Techniek > Honda Africa Twin

Voorstellen en tripmasterprobleem

(1/4) > >>

Vlastuin:
Hallo allen,

ff voorstellen:

Na een RF900RS te hebben gereden (en nog een zooitje motoren daarvoor) wilde ik iets anders, en heb het gelijk goed gedaan en een Africa Twin gekocht:


Dit is een zeer goede keus geweest, rijdt zeer relaxt!
Er zitten ook nog alu koffers bij, staan niet op de foto, erg handig voor op vakantie.

Nu heb ik gelijk een vraag over de tripmeter, de meeste fora heb ik al doorgelezen, ook de buitenlandse maar voor mijn probleem heb ik nog geen oplossing gevonden:

Als ik mijn contact aanzet werkt de tripmeter goed, zet ik het contact uit valt het beeld weg, bij contact aanzetten zie je weer beeld en de tripmeter is gereset, lijkt mij logisch dat dit aan de spanning ligt die wordt afgeschakeld zodra je het contact uit zet, maar is het niet zo dat er continu spanning op de tripmeter hoort te staan, ik heb de stekerverbinding doorgemeten, en hier staan alleen spanning op zodra het contact aanstaat, iemand enig idee? (is er nog een verborgen zekering of zo iets, de kabelboom is verder in prima staat en de stekers ook)

Alvast bedankt!

Vlastuin:
Aha, ik heb toch niet goed gelezen, ff het rood/groene draadje nakijken, of de zekering daarachter, daar zou dus continu spanning op moeten staan, dat staat er zeker niet op want dat heb ik al gemeten.

Vanavond proberen!

Gegroet!

V-Twin:
Welkom op het forum wellicht ook nog bij de TCN.
We lezen het wel of je het tripmeter probleem hebt kunnen oplossen. Het niet vast kunnen houden van data is vaak een elektronisch probleem dat relatief eenvoudig is op te lossen als je een beetje handig bent met een soldeerbout.

Vlastuin:
Nee het probleem is nog niet opgelost, de zekering is goed, alle stekers zijn goed,
ik denk dat het toch ergens an de tripmeter ligt,

V-twin, jij nog ideeen?

Ik ben erg handig met de soldeerbout (bruin/witgoed monteur)

V-Twin:
Stuur me even een PM met je email adres  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View