken, die verzendkosten zijn nogal wat.

Gister even met Autobahn snelheden gereden maar dat leverde inderdaad toch nog wel wat hoge frequent trillingen op waar ik na het afzetten van m'n helm nog een paar uur van kon nagenieten, ondanks dat ik het Batzen scherm in de hoogste positie had staan.
Overigens wordt de motor daarvan ook gevoeliger voor zij- en frontwind maar dat terzijde, zo vaak kom ik niet op de snelweg.

Offline Zondag

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2019, 07:15 »
Heeft er iemand al een dwg of pdf 1 op 1 tekening gemaakt van de swegotech plaat? Ik wil hem graag zelf maken.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2019, 07:38 door Zondag »

Offline Pronto

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2019, 07:55 »
zoek op een .com forum daar staat ie. Je kan het ook hier in NL bestellen of bij Marselus.com in tjechie.

Offline RENO

Re: Turbulentieprobleem
« Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2019, 18:17 »
 8)gewoon ff zelf maken !
been there, done that...and it works like a charm